Alles over vakanties op én met de fiets

E-bike versturen van La Palma naar Nederland

RBL86
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2021 14:00

RBL86 15 jun 2022 18:34

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij meer informatie geven over het volgende.

Ik wil twee e bikes versturen van La Palma (Canarische Eilanden) naar Nederland

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met het versturen van een E bike. Hoe werkt dat met de accu? Ik zie dat er veel regels aan verbonden zijn.

Heeft iemand tips mbt een vervoerder?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jun 2022 18:59

Ik lees her en der dat batterijen niet per luchtpost vervoerd mogen worden.
Heb je al eens overwogen om ze mee te geven als vracht op een schip?
I know myself like no one else
Nothing to defend

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 16 jun 2022 15:14

Geen pesoonlijke ervaring, maar als ik het relaas lees van de vrachtafhandelaars op Schiphol, dan stuur ik never nooit niet mn mooie fiets met het vliegtuig :D

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 jun 2022 15:31

De accu mag inderdaad niet mee. https://www.klm.nl/information/baggage/ ... -batteries

Ik heb wel eens begrepen dat je de accu los wel kunt versturen, maar dan als gevaarlijke stof. Moet je even googelen, zal vast prijzig zijn.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 jun 2022 17:08

Rampzalig. Het is waarschijnlijk makkelijker een complete e-Bike dan een losse accu te versturen. Vraag bij DPD en UPS, die hebben vast ervaring.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 jun 2022 21:43

fatmodul schreef: 16 jun 2022 15:14 Geen pesoonlijke ervaring, maar als ik het relaas lees van de vrachtafhandelaars op Schiphol, dan stuur ik never nooit niet mn mooie fiets met het vliegtuig :D
Al elf keer met fiets gevlogen vanaf en naar Schiphol. Fiets zat in een doos of fietstas. Nooit problemen gehad. Nul beschadigingen.

On topic:
Geen ervaring, wel vaak over gelezen. E-bike mag niet mee als ruim bagage. De batterij vinden ze eng. Ooit een powerbank kwijt geraakt, uit mijn koffer gehaald in Seoul. Als hand bagage is het niet gevaarlijk. Probeer dit vooral niet te begrijpen. Met de post versturen is ook geen optie. Fiets is te groot. Het is of een kleine doos of een halve zee containe. Een goede optie heb ik nog niet kunnen vinden.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie