Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

garmin edge explore / stijgingspercentage

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 15 jun 2022 10:11

ik heb sedert een 2tal maand een garmin edge explore aangeschaft ; het doet voor mij wat het moet doen en meer heb ik niet nodig .
ik heb 3 schermen met gegevens in gebruik : het 1ste met 6 gegevensvelden waaronder snelheid , gemiddelde snelheid , tijd , afstand en dergelijke .
een tweede scherm met de kaart en 2 gegevensvelden onderaan ( hier heb ik de snelheid en nog af te leggen afstand ingeval ik een route rijdt )
dan is er een 3de scherm HOOGTE - met de grafiek en ook 2 gegevensvelden , waaronder onder andere het stijgingspercentage ( vermeld als gradient ) . Nu stel ik vast dat dit stijgingspercentage verdwenen is .. ( waarschijnlijkk na een software update of door een verkeerde handeling van mezelf ? )
ik kan echter in de gegevensinstellingen van mijn garmin nergens ' gradient' terugvinden om dat opnieuw in te stellen in dit gegevensveld ! ( wel aantal hoogtemeters , stijging tot volgende koerspunt enzomeer maar geen gradient ! )
Waar kan ik dit terugvingen en hoe opnieuw instellen ?
PS : ik werk nog op het 'oude ' systeem ; ik bedoel ik heb geen smartphone en doe alles via de laptop via garmin connect .
Wie kan mij helpen ?
ccc

Plaats reactie