Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vergelijk sidi wire 2, sixty en genius 10 / ervaring dmt kr0, kr1, krsl

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 jun 2022 14:46

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar nieuwe fietsschoenen. Ik heb diverse merken gepast en kom toch weer uit bij Sidi (met een goede 2e DMT). Van Sidi heb ik nu 45 en die zijn, met mijn nieuwe zooltjes, net te krap. Ik heb 46 gepast, maar die zijn te groot. Dus 45,5 is de maat.

De genius 10 heb ik in 45,5 gepast, maar vond die kleur niet mooi (grijs). Ondertussen zit ik ook naar de sixty en wire 2 te kijken ivm carbon zool. Ik kan alleen nergens iets vinden over pasvorm. Of ze allemaal vergelijkbaar zijn of dat er lengteverschil of breedteverschil is.

Ik hoor graag wat de bevindingen zijn van gebruikers hier op het forum.

DMT is voor mij een beetje twijfel wat betreft de knit constructie. Hoe sterk is dat en hoe warm? Ook daarover hoor ik graag bevindingen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

marsman
Forum-lid
Berichten: 2335
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 jun 2022 16:07

Ik heb de Sidi Wire's gekocht. Zelfde ervaring qua maatvoering. Ik rij al vele jaren met maat 45. Maar heb de Wire's in 46 moeten kopen, 45 was te krap. Wel getwijfeld. Maar moet zeggen dat ze zo goed en precies aan te snoeren zijn, dat de pasvorm goed is.

Ik heb verder wel moeten wennen aan de harde zool. Ik weet niet meer zo goed welk type ik hiervoor had (ik dacht de Genius). Duurde wel paar weken voor ik daar aan gewend was.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 jun 2022 16:16

Ik heb nu ook oude genius (volgens mij :? ) Maar nieuwe in 46 zijn me echt wel ruim, vandaar de 45,5.

Ben je er nu wel gelukkig mee?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

marsman
Forum-lid
Berichten: 2335
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 15 jun 2022 13:33

Ja hoor, maar weet niet of ik de volgende keer weer zulke dure schoenen koop. Was een verjaardagskado die papa zelf mocht kiezen. Heb ze eigenlijk vooral gekozen omdat ik ze mooi vind en het zo'n beetje de enige neutrale witte schoen is die (toen) verkrijgbaar is (was). Ik vind Sidi verder qua kwaliteit echt top, ik rij er jaren mee.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 17 jun 2022 18:19

Rij nu exact één jaar, 3k km, met de DMT kr1. Moest wel wennen aan een carbon zool (hiervoor tweemaal nylon, Gaerne en Shimano). Qua temp gebruikt van 0 tot 25 graden al dan niet met toe covers of overschoenen en geen klachten. Heb overigens wel de grijs / zwarte versie want de witte schijnen lastig schoon te houden zijn, wat gezien de knitted constructie niet verwonderlijk is.

Heb ze met een goede deal uit de Futurum Outlet kunnen halen voor 170. Normaliter is meer dan 150 al mijn grens voor wielrenschoenen en om heel eerlijk te zijn, ik rij er met net zoveel genot op als m'n 130 Euro witte Gaerne's op een punt na (en om eerlijk te zijn was dat voor mij de belangrijkste reden om ze te kopen): ik vind ze zo ontzettend mooi dat ik elke keer dat ik ze zie al een soort vrolijk word en zin heb om te fietsen. En dat is ook wat waard (maar full price had ik ze dus never gekocht).

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 17 jun 2022 18:47

franciscus82 schreef: 17 jun 2022 18:19 Rij nu exact één jaar, 3k km, met de DMT kr1. Moest wel wennen aan een carbon zool (hiervoor tweemaal nylon, Gaerne en Shimano). Qua temp gebruikt van 0 tot 25 graden al dan niet met toe covers of overschoenen en geen klachten. Heb overigens wel de grijs / zwarte versie want de witte schijnen lastig schoon te houden zijn, wat gezien de knitted constructie niet verwonderlijk is.

Heb ze met een goede deal uit de Futurum Outlet kunnen halen voor 170. Normaliter is meer dan 150 al mijn grens voor wielrenschoenen en om heel eerlijk te zijn, ik rij er met net zoveel genot op als m'n 130 Euro witte Gaerne's op een punt na (en om eerlijk te zijn was dat voor mij de belangrijkste reden om ze te kopen): ik vind ze zo ontzettend mooi dat ik elke keer dat ik ze zie al een soort vrolijk word en zin heb om te fietsen. En dat is ook wat waard (maar full price had ik ze dus never gekocht).
Wat is je ervaring qua stevigheid rondom de voet? En schuiven je sokken niet heel erg omhoog bij het instappen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 18 jun 2022 13:58

JPAR schreef: 17 jun 2022 18:47
franciscus82 schreef: 17 jun 2022 18:19 Rij nu exact één jaar, 3k km, met de DMT kr1. Moest wel wennen aan een carbon zool (hiervoor tweemaal nylon, Gaerne en Shimano). Qua temp gebruikt van 0 tot 25 graden al dan niet met toe covers of overschoenen en geen klachten. Heb overigens wel de grijs / zwarte versie want de witte schijnen lastig schoon te houden zijn, wat gezien de knitted constructie niet verwonderlijk is.

Heb ze met een goede deal uit de Futurum Outlet kunnen halen voor 170. Normaliter is meer dan 150 al mijn grens voor wielrenschoenen en om heel eerlijk te zijn, ik rij er met net zoveel genot op als m'n 130 Euro witte Gaerne's op een punt na (en om eerlijk te zijn was dat voor mij de belangrijkste reden om ze te kopen): ik vind ze zo ontzettend mooi dat ik elke keer dat ik ze zie al een soort vrolijk word en zin heb om te fietsen. En dat is ook wat waard (maar full price had ik ze dus never gekocht).
Wat is je ervaring qua stevigheid rondom de voet? En schuiven je sokken niet heel erg omhoog bij het instappen?
Stevigheid rond de voet is vergelijkbaar met mijn andere schoenen, lees geen problemen. Je sokken vraag snap ik niet helemaal...die moeten toch juist omhoog zijn?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 18 jun 2022 15:39

Qua sokken bedoel ik dat het extra naar boven schuift en daarmee strakker bij je tenen komt te zitten, doordat je in een sok (schoen) schuift.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 18 jun 2022 19:44

JPAR schreef: 18 jun 2022 15:39 Qua sokken bedoel ik dat het extra naar boven schuift en daarmee strakker bij je tenen komt te zitten, doordat je in een sok (schoen) schuift.
Blijkbaar is er toch een verschil in het aantrekken van sokken ;-) de mijne, ook niet wielrennen, heb ik altijd zo strak mogelijk bij mijn tenen.

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 19 jun 2022 18:47

Hier ook al 2 jaar met de DMT KR1, fijne slof, met voor mij net wat meer ruimte in de 'toe box' dan Sidi's.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Moros
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 jul 2013 20:18

Moros 23 jun 2022 11:14

Ik heb zelf de DMT KR3, ondanks een stap lager wel dezelfde knit-contructie. Bij mij zitten ze erg fijn en hebben genoeg stevigheid voor tijdens het fietsen. Voor wat betreft de sokken (die heb ik ook het liefst niet heel strak om de teen) heb ik nog geen probleem ervaren. De afgelopen maand een paar keer met meer dan 30 graden gefietst en ondanks dat vele delen van mijn lichaam warm waren nooit het idee gehad dat mijn voeten te warm waren.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 jun 2022 17:37

Ik ben uiteindelijk uitgekomen op Sidi Sixty in maat 45,5, maar nog niet helemaal overtuigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie