Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2023 20:21

gede schreef: 06 jan 2023 16:15 .........
misschien ken ik gewoon de wielersport van binnenuit nét iets beter dan jullie.
.......
gede schreef: 06 jan 2023 16:31 Mijn vader was prof en zelf ben ik na de jeugdreeksen gestopt..............
gede schreef: 06 jan 2023 16:50 ........... Ik ken geen enkele renner die aan krachttraining doet tijdens het seizoen.
Zou het kunnen dat de trainingsmethoden in de loop van de jaren aangepast zijn?
Zou het kunnen dat je niet alle renners kent?
I know myself like no one else
Nothing to defend

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 20:43

Lcsmet schreef: 06 jan 2023 20:21
gede schreef: 06 jan 2023 16:15 .........
misschien ken ik gewoon de wielersport van binnenuit nét iets beter dan jullie.
.......
gede schreef: 06 jan 2023 16:31 Mijn vader was prof en zelf ben ik na de jeugdreeksen gestopt..............
gede schreef: 06 jan 2023 16:50 ........... Ik ken geen enkele renner die aan krachttraining doet tijdens het seizoen.
Zou het kunnen dat de trainingsmethoden in de loop van de jaren aangepast zijn?
Zou het kunnen dat je niet alle renners kent?
Dat kan met 100% zekerheid.

Maar waarom komen mensen hier met veel stelligheid beweren dat profs dat tegenwoordig zeker wel doen? Waarom zouden types als Jans e.a. dat weten? Ik weet dat het een enorme uitdaging moet zijn om buiten de competitie en rusten nog aan het bovenlichaam te werken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2023 20:48

gede schreef: 06 jan 2023 20:43 .......... Ik weet dat het een enorme uitdaging moet zijn om buiten de competitie en rusten nog aan het bovenlichaam te werken.
Maar van topsporters is toch wel algemeen geweten dat die een enorme uitdaging niet uit de weg gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 jan 2023 20:55

Ik zou het niet moeten doen maar ik kan het niet laten: "types als Jans"? Dat klinkt niet eens meer behoorlijk denigrerend als je het over iemand hebt met een andere mening. Het klinkt eerlijk gezegd eigenlijk gewoon onbeschoft!

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 21:00

senior schreef: 06 jan 2023 20:55 Ik zou het niet moeten doen maar ik kan het niet laten: "types als Jans"? Dat klinkt niet eens meer behoorlijk denigrerend als je het over iemand hebt met een andere mening. Het klinkt eerlijk gezegd eigenlijk gewoon onbeschoft!
Weeral opduiken buiten de discussie om mij aan te pakken. Gemeld. De zoveelste keer al.

Als 'types' al onbeschoft is. Weet u wat ik onbeschoft vind? Mensen beweren hier dingen, alleen maar om mij tegen te kunnen spreken, terwijl ik al vaak genoeg gemerkt hebben dat ze qua ervaring ver van de wielersport staan. Dat en nooit eens wat aannemen van een ander, dat vind ik onbeschoft.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 21:02

Lcsmet schreef: 06 jan 2023 20:48
gede schreef: 06 jan 2023 20:43 .......... Ik weet dat het een enorme uitdaging moet zijn om buiten de competitie en rusten nog aan het bovenlichaam te werken.
Maar van topsporters is toch wel algemeen geweten dat die een enorme uitdaging niet uit de weg gaan.
Daar kunnen we het zondermeer over eens zijn.

Ik hoop verder dat ik de meesten ervan kan overtuigen dat wielrenners behoorlijk eenzijdig trainen, waarbij het bovenlichaam vaak weinig aandacht krijgt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2023 21:18

Je wordt op internet doodgegooid met core stability oefeningen voor wielrenners. Je mag er dan gewoon vanuit gaan dat die informatie ook het profpeloton bereikt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/stat ... 3536684032

En als je er dan vanuit gaat dat het professionals betreft, mag je er ook vanuit gaan dat ze het gebruiken als zinvolle training: oftewel je hebt er nog profijt van als het moet.

Meer dan een computer of telefoon en een beetje gezond verstand hebben deze "types als Jans" echt niet nodig om een zich een realistisch beeld te vormen.
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 21:22

Ernie C. schreef: 06 jan 2023 21:18 Je wordt op internet doodgegooid met core stability oefeningen voor wielrenners. Je mag er dan gewoon vanuit gaan dat die informatie ook het profpeloton bereikt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/stat ... 3536684032

En als je er dan vanuit gaat dat het professionals betreft, mag je er ook vanuit gaan dat ze het gebruiken als zinvolle training: oftewel je hebt er nog profijt van als het moet.

Meer dan een computer of telefoon en een beetje gezond verstand hebben deze "types als Jans" echt niet nodig om een zich een realistisch beeld te vormen.
Natuurlijk!! Zelfs ik kreeg bij de jeugd een trainer en een boek met oefeningen. Maar ik herhaal: Dit was met name bedoeld om hiermee in het winterseizoen aan de slag te gaan. In de drukke raceperiode was er geen tijd (en vaak ook zin door vermoeidheid) om hier degelijk aan te werken.

Toch echt enorm lastig om dit aan te nemen

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 jan 2023 21:23

gede schreef: 06 jan 2023 21:00
senior schreef: 06 jan 2023 20:55 Ik zou het niet moeten doen maar ik kan het niet laten: "types als Jans"? Dat klinkt niet eens meer behoorlijk denigrerend als je het over iemand hebt met een andere mening. Het klinkt eerlijk gezegd eigenlijk gewoon onbeschoft!
Weeral opduiken buiten de discussie om mij aan te pakken. Gemeld. De zoveelste keer al.

Als 'types' al onbeschoft is. Weet u wat ik onbeschoft vind? Mensen beweren hier dingen, alleen maar om mij tegen te kunnen spreken, terwijl ik al vaak genoeg gemerkt hebben dat ze qua ervaring ver van de wielersport staan. Dat en nooit eens wat aannemen van een ander, dat vind ik onbeschoft.
Sorry. Ik was vergeten dat ik eerst nederig toestemming had moeten vragen om hier iets te schrijven. Een volgende keer zal ik dat ook niet doen. Dat pakken, daar zit je gewoon op te geilen! Kun je dat ook al vast melden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2023 21:27

gede schreef: 06 jan 2023 21:22
Ernie C. schreef: 06 jan 2023 21:18 Je wordt op internet doodgegooid met core stability oefeningen voor wielrenners. Je mag er dan gewoon vanuit gaan dat die informatie ook het profpeloton bereikt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/stat ... 3536684032

En als je er dan vanuit gaat dat het professionals betreft, mag je er ook vanuit gaan dat ze het gebruiken als zinvolle training: oftewel je hebt er nog profijt van als het moet.

Meer dan een computer of telefoon en een beetje gezond verstand hebben deze "types als Jans" echt niet nodig om een zich een realistisch beeld te vormen.
Natuurlijk!! Zelfs ik kreeg bij de jeugd een trainer en een boek met oefeningen. Maar ik herhaal: Dit was met name bedoeld om hiermee in het winterseizoen aan de slag te gaan. In de drukke raceperiode was er geen tijd (en vaak ook zin door vermoeidheid) om hier degelijk aan te werken.

Toch echt enorm lastig om dit aan te nemen
Dan ben ik in ieder geval blij dat ik de tijd dat 13 mei nog hartje winter was niet heb meegemaakt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2023 21:32

Iedereen die ooit gesport heeft weet toch dat je niet iets in een paar weken voor de rest van het jaar kan trainen. Dat moet je onderhouden en dat weten ze bij profploegen echt wel.
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 21:33

Ernie C. schreef: 06 jan 2023 21:27
gede schreef: 06 jan 2023 21:22
Ernie C. schreef: 06 jan 2023 21:18 Je wordt op internet doodgegooid met core stability oefeningen voor wielrenners. Je mag er dan gewoon vanuit gaan dat die informatie ook het profpeloton bereikt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/stat ... 3536684032

En als je er dan vanuit gaat dat het professionals betreft, mag je er ook vanuit gaan dat ze het gebruiken als zinvolle training: oftewel je hebt er nog profijt van als het moet.

Meer dan een computer of telefoon en een beetje gezond verstand hebben deze "types als Jans" echt niet nodig om een zich een realistisch beeld te vormen.
Natuurlijk!! Zelfs ik kreeg bij de jeugd een trainer en een boek met oefeningen. Maar ik herhaal: Dit was met name bedoeld om hiermee in het winterseizoen aan de slag te gaan. In de drukke raceperiode was er geen tijd (en vaak ook zin door vermoeidheid) om hier degelijk aan te werken.

Toch echt enorm lastig om dit aan te nemen
Dan ben ik in ieder geval blij dat ik de tijd dat 13 mei nog hartje winter was niet heb meegemaakt.
Midden mei hadden wij al 2,5 maand volop gekoerst. Het wegseizoen begint het laatste weekend van februari, koud of niet en ik heb dat nooit anders geweten.

Plaats reactie