Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2023 12:10

bartdr schreef: 06 feb 2023 11:54 Ik heb ook de cross volledig gezien en ik denk dat het sleutelmoment eigenlijk de laatste paar stappen op de trap waren. Van Der Poel kon die nog lopend, Van Aert lijkt daar te (moeten?) gaan stappen. Afgaand op de voorgaande rondes, verwacht je daar eigenlijk dat Van Aert er lichtjes van weg zou lopen ipv dat Van Der Poel langszij komt. Volgens mij voelen ze daar ook hoe de waardeverhoudingen liggen na die hele cross sloopwerk.
Van Der Poel zei in het interview achteraf ook dat hij mentaal relaxed was in die laatste ronde, dat zegt toch ook wel iets?

Conclusie is volgens mij dat Van Der Poel gisteren een tikkeltje beter was en eigenlijk vind ik het oneer aandoen om dat dan puur te gaan zoeken in de explosiviteit in de laatste rechte lijn. Van Der Poel heeft die troef, dat wil ik niet ontkennen, maar als de waardeverhoudingen licht anders liggen dan komt Van Aert er volgens mij wel nog over in die sprint.
Ik vond VdP er voor de start al bijzonder relaxed en zelfzeker uitzien.
VanAert was op geen enkel moment de betere van VdP en moest zich beperken tot proberen te volgen.
Dat is ook zijn eigen analyse, hij voegt er wel terecht aan toe dat het niet is omdat Mathieu de betere was hij de sprint niet kon winnen en zegt dat hij na aankomst wel snapte dat hij de sprint verkeerd aangepakt heeft.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2023 12:12

Theo V schreef: 06 feb 2023 10:47 Volgens de Belgische bondcoach is er wel degelijk gesproken over diverse scenario's vwb de sprint.
...........
Volgens VanAert was er maar 1 scenario en had hij geen plan B voor de sprint. Ze spreken elkaar tegen, ofwel waren Wouts oren gesloten wanneer er door de bondscoach gesproken werd over die verschillende sprintscenario's.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2023 12:14

havana schreef: 06 feb 2023 10:58 MvdP was de sterkste in koers en won verdiend. Punt uit.
Dat is zo. Maar er is toch ook morgen en overmorgen. Wat analyse en reflectie naar de toekomst toe kan geen kwaad om jezelf te verbeteren.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2023 12:23

ophetkantje schreef: 06 feb 2023 11:14 Ik heb van start tot finish zitten genieten.

.............

En wat een azijnpissers hier, als je dit niet leuk vind kijk je toch niet en ga je zeker niet hier zitten zeiken over de wedstrijd. Ik vind dat echt zo vreemd en een beetje te veel op dit forum gebeuren, het zeuren om het zeuren lijkt het wel.
Ben je een azijnpisser om hier niet van te genieten? Als je zegt dat je een uur lang een spannende koers gezien hebt dan snap ik dat. Het was spannend. Voor de rest was er niet veel te zien. Elke ronde leek hetzelfde.
Als je die twee een uur lang op de piste laat rijden en dan laat sprinten dan is het ook een uur spannend, en dan valt er evenveel te zien.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2023 12:30

wasbeer2006 schreef: 06 feb 2023 12:02 @ Badr Eens, de hele wedstrijd bepaalt hoe je de sprint ingaat en je tegenstander tegen je aan kijkt.
Ze voelen onderling echt wel hoe het zit. Voor de wedstrijd was dat meer VA en tijdens is dat echt gekanteld.

Dat denk ik ook. Precies zoals Quinten het zei in extra-time koers. Je voelt het of jij de 49 of de 51 bent.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 feb 2023 12:33

Het was een beetje als kijken naar een 10km schaatsen tussen twee hele groten. Niet bijster spannend maar wel heel mooi om te zien.

Overigens kun je een sprint als dit op geen enkele wijze met een pelotonsprint of groepssprint in een klassieker of ronde op de weg. In de buik van het peloton met teammaatjes die je brengen of een uur lang volle bak in de wind…
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 06 feb 2023 12:35

lugosi schreef: 06 feb 2023 12:23 dat. Het was spannend. Voor de rest was er niet veel te zien. Elke ronde leek hetzelfde.
Dan kijk jij heel anders dan ik. Ik zag heel veel verschillen iedere ronde. In druk zetten in reageren op het gat met de achterblijvers in kiezen van lijnen enz enz. En ja ik bedoel jou als een van de azijnzeikers. als je het niets vind kijk je toch niet en ga je er niet over zitten zeuren, dat is mijn gedacht.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 feb 2023 13:13

Ernie C. schreef: 05 feb 2023 22:14 Precies, alleen al omdat er zoveel over te zeggen is, was het spannend en dus zeker niet saai.
Dat vonden beide tenoren waarschijnlijk ook.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 feb 2023 13:40

ophetkantje schreef: 06 feb 2023 12:35 Ik zag heel veel verschillen iedere ronde. In druk zetten in reageren op het gat met de achterblijvers in kiezen van lijnen enz enz.
Lol, dit was inderdaad een van de leukere 1-op-1 duels in de wielersport van de laatste jaren.
De dameskoers was veel minder interessant in dat opzicht, die lag na 20min in de plooi.
Less is bore

hayes

hayes 06 feb 2023 13:42

Afbeelding

i-mac

i-mac 06 feb 2023 13:52

ophetkantje schreef: 06 feb 2023 12:35
lugosi schreef: 06 feb 2023 12:23 dat. Het was spannend. Voor de rest was er niet veel te zien. Elke ronde leek hetzelfde.
Dan kijk jij heel anders dan ik. Ik zag heel veel verschillen iedere ronde. In druk zetten in reageren op het gat met de achterblijvers in kiezen van lijnen enz enz. En ja ik bedoel jou als een van de azijnzeikers. als je het niets vind kijk je toch niet en ga je er niet over zitten zeuren, dat is mijn gedacht.
Je kan moeilijk een oordeel vellen over iets wat je niet hebt gezien. Je kan pas een deftig oordeel vellen als je het wel zag. Maar dan nog zal ieder persoon het anders interpreteren. Zoals al eerder aangehaald, jammer dat de top niet breder is. Maar dat kan je Mathieu en Wout niet verwijten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2023 14:02

Je kunt toch gewoon zeggen dat ze te goed zijn, hun sport te serieus nemen en/of dat ze te goede begeleiding hebben? Dat is ze toch echt wel te verwijten. :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie