Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 06 feb 2023 14:10

Voor mij hoeft die top niet breder. Het is ook gewoon onrealistisch om te willen dat die top uit een redelijk aantal renners bestaat... als dat wel zo is, dan zou ik eerder stellen dat er geen top is maar eerder een onthoofde piramide met een plateau op een (relatief gezien) lager niveau. Met dat soort van "brede top", krijg je ook vaak nog eens enorm gesloten wedstrijden.
Met 1 rechtstreekse concurrent kan je alles of niets spelen, de ander moet dan toch de inspanning leveren om het gat op jou te dichten.
Met een brede top kan je gewoon niet alles of niets spelen, dan zit er 3-4man achter jou die elk een keer het gat kunnen dichtrijden. Het gevolg van die brede top is dan ook vaak dat "niet verliezen" belangrijker wordt dan "winnen". Dan krijg je van steekspelletjes waar uiteindelijk de meest explosieve vaak gaat lopen met de buit, kort door de bocht is dat in niet-Van Aert, Van Der Poel periode van het seizoen veldrijden de reden waarom Iserbyt vaak wint.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2023 14:25

Een brede top is een plateau en geen top. Wil je toppers zien, dan moet je er mee leven dat ze schaars zijn.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2023 15:40

ophetkantje schreef: 06 feb 2023 12:35

Dan kijk jij heel anders dan ik. Ik zag heel veel verschillen iedere ronde. In druk zetten in reageren op het gat met de achterblijvers in kiezen van lijnen enz enz. En ja ik bedoel jou als een van de azijnzeikers. als je het niets vind kijk je toch niet en ga je er niet over zitten zeuren, dat is mijn gedacht.
Na anderhalve ronde was het al duidelijk hoe de rest van de wedstrijd ging verlopen, alles zou beslist worden in de laatste halve km. Of dacht je dat je op zo'n parcours een van die twee de andere zou kwijtraken.
Onder het motto, alles kan beter, vind ik het noodzakelijk om kritiek te geven. En ja het was ooit beter. De huidige tendensen zijn betreurenswaardig en ingegeven door geldbejag.
Als je mijn kritieken niets vind dan lees je ze toch niet en ga je er niet over zitten zeuren, je lijkt wel een azijnzeiker. Dat is mijn gedacht. ;)

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 06 feb 2023 16:11

Al met al heb ik erg genoten van dit veldseizoen en ook van het wk. Ze slepen je toch maar mooi de winter door. Deze week zelf weer op de fiets, al wat koersjes op tv. Wat is het leven op, rond en met de fiets toch mooi.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 feb 2023 18:19

op en top tweestrijd op een op en top selectief parcours. In alle categorieën behalve de profs is de winnaar alleen toegekomen en waren er respectabele verschillen tussen de deelnemers.
Een zandbak mocht er nog zeker bij
Laatst gewijzigd door fiedoo op 07 feb 2023 05:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 feb 2023 18:52

🤔
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 feb 2023 19:02

fiedoo schreef: 06 feb 2023 18:19 op en top tweestrijd op een op en top selectief parcours. In alle categorieën behalve de profs is de winnaar alleen toegekomen en waren er respectabele verschillen tussen de deelnemers.
Een zandbak mocht er nog zeker bij maar na de balkjes, de korte steile afdaling kort voor de finish, de oplopende finishlijn, de helling halverwege en de scherpe bochten in het bos was dat natuurlijk in het voordeel van Mathieu geweest.
Adrie had dus om Mathieu niet te bevoordelen al deze zaken uit het parcours moeten laten en de grond uit Dendermonde laten aanvoeren en een flinke dosis water er boven op spuiten! Euh , eigenlijk moch Hoogerheide zelfs nooit het WK georganiseerd hebben want Mathieu reed er min of meer een thuismatch, dat ook nog had die duivelse Adrie geflikt.
Juicht dus, VDP-supporters, van a één, van a twee, van Adrie, hippippip hoera!
:dislike: Een zielige reactie. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 feb 2023 19:28

Orlok schreef: 06 feb 2023 19:02
fiedoo schreef: 06 feb 2023 18:19 op en top tweestrijd op een op en top selectief parcours. In alle categorieën behalve de profs is de winnaar alleen toegekomen en waren er respectabele verschillen tussen de deelnemers.
Een zandbak mocht er nog zeker bij maar na de balkjes, de korte steile afdaling kort voor de finish, de oplopende finishlijn, de helling halverwege en de scherpe bochten in het bos was dat natuurlijk in het voordeel van Mathieu geweest.
Adrie had dus om Mathieu niet te bevoordelen al deze zaken uit het parcours moeten laten en de grond uit Dendermonde laten aanvoeren en een flinke dosis water er boven op spuiten! Euh , eigenlijk moch Hoogerheide zelfs nooit het WK georganiseerd hebben want Mathieu reed er min of meer een thuismatch, dat ook nog had die duivelse Adrie geflikt.
Juicht dus, VDP-supporters, van a één, van a twee, van Adrie, hippippip hoera!
:dislike: Een zielige reactie. :roll:
Tja, als je niet weet wat sarcasme is? Ik zal het eens kort zeggen en dus zonder het sarcasme er bij, het was een mooi en selectief parcours met telkens de beste ren(ster)ner die afgetekend won. Dus waarom hier blijven het parcours en vooral de (mede)ontwerper zo afkraken obv "de vader van" ? Dat noem ik pas zielig. :roll:
Laatst gewijzigd door fiedoo op 07 feb 2023 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 06 feb 2023 19:33

havana schreef: 06 feb 2023 12:09
kxlight schreef: 06 feb 2023 12:01
havana schreef: 06 feb 2023 10:58 MvdP was de sterkste in koers en won verdiend. Punt uit.
En dat voor iemand die maar wat aanrommelt… het zegt veel over t niveau van van Aert ;-)
Hij rommelt niet zo maar wat aan, dat zijn jouw woorden. Hij heeft soms weinig oog voor details, waardoor hij aantoonbaar wedstrijden verloren heeft. De twee meest recente WK's op de weg zijn perfecte voorbeelden.

Gisteren klopte alles. Dan is hij lastig te kloppen!
Half dit forum stond vrijdag op zijn achterste poten, omdat Mathieu niet meedeed aan de (voor hem nutteloze) parcoursverkenning.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2023 19:53

fiedoo schreef: 06 feb 2023 19:28
Ik zal het eens kort zeggen en dus zonder het sarcasme er bij, het was een mooi en selectief parcours met telkens de beste ren(ster)ner die afgetekend won. Dus waarom hier blijven het parcours en vooral de (mede)ontwerper zo afkraken obv "de vader van" ? Dat noem ik pas zielig. :roll:
Het afkraken heeft niets met de bouw van het parcours te maken, dat je dat nog altijd niet doorhebt, maar dat zijn positie het ongepast maakt, onethisch. (het is overigens niet medeontwerper maar ontwerper met assisent, de waarheid heeft ook zijn rechten).

Voor het overige was het laatste selectieve wk-parcours Valkenburg (en ja ook daar had hij moeten afblijven). En dan moet je al terug naar de laatste wk-winst van Nys senior.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 06 feb 2023 19:58

Als je dit interview ziet, hoor je toch alleen maar een cross-liefhebber in hart en nieren…

https://youtu.be/OuSTvBXTD2E

Of is dit n doortrapte vader die zn zoon naar de wereldtitel wilde loodsen…

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 06 feb 2023 20:54

Dat ondanks het helse tempo van de 2 grote tenoren uiteindelijk Iserbyt en Van der Haar op ‘maar’ 12 en 13 seconden binnenkomen is ook een straffe prestatie van beiden..

Plaats reactie