Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jan 2023 19:24

Thnx.

Als het is zoals het daar staat is het wel beetje apart.
Less is bore

i-mac

i-mac 15 jan 2023 19:37

daniel1975 schreef: 15 jan 2023 19:24 Thnx.

Als het is zoals het daar staat is het wel beetje apart.
Ach, in het verleden kwam dit nog voor. Psychologische oorlogsvoering. Maar wordt het breed uitgesmeerd in de pers.

hayes

hayes 15 jan 2023 20:00

De mecanicien trekt de fiets van Michael met een hand aan het stuur weg terwijl Sweeck op dat moment passeert.
Als je op zo'n ondergrond met een snok aan één kant van het stuur trekt, wat gaat er dan gebeuren?
Ofwel was die kerel compleet incompetent ofwel was het bewust.
En ik denk dat hij niet incompetent was.
(en zeker niet omdat het al de tweede keer was dat hij hinderde)

Ik was zotcontent toen Michael de Europese titel won.
Maar doen alsof dit geen invloed had op de wedstrijd is gewoon ongeloofwaardig.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 jan 2023 20:26

Dat er fouten worden gemaakt in de wisselzone is van alle tijden.
Maar dat ze spontaan van "box" wisselen is tegenwoordig verboden.
Dus als je door het opeens ontstane ruimtegebrek hinder ondervindt, heb je recht van spreken.
Vanthourenhout zelf kan hier niets aan doen.
Maar ik vind dat de ploegleiding hiervoor aangepakt mag worden.
En niet te vergeten de wedstrijdleiding, die zal moeten evalueren hoe dit ongemerkt heeft kunnen gebeuren.

i-mac

i-mac 15 jan 2023 20:33

hayes schreef: 15 jan 2023 20:00 Ik was zot content toen Michael de Europese titel won.
Maar doen alsof dit geen invloed had op de wedstrijd is gewoon ongeloofwaardig.
Het zal Sweeck zeker energie hebben gekost. Maar in de laatste ronde maakte hij nog een fout, die hem de overwinning heeft gekost. Ik praat het niet goed wat gebeurde in de materiaalpost, wel integendeel. Dat het kan gebeuren is de schuld van de organisatie, die het oogluikend toelaat. Als er direct wordt ingegrepen ... Helaas gebeurde dat niet, met de gekende gevolgen. De reden dat die regel er kwam, is door soortgelijke incidenten in het verleden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jan 2023 20:57

In andere sporten krijg je gewoon strafsecondes als er in jouw team zo'n fouten worden gemaakt. Natuurlijk had deze situatie voorkomen kunnen worden door de mecanicien na de eerste keer op de vingers te tikken maar dan nog kan je iemand één keer hinderen als je kwaad wil. Een geschorste mecanicien of een boete zijn het probleem niet als het om een kampioenschap gaat.

Michael kan hier niks aan doen maar Laurens is hier een oor aangenaaid. Als hij geen ronde had moeten achtervolgen, had hij die laatste fout ook niet gemaakt omdat hij minder vermoeid was.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 15 jan 2023 22:10

+1 - Ik wou net op dezelfde wijze reageren, je neemt me de woorden uit de mond. Daarenboven vind ik dit zeker een kwaadwillig opzet en daar ga ik niet vanaf, het was te overduidelijk. Wat de vorige wissel(ronde) niet helemaal lukte deden ze dan de volgende nog eens over met een verbeterde (meer impact) versie.

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 15 jan 2023 22:44

ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de mecanicien een beweging maakt met de fiets in de richting van Sweeck waardoor deze tot 2x toe gehinderd werd . Dit is volgens mij wedstrijdvervalsing gepleegd door een aangestelde van Vanthourenhout . Spijtig dat het zo moest verlopen en Vanthourenhout zelf zal hiermee ook niet opgezet zijn .
Ze moesten deze mecanicien voor 5 jaar schorsen en alle toegang ontzeggen .
Hij zal gedacht hebben ; ik ga eens ' een De Clercqske ' doen ..
ccc

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 15 jan 2023 23:46

En als ik me niet vergis is Clercqke ook verbonden met die ploeg, dan is het zeker niet onterecht bij deze actie een verband te leggen.Daar komt nog eens bij dat Sweeck in deze ploeg (zijn vorige) ook meer dan eens voor schut werd gezet door het 'koningskoppel' met het gevolg dat de scheiding zijn sporen schijnbaar toch zijn sporen heeft nagelaten. Maar wij het nu allen over hinderen maar het zou toch ook best, zomaar kunnen dat de twee 'goed uitgevoerde) poging zelfs een poging was om Sweeck ten van te brengen, Ok mogelijk te ver gezocht zeker op modirerend forum. :oops:

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 16 jan 2023 10:45

en waren dit ook niet de mecaniciens die betrokken waren bij het incident met de vod en Wout Van Aert ? Waarmee ik zeker niet wil insinueren dat hierbij enig kwaad opzet mee gemoeid was , maar men kan zich wel vragen stellen of deze mensen daar wel op hun plaats zijn .
Maar de schuld ligt zeker ook bij de organisatie/bond die hadden moeten ingrijpen na het eerste incident waarbij Sweeck gehinderd werd . Er was niet alleen het feit dat Sweeck - al dan niet met opzet - gehinderd werd , er was ook het gegeven dat de mecaniciens van BOX veranderd waren en zich opstelden in de onmiddellijke nabijheid van de BOX van Sweeck met de gekende gevolgen ..
ccc

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1360
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 jan 2023 10:48

Ik vond vooral Vanthourenhout echt heel flauw reageren. Dat hij in zijn post race interview zegt dat hij het niet heeft zien gebeuren, want dat het achter zijn rug was...dat kan ik snappen. In de sporza studio werden de beelden aan hem getoond en het enige wat hij kon reageren was "hier is toch niks mis" en andere dingetjes om er eigenlijk niks over te moeten zeggen. Het lijkt me dat met een beetje sportiviteit in zich zo'n Vanthourenhout in die studio dan zegt "oei, ja, als het zo ging dan werd Sweeck wel wat gehinderd door mijn mecanicien, sorry.".
Volgens mij wel iets wat er altijd bij zal horen, maar in geval van deze wedstrijd kan je dit toch moeilijk triviaal noemen? De 2 leken elkanders gelijke en uiteindelijk is het bepalend moment een gehinderde wissel in de materiaalpost.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1360
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 jan 2023 10:51

ccc schreef: 16 jan 2023 10:45 en waren dit ook niet de mecaniciens die betrokken waren bij het incident met de vod en Wout Van Aert ? Waarmee ik zeker niet wil insinueren dat hierbij enig kwaad opzet mee gemoeid was , maar men kan zich wel vragen stellen of deze mensen daar wel op hun plaats zijn .
Maar de schuld ligt zeker ook bij de organisatie/bond die hadden moeten ingrijpen na het eerste incident waarbij Sweeck gehinderd werd . Er was niet alleen het feit dat Sweeck - al dan niet met opzet - gehinderd werd , er was ook het gegeven dat de mecaniciens van BOX veranderd waren en zich opstelden in de onmiddellijke nabijheid van de BOX van Sweeck met de gekende gevolgen ..
Langs de andere kant waren de toegewezen boxnummers 1 en 4, dus mogelijk moesten ze wel zo dicht bij elkaar staan. In de eerste ronde stonden de mecaniciens van Vanthourenhout helemaal achteraan, dus niet op hun plaats.
Op vlak van sportiviteit wel beneden alle peil dat het 2 keer gebeurt in 1u.

Plaats reactie