Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 31 jan 2023 19:20

fiedoo schreef: 31 jan 2023 10:10

verwacht je aan een massa volk en ook een hoop dronkelappen. Kan meevallen maar na het WK in Koksijde voor mij nooit meer een WK veldrit, Gavere heb ik door omstandigheden toch gaan zien en ondanks de massa viel het deze keer toch beter mee. Vergeet ook niet een extra paar goede schoenen mee te doen ( laarzen, bottinnen) en let op voor je dochter want de renners passeren soms rakelings lans de toeschouwers.
Ook mijn ervaring dat op wk's meer dronken idioten dan sportliefhebbers rondlopen. Doe ik dan ook niet meer. Ga liever naar een b-cross in pakweg Vorselaar dan naar een wk.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 feb 2023 08:22

lugosi schreef: 31 jan 2023 19:18
Ernie C. schreef: 31 jan 2023 08:56 Volgens mij is het WK het vaakst in Vlaanderen geweest en het parcours door een Vlaming ontworpen. Dat is dan natuurlijk evengoed belangenverstrengeling. De UCI moet het parcours goedkeuren en als het volgens de regels is, wint de beste, niet degene een voordeeltje heeft gekregen van wie dan ook.

Adrie had het nu natuurlijk beter aan een ander over kunnen laten om gezeik te voorkomen maar zou een andere Nederlander meer in het nadeel van Mathieu hebben gebouwd?
In Vlaanderen heeft men de gewoonte om katholieker te zijn dan de paus en de lat voor z'n eigen renners hoger te leggen. Op al die wk's in Vlaanderen heeft Nys nooit een Nys parcours gekregen. Jarenlang werden trouwens de balkjes uit de meeste wedstrijden gehaald omdat Nys daar teveel voordeel uit haalde tegenover Mario, Wellens en Vervecken.
Stybar kreeg in eigen land wel parcours op maat (trappen), en ook Boom in Hoogerheide, al mocht het niet baten.

Dat het niet erg is dat iemand wint omwille van 'een voordeeltje' vind ik een verschrikkelijk onsportieve gedachte.

Inderdaad had Adrie er beter afgebleven en het doet er niet toe wat een andere Nederlander er van gemaakt zou hebben. Er moet immers helemaal niets gemaakt worden, er is al een parcours, elk jaar, blijf er gewoon af.
"Wij" Nederlanders denken hetzelfde over onszelf ;).

In de tijd van Nys was het ook veel minder een strijd België-Nederland. Dat speelt allicht mee in deze sentimenten.
Van alle WK's in België hadden alleen 1957 en 2021 volgens mij geen Belgische winnaar. Dan voel je wat minder de noodzaak om het parcours aan te passen, alhoewel Oostende toch redelijk op de maat van van Aert gesneden leek te zijn. Maar dat was meer om het spannend te maken. Over het parcours van dit jaar denk ik ongeveer hetzelfde. Zou het Wout beter passen, dan zou het na 2 rondes beslist zijn vrees ik.

Op zich is het niet zo vreemd om een parcours wat aan te passen voor een WK, of gewoon voor het nieuwe seizoen. Dat gebeurt wel vaker.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 feb 2023 12:54

Onhandig dat Adrie er bij betrokken is. Maar Wout fans hebben wel erg weinig vertrouwen in deze kanjer. Hij gaat met een minuut voorsprong winnen en de laatste keer over de planken (het zijn geen balkjes!!) krast hij zijn naam er nog even in.

Overigens heeft Mathieu erg slechte ervaring met het verplaatsen van plankjes tijdens kampioenswedstrijden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 feb 2023 13:32

In dit geval kan weghalen juist wel handig zijn :mrgreen:
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 feb 2023 20:15

Voorverkoop gaat richting 40 000 tickets, en het is nog maar woensdag....

https://www.hln.be/kapellen/topdrukte-v ... ~acc5e56c/

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 01 feb 2023 21:40

Niks nieuws onder de zon. Van Aert won toen overigens:
https://sporza.be/nl/2017/01/10/albert_ ... 1-2863089/

Van Aert heeft toen nog in een ander artikel laten optekenen dat het wel wat vreemd was, maar Adrie altijd mooie parcours maakt en hij daar blij om was.

Much ado about nothing. Bij mijn weten heeft hij er ook nog niks over gezegd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 feb 2023 22:08

Je mist het punt als je denkt dat de mening van Wout er iets mee te maken heeft, laat staan dat het iets verandert.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 01 feb 2023 23:51

Aanvankelijk maakte het mij niet veel uit wie er zou winnen (als het maar verdiend was) maar nu in deze situatie, met die verregaande betrokkenheid van Adrie gaat mijn, pontificale steun uit naar Wout.Want , dixit Adrie; weinig loopwerk, weinig modder en dan nog wat 90° bochten in verwerken (dit laatst zou ik hem suggereren om zijn werk af te maken)zo zou ik het doen als mijn zoon op die manier te bevoordelen. Dus hij heeft nog niet alle trics benut die nog voorhanden zijn. :mrgreen:

Boslim
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 01 feb 2023 23:59

Nee, wat een gelul over het 'niet handig van Adrie om bij het ontwerp betrokken te zijn.....Adrie doet dat al tig jaar, op allerlei parcoursen, net als de sterren van onze prachtige Zuiderburen dat doen...en met verve...remember WK Valkenburg 2018...'helemaal' door Adrie ontworpen....bleek een volledig Wout parcours...wat was hij daar sterk :-) regen en vorm van de dag zal in Hoogerheide de uitkomst bieden imho :D

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 02 feb 2023 07:28

Als je een parcours aanpast ten voordele van een topfavoriet, die je zoon is, dan is dat geen gelul.
Dat Wout ook kon winnen op vorige parcours door diezelfde man gemaakt, dat heeft er totaal niets mee te maken.
Het was toen fout en dat is het nog steeds.
Dat hij in de media blijk geeft van het totaal ontbreken van reflectie daaromtrent zegt iets over zijn gebrek aan inzicht in beroepsethiek.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 02 feb 2023 07:34

'Grote Roger' geeft zijn visie op Wout, aandoenlijk eerlijk als altijd. :D

"Ik was nog straffer. Van Aert kan niet bergop zoals ik. Ik heb Merckx gelost in de zware in cols in de Tirreno of de Ronde van Zwitserland. Dat kan Van Aert niet met Pogacar. En die is nog maar half zo goed als Merckx. Allez, in mijn ogen, hé.", zegt hij bij Het Nieuwsblad.

Van Aert start op het WK vanop de tweede startrij, de Belgen op rij één zullen allicht plaats moeten maken in de eerste ronde. "Vanthourenhout zegt dat de andere Belgen straks opzij moeten gaan voor Van Aert. Hadden ze dat ooit tegen mij gezegd, hij had zijn WK mogen houden. Ik zou niet meegedaan hebben", zegt hij nog.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 02 feb 2023 08:04

Wat een vreselijk calimero gedrag, echt belachelijk. Als je de reacties hier zo leest hoeft vdPoel alleen nog maar te starten om de wereldtitel uit de handen van z`n vader in de materiaalpost op te halen. Het is gewoon duidelijk: de sterkste wint zondag, daar gaat het parcours helemaal niks aan veranderen.

Plaats reactie