Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 nov 2022 08:45

Absoluut mooie cross gisteren met een acrobatische Puck Pieterse die de rest van het veld op flinke achterstand zette.
Lucinda Brand is weer op de goede weg terug.
Ook Michael Vanthourenhout sterk tegen een erg goede Tom Pidcock die nog teveel foutjes maakt om aanspraak op de winst te maken.
Was wel de sterkste vandaag imo.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 nov 2022 08:49

Zijn schuivertjes van pidcock waren wschlk het gevolg van het risicovol afdalen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 21 nov 2022 09:45

scottpch schreef: 21 nov 2022 08:45 Absoluut mooie cross gisteren met een acrobatische Puck Pieterse die de rest van het veld op flinke achterstand zette.
Lucinda Brand is weer op de goede weg terug.
Ook Michael Vanthourenhout sterk tegen een erg goede Tom Pidcock die nog teveel foutjes maakt om aanspraak op de winst te maken.
Was wel de sterkste vandaag imo.
Voor mij werd het niveau van de voltijdse crosser gisteren nog eens goed in de verf gezet. Pidcock maakt het gros van het deelnemersveld belachelijk in zijn eerste cross. Het feit dat Vanthourenhout kon winnen, had hij m.i. te danken aan het feit dat Pidcock eerst al een wedstrijd in de wedstrijd had moeten rijden.

hayes

hayes 21 nov 2022 09:51

Pidcock maakte fouten. Vanthourenhout eigenlijk niet.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 21 nov 2022 10:35

Ik heb ze ook gezien. Zo'n cross als Overijse blijf ik toch altijd met bewondering achter. Ik kan me niet inbeelden dat ik dat parcours sneller kan fietsen, dan dat ik het kan (hard)lopen.
Ik denk dat Pidcock net te diep moest gaan om de aansluiting te vinden vooraan. Ook opvallend hoe goed de beloften voor de dag komen!

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 21 nov 2022 10:39

Zoals gezegd moést Pidcock wel risico's nemen omdat hij bij de start door materiaalpech niet wegkwam. Eenmaal aangesloten bij Vanthourenhout en Iserbyt had hij al heel veel energie verspild, wat ook weer foutjes in de hand werkt. Kortom, oorzaak (materiaalpech) versus symptomen (fouten) ;-)
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 nov 2022 18:16

gede schreef: 21 nov 2022 09:45
scottpch schreef: 21 nov 2022 08:45 Absoluut mooie cross gisteren met een acrobatische Puck Pieterse die de rest van het veld op flinke achterstand zette.
Lucinda Brand is weer op de goede weg terug.
Ook Michael Vanthourenhout sterk tegen een erg goede Tom Pidcock die nog teveel foutjes maakt om aanspraak op de winst te maken.
Was wel de sterkste vandaag imo.
Voor mij werd het niveau van de voltijdse crosser gisteren nog eens goed in de verf gezet. Pidcock maakt het gros van het deelnemersveld belachelijk in zijn eerste cross. Het feit dat Vanthourenhout kon winnen, had hij m.i. te danken aan het feit dat Pidcock eerst al een wedstrijd in de wedstrijd had moeten rijden.
Het was zijn tweede cross. Enne, hij maakte niemand belachelijk. Hij is wereldkampioen, en niet zomaar een willekeurige wegrenner die even mee komt doen.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 21 nov 2022 18:19

Hoe zijn de startgelden dit seizoen?
Traditioneel krijgt de wereldkampioen het hoogste bedrag.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 nov 2022 20:25

fiedoo schreef: 21 nov 2022 08:49 Zijn schuivertjes van pidcock waren wschlk het gevolg van het risicovol afdalen
Denk ik ook.

Dat 'risicovol afdalen' mag ook niet verward worden met technisch rijden, wat dat betreft deed Vanthourenhout het beter.

Pidcock maakte overigens niemand belachelijk hij is immers een veldrijder (en wat voor één), als er al iemand belachelijk gemaakt werden dan zijn het de fulltime wegrenners die weggereden worden door crossers als Pidcock, VdP en VanAert.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 21 nov 2022 23:18

Wat ik erg opmerkelijk vind is dat Pidcock vermeldde voor het weekend één specifieke crosstraining gedaan te hebben. Ook MVDP (Mathieu van der Poel) lijkt nog maar één training op zachte ondergrond gedaan te hebben. De techniek beheersen is natuurlijk voor een groot deel aangeboren, maar toch ook wel het juiste gevoel vinden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 nov 2022 08:18

3 uurtjes crossen en dan al vooraan melden bij de "creme de la creme" van de mondiale cross. (die full time crossers die wél bijna elke cross rijden).
Moeten we dan nog altijd de discussie voeren over het topniveau in de cross?

Ik stel voor om gewoon te genieten van de koersen. Volgens mij een goede start van het seizoen gezien met sterke Iserbyt, plus wat ploegentactiek. Vanthourenhout toch ook sterk als ik mij niet vergis. Daarna vd Haar en Sweeck die continu dicht bij elkaar zitten.
En nu komt pidcock, straks vd Poel en v Aert. Dan krijg je misschien wel, misschien niet een niveauverschil maar als die "grote drie" dan onderling weer koers maken is het voor ons toeschouwers toch gewoon weer genieten?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 22 nov 2022 08:38

Voor mij staat genieten van een spannende wedstrijd los van de kanttekening maken dat de toppers misschien nog op komst zijn. Ik vind vooral dat ploegleiders en trainers er minder mee bezig moeten zijn. Iserbyt en co worden toch niet beter van die constante vergelijking met Van Aert/Pidcock/Van der Poel? Lijkt wel alsof ploegleiders en trainers het makkelijkst hun renners in de media krijgen door die vergelijking te maken... Triest.

Plaats reactie