Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 27 nov 2022 18:46

deoudegek schreef: 27 nov 2022 17:48
Ernie C. schreef: 27 nov 2022 17:36
deoudegek schreef: 27 nov 2022 16:36 Van empel derrie in crash modus??? Dat kan toch niet waar zijn???
Je verwacht het niet na een crash...?
Niet in een wedstrijd. Bij een training ritje ok.
In een wedstrijd verwacht ik dat zo'n proticolletje uitgeschakeld is.
Je moet kunnen blijven schakelen met zo'n ding totdat het eraf valt.
Is nu eenmaal een ideetje van de Japannertjes van Shimano, ik denk dat dit niet uit te schakelen valt.
Het is eigenlijk niet zo heel moeilijk om uit de crash modus te gaan maar ik heb zo het idee dat veel renners/ rensters liever een stukkie hollen tot bij de mecaniciens. Of misschien was het wel een ander defect ?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 nov 2022 18:56

arnold schreef: 27 nov 2022 16:08 Is van de Poel nu zo goed of is de rest (op pidcock na) zo slecht 🙃
Vond VdP (naar zijn eigen normen) eerder matig vandaag : Sweeck op 15sec, Eli op 22 en Lars op 30.
Binnen een maand zal VdP wel heel wat beter zijn, verwacht ik, als de rug het houdt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 nov 2022 19:03

fiedoo schreef: 27 nov 2022 15:06
.............Je doet net of Vos na al een super en vooral superlange carrière niet anders gedaan heeft dan overwinningen op een diefje behaald. Het is de beste vrouwelijke renster ooit, op de hielen gezeten door van Vleuten.
Niet anders is veel gezegd, maar het komt aardig in de buurt. :mrgreen:
Over wie de beste ooit is daar zijn er nog wel een paar die daar anders over denken... dat lees je namelijk niet alleen af van een palmares maar ook hoe (een vb WK VanVleuten Yorkshire komt voor mij overeen met 100 WK's van Vos).

Na het kermiscrossje van gisteren was Vos niet te zien vandaag, net zoals in Overijse of Koppenberg; teveel crossparcours, te weinig asfalt.
In halve wegcrossen als Zolder, Diegem etc zal ze er over enkele weken uiteraard wel staan.... :roll:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 nov 2022 19:17

lugosi schreef: 27 nov 2022 19:03
fiedoo schreef: 27 nov 2022 15:06
.............Je doet net of Vos na al een super en vooral superlange carrière niet anders gedaan heeft dan overwinningen op een diefje behaald. Het is de beste vrouwelijke renster ooit, op de hielen gezeten door van Vleuten.
Niet anders is veel gezegd, maar het komt aardig in de buurt. :mrgreen:
Over wie de beste ooit is daar zijn er nog wel een paar die daar anders over denken... dat lees je namelijk niet alleen af van een palmares maar ook hoe (een vb WK VanVleuten Yorkshire komt voor mij overeen met 100 WK's van Vos).

Na het kermiscrossje van gisteren was Vos niet te zien vandaag, net zoals in Overijse of Koppenberg; teveel crossparcours, te weinig asfalt.
In halve wegcrossen als Zolder, Diegem etc zal ze er over enkele weken uiteraard wel staan.... :roll:
Euh en waar blijft Van Vleuten dan? Of moet enkel Marianne (alle) crossen rijden ( en nog wschlk een heel wegseizoen ook als het jou betreft).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 nov 2022 19:42

fiedoo, Annemiek van Vleuten is in Kenia. Waarom zou ze moeten gaan crossen? Omdat jij dat leuker zou vinden?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 nov 2022 20:12

Jans schreef: 27 nov 2022 19:42 fiedoo, Annemiek van Vleuten is in Kenia. Waarom zou ze moeten gaan crossen? Omdat jij dat leuker zou vinden?
Jans, je moet alles lezen, dus ook het bericht aan wie enwaarop mijn antwoord gebaseerd is. Natuurlijk moet Annemiek geen crossen rijden maar Marianne dan ook enkel de crossen die zij verkiest te rijden zonder dat daar kritiek op komt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 nov 2022 20:21

Ik heb trouwens het palmares van Vos eens bekeken en is indrukwekkend met olympische titels en WK's op de baan, op de weg, 8x in het veldrijden, RVV,agr, wp, enz.., eindoverwinningen in de Giro X3 en de tour en dan komt lugosi hier over n wieltjeszuigster spreken...???
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 nov 2022 21:31

fiedoo schreef: 27 nov 2022 20:12
Jans schreef: 27 nov 2022 19:42 fiedoo, Annemiek van Vleuten is in Kenia. Waarom zou ze moeten gaan crossen? Omdat jij dat leuker zou vinden?
Jans, je moet alles lezen, dus ook het bericht aan wie enwaarop mijn antwoord gebaseerd is. Natuurlijk moet Annemiek geen crossen rijden maar Marianne dan ook enkel de crossen die zij verkiest te rijden zonder dat daar kritiek op komt.
fiedoo, ik lees wel alles hoor. Voor mij was het een losse flodder.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 nov 2022 08:13

Zo, wat een entree van Mathieu!!
Ook Puck Pieterse was weer van zeldzame klasse met maar een paar foutjes.
Alpecin Deceuninck heeft toegeslagen met een double!!

De Belgen hebben op het WK hetzelfde probleem als de Nederlanders; Te weinig felheid /agressieviteit, traag tempo en denken dat ze het op klasse en techniek kunnen winnen.
Dit soort ploegen bestrijdt je simpel door er kort en agressief op te zitten waardoor die niet in hun spel komen. Kost wel veel kracht....

matthijsln
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50

matthijsln 28 nov 2022 11:28

dwangarbeider schreef: 27 nov 2022 18:46
deoudegek schreef: 27 nov 2022 17:48
Ernie C. schreef: 27 nov 2022 17:36 Je verwacht het niet na een crash...?
Niet in een wedstrijd. Bij een training ritje ok.
In een wedstrijd verwacht ik dat zo'n proticolletje uitgeschakeld is.
Je moet kunnen blijven schakelen met zo'n ding totdat het eraf valt.
Is nu eenmaal een ideetje van de Japannertjes van Shimano, ik denk dat dit niet uit te schakelen valt.
Het is eigenlijk niet zo heel moeilijk om uit de crash modus te gaan maar ik heb zo het idee dat veel renners/ rensters liever een stukkie hollen tot bij de mecaniciens. Of misschien was het wel een ander defect ?
Ik vond onderstaand filmpje erg leerzaam. Ik had vaag wel een idee dat er een crash mode op Di2 zat maar hoe die werkte wist ik eigenlijk niet. Blijkt dus dat het puur mechanisch is (ik neem aan om de servomotor te beschermen) en dat het uit de crash-modus halen ook redelijk simpel is en niet per-se met een knop op de junction-box of derailleur hoeft. Misschien voor profs ook goed om te weten ;)


Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 nov 2022 13:27

Inderdaad geen fout van het systeem maar van de gebruiker als je hem er niet uitkrijgt na een crash.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 nov 2022 13:31

fiedoo schreef: 27 nov 2022 15:06
Lcsmet schreef: 27 nov 2022 13:28 Mooie koers gezien met mooie winnaars die de overwinning niet gestolen hebben.
Doe toch normaal, als je wint in het veldrijden heb je het sowieso niet gestolen. Je doet net of Vos na al een super en vooral superlange carrière niet anders gedaan heeft dan overwinningen op een diefje behaald. Het is de beste vrouwelijke renster ooit, op de hielen gezeten door van Vleuten.
Ik schrijf nergens dat Marianne Vos geen steengoede renster is.
Ik vind enkel haar overwinning van zaterdag niet mooi en ik ga er zelfs vanuit dat zijzelf dat met mij eens is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie