Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 feb 2023 17:15

Mensen kunnen toch ook gewoon van mening veranderen?!
Beetje dogmatisch om te stellen dat iemand “internetmeningen” voor de eeuwigheid in stenen tafelen gebeiteld zijn en dus nooit meer kunne veranderen
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 feb 2023 17:36

fiedoo schreef: 07 feb 2023 21:54 Euh, kort van geheugen zeker? Inderdaad een teken van ouderdom!
Enkele citaten van jou:
fiedoo schreef: ↑03 feb 2023 19:52

Ik: Welke aanpassingen heeft Adrie dan gedaan die mathieu de overwinning gaan opleveren en die Wout niet onder de knie heeft? Wees dan ook eens concreet ipv ongefundeerd beschuldigingen te uiten uit de losse pols!

jij: Ik heb nu de eerste 5 rondes gezien, jij ook veronderstel ik. Snap je het nu nog niet waar de enige locatie is waar er voordeel is, een gecreëerde locatie??

jij:Leuk stukje van Wuyts over brave Adrie, met wat inkijk in het verleden. (link heb ik er niet bij gezet maar Adrie wordt er in afgekraakt),

jij:Dat denk ik dus niet, als zoonlief andere talenten had, was het een ander parcours geweest. Hij heeft nog nooit veranderingen aangebracht die niet passen in dat kraam. Anders was hij wel geloofwaardig geweest.

jij: Ik veroordeel absoluut niet Mathieu voor tekortkomingen van zijn vader. Hij draagt er wel de gevolgen van, jammer voor hem. (in datzelfde interview klaagt hij over de bekers pis die Matthieu naar zich krijgt, tja...)

Als je zelf al niet meer weet wat je zegt wordt het hopeloos natuurlijk. Terloops buiten jou heb ik hier verder niemand horen klagen over het verloop van de wedstrijd of over het parcours noch over de organisatie. Ook al eens de moeite gedaan om de uitleg van Arie over het waarom van bepaalde aanpassingen aan het parcours gebeurd zijn te lezen?
Mijn geheugen lijkt me nog altijd beter dan je niveau van begrijpend lezen. Altijd leuk om te lezen helaas moet je ook begrijpen wat je leest en schrijft.

Dat Adrie het parcours aanpast in functie van zijn zoon is gezien zijn band onethisch, dat is de dubbele pet (zoals uitgebreid beschreven in de pers). Dat heeft niets met belazeren te maken.

In het stukje waarvan je de link niet plaatst wordt Adrie niet afgekraakt, maar wordt een opsomming gemaakt van afwijkingen a la carte (uit het verleden). Dat zijn feiten, geen verzinsels. Dat heeft niets met belazeren te maken maar wel met een beperkte visie op ethiek. Dat jij dat reduceert tot belazeren is determinerend voor jou, niet voor mij.

Dat geen enkel van de aanpassingen contraproductief zijn toont net het afwijkende aan. (zie stuk dat je niet wil citeren, want te goed gedocumenteerd?)

Dat Mathieu de gevolgen moet dragen van onethische keuzes van zijn vader is een vaststelling, wat heeft dat met belazeren te maken.

Ik weet best nog wel wat ik schrijf, maar het is blijkbaar niet simpel voor jou om conclusies uit beweringen te trekken. Je kan nog bladzijden vol citeren, je leest niet wat er staat en koppelt er conclusies aan die er niets mee te maken hebben.

Als je geen negatieve commentaren over het parcours gelezen of gehoord hebt dan heb je blijkbaar op Pluto geleefd de voorbije dagen. Alle kranten (artikels en lezersreacties) gingen er over, op alle sociale media is het gepasseerd, maar jij hebt het niet gehoord of gelezen. Erg grappig. Wat men niet wil weten, zal men niet weten zeker.

Jaja ik heb de uitleg van Adrie over zijn beweegredenen gelezen, beschamend dat hij niet snapt dat een dubbele pet gewoon niet verdedigbaar is. En dat heeft de Vlaamse pers uitgebreid in opiniestukken aangetoond. Maar zoals eerder gezegd als je niet wil weten, zal je niet weten.
Laatst gewijzigd door lugosi op 08 feb 2023 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 feb 2023 17:38

senior schreef: 08 feb 2023 16:03 Het zal niet de eerste keer zijn (en ook niet de laatste) dat mensen bepaalde uitspraken doen om die later te "ontkennen", daarbij vergetend dat eenmaal vastgelegd op het internet, iets daar voor altijd staat en dus teruggezocht kan worden. Misschien moeten die mensen toch maar dat oude gezegde toepassen: "tel eerst tot tien, lees nog eens wat je schrijft en besluit toch maar niet te publiceren".
Ik ontken helemaal niet wat ik geschreven heb, je kan me wel moeilijk verantwoordelijk stellen voor het reductionistisch en simplistisch condenseren van mijn beweringen door Fiedo.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 feb 2023 17:40

Enzzo schreef: 08 feb 2023 17:15 Mensen kunnen toch ook gewoon van mening veranderen?!
Beetje dogmatisch om te stellen dat iemand “internetmeningen” voor de eeuwigheid in stenen tafelen gebeiteld zijn en dus nooit meer kunne veranderen
Dat is natuurlijk zo, en dan zeg je dat gewoon. Niets mis mee.
Je mag wel die meningen niet verwarren met de interpretatie die iemand anders daar aan geeft.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 feb 2023 18:10

Ben de draad nu toch wat kwijt hoor. Helemaal eens met wat je zegt over mening en interpretaties daarvan trouwens maar daar gaat het me nu niet om. Mijn vraag is in hoeverre het WK parcours, inclusief alle mogelijkheden en onmogelijkheden die gepaard gaan met de fysieke locatie, een voordeel was voor Mathieu?
Wat zou dan anders moeten zijn (geweest) om er een meer selectief of inclusief parcours van te maken?

Aan die vermaledijde balkjes heeft het alvast niet gelegen toch?
Wat was er verder dan zo specifiek op maat van Mathieu gebouwd?

Ik snap het echt niet dus hoor graag wat jullie opinie is
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 feb 2023 19:05

Enzzo schreef: 08 feb 2023 17:15 Mensen kunnen toch ook gewoon van mening veranderen?!
Beetje dogmatisch om te stellen dat iemand “internetmeningen” voor de eeuwigheid in stenen tafelen gebeiteld zijn en dus nooit meer kunne veranderen
Van mening veranderen ja maar geef dat dan ook aan. Botweg loochenen dat je wat gezegd hebt is wat mij betreft niet "van mening veranderen".

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 feb 2023 19:06

lugosi schreef: 08 feb 2023 17:38
senior schreef: 08 feb 2023 16:03 Het zal niet de eerste keer zijn (en ook niet de laatste) dat mensen bepaalde uitspraken doen om die later te "ontkennen", daarbij vergetend dat eenmaal vastgelegd op het internet, iets daar voor altijd staat en dus teruggezocht kan worden. Misschien moeten die mensen toch maar dat oude gezegde toepassen: "tel eerst tot tien, lees nog eens wat je schrijft en besluit toch maar niet te publiceren".
Ik ontken helemaal niet wat ik geschreven heb, je kan me wel moeilijk verantwoordelijk stellen voor het reductionistisch en simplistisch condenseren van mijn beweringen door Fiedo.
Ik werp de schoen, jij trekt hem aan.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 feb 2023 19:17

Hey een nieuw gezegde.
Of toch een leuke variant op een oud gezegde. 😉

Maar laten we vooral Mohamed niet op de berg gaan zetten!
En vooral geen blaffende honden wakker maken (vrij naar Kees van Kooten)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 08 feb 2023 19:21

Patrick Laureij: als de wind van links komt, dan eet je maar beter je pap op.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 08 feb 2023 19:23

Dat roept om een nieuw topic: (wieler)wijsheden

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 feb 2023 20:14

"Spreken is zilver zwijgen is goud" , ik denk dat ik voor goud ga deze keer. 😉
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 08 feb 2023 20:38

Het was vandaag blijkbaar weer "gezellig" tussen Sweeck een Iserbyt.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/dit-k ... rd-worden/

Plaats reactie