Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Custom steunzolen in wielrenschoenen

kiter
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:56

kiter 05 jun 2022 13:59

Hallo allemaal,

In mijn normale schoenen draag ik steunzolen en ben nu aan het kijken voor steunzolen voor in mijn wielrenschoenen.

Daarom ben ik opzoek naar een bedrijf die:
  • Verstand heeft van wielrennen
  • Custom steunzolen (dus geen inlegzolen) voor wielrenschoenen kan maken
  • Fysio therapeut is
  • Meeting doe tijdens het fietsen
  • Schoenplaatsjes juist monteert
Ik was nu in contact met iemand waar ik wel een goed gevoel over had, echter maakt deze steunzolen voor wielrenschoenen, echter zonder dat gemeten (bekeken) wordt als ik op de fiets zit.

Weten jullie mogelijk een bedrijf dit dit kan.
Lokatie is van minder belang, belangrijker is dat het een vakbekwaam bedrijf is!!!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 jun 2022 14:03

Ik ben bij Voetstuk in Assen geweest. Precies wat jij zoekt. https://www.voetstuk.nl/behandeling/bikefitting/
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 jun 2022 14:14

Ik heb de inlegzolen van de podoloog in de wielrenschoenen gedaan en dat werkt goed.
Als die zooltjes wel/niet passen, weet je gelijk of je de juiste fietsschoenen hebt.
Laatst gewijzigd door BertL op 06 jun 2022 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 jun 2022 21:59

Ik heb gehele steunzolen ( sportzolen ). Ideaal voor het hardlopen, dagelijkse schoenen enz… maar K..dt voor fiets schoenen. Zeker omdat ik een soort Donald Duck voeten heb met hoge wreef, dus veel volume nodig - en de meeste fiets schoenen hebben dat niet.

Daarom mezelf een paar jaar geleden getrakteerd op een paar Bont schoenen.

Nu heb ik de Bont Vaypor S … 20 minuten op 85-90 graden in de oven en naar je voet laten vormen. Gewoon voor mij de beste schoen ever..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 jun 2022 09:47

Ja ik zou ook je voeten even goed (laten) meten.
Dan de juiste schoenen zoeken en eventueel aanvullen met zolen.

Kan best prijzig zijn, maar het goede nieuws is dat fietsschoenen natuurlijk amper slijten.

kiter
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:56

kiter 06 jun 2022 13:43

@JPAH, ziet er interessant uit. Zal contact met ze opnemen.
@BertL, al diverse inlegzolen geprobeerd, maar nog niet volledig tevreden
@Rene / @Wasbeer2006, onlangs al nieuwe schoenen laten aanmeten bij Bikeshoe4U.nl. Zijn Lake CX241 geworden.
Goede schoenen, moet wel zeggen dat door het spoele leder ze er snel oud uitzien...

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 06 jun 2022 19:04

Als je nog een adres wat meer in het zuiden van het land zoekt. Mijn steunzolen voor de fiets kom hier vandaan: https://www.profysic.nl/
Gazelle Team TVM \'99

Jezqyx-migsyq-3pobwi
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 nov 2020 20:24

Jezqyx-migsyq-3pobwi 07 jun 2022 22:27


swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 08 jun 2022 12:18

Na een aanhoudende blessure aan m'n voet (grote teen gewricht) mijn fietsschoenen ook eens meegenomen naar de sportarts (overigens geen pannekoek want begeleid oa Mathieu vdP) en zijn 1ste vraag was: waarom in godsnaam steunzolen in je fietsschoenen? Je duwt af met je voorvoet en daarop hoef je geen correctie.

Sindsdien niet meer met steunzolen gefietst en blessure is genezen geraakt en ook geen bijkomende knieklachten gekregen (de reden waarvoor ik steunzolen draag in m'n loop- en alledaagse schoenen. )

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 jun 2022 12:31

E.e.a. hangt het van het type steunzool af want als je steunzolen draagt om de voorvoet te corrigeren lijkt mij dit bij het fietsen ook nodig. Btw, ik gebruik in mijn fietsschoenen speciale sportzolen waarbij onder de voorvoet verschillende gelkussentjes zijn gemonteerd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 09 jun 2022 12:01

swannie schreef: 08 jun 2022 12:18 Na een aanhoudende blessure aan m'n voet (grote teen gewricht) mijn fietsschoenen ook eens meegenomen naar de sportarts (overigens geen pannekoek want begeleid oa Mathieu vdP) en zijn 1ste vraag was: waarom in godsnaam steunzolen in je fietsschoenen? Je duwt af met je voorvoet en daarop hoef je geen correctie.

Sindsdien niet meer met steunzolen gefietst en blessure is genezen geraakt en ook geen bijkomende knieklachten gekregen (de reden waarvoor ik steunzolen draag in m'n loop- en alledaagse schoenen. )
Steunzolen worden niet alléén voor platvoeten gebruikt.

Ik heb doorgezakte voorvoeten en dan zijn steunzolen onontbeerlijk
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 09 jun 2022 12:56

Ik ben bij VeloFysics in Kapelle (zld). Jacob Wijnstra kan je zeker helpen.

http://velofysics.nl/
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Plaats reactie