Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Paar vragen na stevig ongeluk

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 05 jun 2022 16:30

Hai, bijna twee jaar geleden vwb oorzaak iets soortgelijks meegemaakt. Een braaf burgertje die een wielrenner wel eens even iets wilde duidelijk maken door hem te snijden en een stoppie te maken. Ik ben de wielrenner in dit verhaal. Afijn allerlei toestanden, maar het eerste wat speelde was, welke van de reeks verzekeringen die een mens heeft dekt dit? Na een zoektocht en een aanvankelijke afwijzing (het was geen wedstrijd) werd ik toch benaderd door Achmea via KNWU-licentie. De materiele schade werd vrij snel vergoed en de letselschade AC luxatie loopt nog.
De grote frustratie is natuurlijk dat individuele gedrag van de automobilist. Maar next best frustratie is het institutionele gedrag van politie in het aanvaarden van de aangifte ("mishandeling"). Niet de individuele politiemedewerker, maar ergens zit er in het systeem een weigering tot het werk willen maken van dit soort aangiften. Ik vermoed dat dit speelt op het niveau van Openbaar ministerie. En omdat dit soort " ongelukken" vaak voorkomt weet de politiemedewerker wel in te schatten dat aangifte ergens in het proces of de keten gaat stranden. IK heb het vermoeden dat er een relatie is tussen beschikbare capaciteit en sturen op afhouden van dit soort aangiftbehandeling en " stellen" dat dit verzekeringskwesties zijn. Het resulteert in elk geval in dit effect namelijk het niet in behandeling nemen. Ik vond de afwijzing van de OvJ nogal diffuus op de inhoud (de motivatie ontbrak) en procesmatig een zware onvoldoende (vergeten het besluit aan mij kenbaar te maken, zo bleek na aandringen). De eerste intake voor de aangifte werd gekwalificeerd met mishandeling, daarna met horten en stoten werd de aangifte geaccepteerd om vervolgens door de Ovj om eerder vermelde reden afgewezen. Je moet de aangifte doen in het district waar je woont, speelde het vooral in een ander district dan neemt die OvJ een besluit. Ik vermoed dat de dader nooit iets gehoord heeft van de politie. Als er iemand is die dit nog eens wil oppakken dan stel ik mijn dossier beschikbaar.
De groeten

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jun 2022 17:22

Ramon73 schreef: 05 jun 2022 16:15
Wel: je schrijft wekelijks met dergelijke agressie te maken te hebben. Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik fiets best veel, altijd alleen, maar heb zelden gedoe met andere weggebruikers. Als het 2-3x per jaar voorkomt dat er eens een vingertje omhoog gaat of getoeterd wordt dan is het veel. Dus denk aub om je eigen positie....nu is het met blauwe plekken en pijn afgelopen, volgende keer rijdt iemand je van de wereld.
Precies, ga dat bij jezelf na. Waarbij ik niet zeg dat de TS de oorzaak is. Maar je kan het met je reactie wel verergeren.
Wat heb je eraan als je straks je dochter een keer moet vertellen dat je in een roelstoel zit.

Het valt mij juist op dat er minder agressie is de laatste jaren. Maar wellicht komt dat door mezelf....... ben ik met de jaren ook wat rustiger geworden.

Tuurlijk heb je wel eens wat, in de auto ook, zal ook wel eens aan mij liggen.
Maar vaak heb ik het echt niet.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 jun 2022 20:31

Hopelijk is je dochter bespaard gebleven van trauma, zoiets meemaken kan vreselijk zijn.

Het is me al opgevallen dat zoiets in Nederland zo enorm veel voorkomt (heethoofden), ik ben het zelf ook al verschillende keren tegen gekomen en rijdt niet zoveel in NL (rakelings passeren waar het niet kan, roepen en tieren, al een mafkees gehad die gewoon onze groep instuurde gelukkig zonder valpartij).
In België (waar ik dus meestal rijd) heb ik dat de laatste 10 jaar minder meegemaakt dan het laatste jaar alleen in NL.

Nu zijn Nederlanders altijd al enorm asociaal in de auto (buiten de auto eigenlijk zelden tot nooit, ik werk vaak en graag in Nederland), eens de deur van de auto dicht, verandert die persoonlijkheid blijkbaar, IKKE EERST en nergens anders naar kijken (de rit van en naar de Vogezen dit weekend ben ik 3 keer hard in de remmen gemoeten omdat er 1 echt nog tussen moest, je moet niet vragen welk kenteken er op de auto zat)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 jun 2022 22:08

Politie moet een proces verbaal opmaken van deze zaak,indien je een rechtsbijstand verzekering hebt dit direkt melden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 05 jun 2022 22:23

Dank voor alle reacties. Ik heb de zaak gemeld bij de verzekering, maar ivm Pinksteren kan ik pas dinsdag terecht. Dan zal ik ook uitzoeken wat de volgende stappen moeten zijn.
Camera’s zijn er niet, het is buiten de bebouwde kom gebeurd. Getuigen ook niet, op m’n dochter na.
Op de hoofdpijn na, gaat het best okay, gezien de val. En ik heb besloten om nooit meer te schelden op de fiets. Ook niet als iemand anders duidelijk verkeerd zit en mij in gevaar brengt. Gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. Het is het gewoon niet waard, de schrik, de pijn, de kapotte fiets en de heisa. Dat is de wijze les die ik geleerd heb.
Michiel

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 jun 2022 22:33

fietsvriend schreef: 05 jun 2022 22:23 Dank voor alle reacties. Ik heb de zaak gemeld bij de verzekering, maar ivm Pinksteren kan ik pas dinsdag terecht. Dan zal ik ook uitzoeken wat de volgende stappen moeten zijn.
Camera’s zijn er niet, het is buiten de bebouwde kom gebeurd. Getuigen ook niet, op m’n dochter na.
Op de hoofdpijn na, gaat het best okay, gezien de val. En ik heb besloten om nooit meer te schelden op de fiets. Ook niet als iemand anders duidelijk verkeerd zit en mij in gevaar brengt. Gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. Het is het gewoon niet waard, de schrik, de pijn, de kapotte fiets en de heisa. Dat is de wijze les die ik geleerd heb.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt gaan zij jou daar in begeleiden hoe en wat.Ik heb zelf nu voor onze zoon een zaak lopen die aangereden is met letselschade en wordt goed begeleid hierin.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 jun 2022 10:03

@Fietsvriend, zo moet je het ook maar zien. Je gaat er straks anders mee om.
En zonder geluk vaart niemand wel.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 jun 2022 11:34

En hoe staat het ermee?al wat wijzer geworden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 09 jun 2022 09:44

Ben nog met de verzekering bezig. Daar zit weinig schot in. Hoop vandaag antwoorden te krijgen.
Fiets staat bij de fietsenmaker, hij heeft beloofd vandaag iets te laten weten.
Gisteren een telefoontje van de automobilist gekregen. Gegevens uitgewisseld.

Nog weinig concreets dus, maar zodra ik meer weet, hou ik jullie op de hoogte.
Michiel

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 25 jun 2022 22:19

Update voor de volgers.

Rechtsbijstand heeft tegenpartij aansprakelijk gesteld. Afwachten wat daar uit gaat komen.
Schade expert heeft de fiets beoordeeld en bedrag aan gekoppeld dat ik terug zou moeten krijgen. Uiteraard minder dan ik betaald heb, de fiets was al een half jaar oud…. Afschrijven noemen ze dat. Volgens de expert krijg ik ook iets terug voor de bril, de helm en de geknakte computer houder. Maar alles staat of valt met wie er gelijk krijgt.
Als kwetsbare verkeersdeelnemer krijg ik hoe dan ook de helft van alle kosten. Al hoop ik op 100 procent dekking. Hoe dan ook leg ik er op toe. Het gaat uiteraard inde dagwaarde van alle spullen en niet de nieuwwaarde.
Het goede nieuws is dat ik weer gefietst heb en de angst langzaam wegebt als ik onderweg ben. En dat mijn gezondheid goed is.
Blijft balen, maar daar doe je niks aan.
Michiel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 jun 2022 22:53

Belangrijk is dat je weer zonder angst durft te fietsen. “Als je van je paard valt moet je er meteen weer op terug klimmen “
Sterkte met de afwikkeling
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 jun 2022 22:55

Dat laatste is goed om te lezen. En uiteindelijk het belangrijkste.

Wat betreft de schade is het afwachten. Fingers crossed.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie