Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Soort koebel voor op de racer

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 jun 2022 19:13

Orlok schreef: 06 jun 2022 14:38
JazzHands schreef: 02 jun 2022 11:42 Probleem is dat je het vaak geheel niet ziet aankomen. En om nu voortdurend te gaan bellen is ook al zo niks. Vaart minderen sowieso, maar nogmaals het gaat om de gevallen dat je het totaal niet ziet aankomen.

Ratel is trouwens inderdaad iets wat ik nu ook gebruik. Maar ik heb een vrij zwakke ratel. Heb niet het idee dat dat voldoende gehoord wordt.
Met deze electronische fietsbel van 120dB kunnen zelfs oudere e-bikers niet zeggen dat ze het niet horen. ;)
Geprobeerd en werkt niet. Het is meestal niet omdat ze je niet horen maar omdat ze je niet willen horen
Afbeelding


Wat voor mij het beste werkt, is een enorm luide vrijloop (54T ratchet in een DT-Swiss naaf) voor zowel ouderen als jongeren.

Ik kreeg het er zelf echter zo van op mijn zenuwen (ritje rond Valkenburg was de druppel) dat ik de 18T er terug in heb gestoken (met relatief veel vet), heerlijke stilte.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 jun 2022 19:16

Kijk op sommige fietspaden en op sommige momenten op de dag zijn er te veel fietsers, bromfietsers, e-bikes maar ook andere die daar eigenlijk niet horen. Als daar tussendoor ook nog eens 'wedstrijdje' wordt gereden door een paar racefiets imbecielen die als het ff kan 35km/h gemiddeld willen rijden krijg je geheid problemen.
Hoe vaak heb ik het niet meegemaakt dat van een groep racefietsers de laatsten in de groep niet zien wat er tegemoet komt en ik daarvoor bij wijze van spreken op het randje zo niet door de berm moet fietsen om een ongeluk te voorkomen. Of tegemoet komende fietsers gewoon de bocht afsnijden waardoor je vol in de remmen moet. Idd scholieren, e-bikes, zelfs scootmobiels met z'n tweeën of meer naast elkaar aan het kwebbelen zijn en jouw fietsbelletje niet horen en op het allerlaatste moment i.p.v. naar voren er voorbij te fietsen gaan remmen om er achter te gaan rijden. Iedereen onder het fietsen maar op zijn smartphone kijkt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. 25km/h bromfietsen die jouw met 40 km/h voorbij racen. Tegenwoordig moet je zowat drie paar ogen en oren hebben om enigszins veilig te kunnen fietsen. Een goede ('koe'-)bel is ook een must op de racefiets, ook ik heb er een die ik veel moet gebruiken wil ik tenminste een beetje vlot kunnen doorrijden, geen 35 km/h hoor. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 jun 2022 19:19

Zoals bij zoveel discussies hier is de conclusie steeds weer dezelfde: We zijn met veel te veel! (hou je Willy dus in de broek en stop met kweken tot we op de maan/mars kunnen gaan wonen :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 jun 2022 23:28

Kijk op sommige fietspaden en op sommige momenten op de dag zijn er te veel fietsers, bromfietsers, e-bikes maar ook andere die daar eigenlijk niet horen.

En wie bepaalt dan wie er wel en niet op dat fietspad horen?
Jij hebt daar klaarblijkelijk een duidelijke mening over maar ik vraag me af of dat een neutrale mening is…
Do or don’t, there is no try

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jun 2022 07:49

senior schreef: 06 jun 2022 18:39
mao schreef: 06 jun 2022 17:52 Ik hoor een generatie kloof 😄
Valt best mee. Maar ik heb een pesthekel aan al dat generaliseren, terwijl mensen op een racefiets zichzelf hier als slachtoffer etaleren terwijl ze zelf blind met hun gemiddelde bezig zijn.
Mwah, ook dit lijkt me generaliseren, ook ik ben een mens op een racefiets en ben echt totaal niet met mijn gemiddelde bezig. Ik kijk naar het aantal kilometers dat ik heb afgelegd en of ik lekker gefietst heb. Dat is het wel zo'n beetje.

Ik moet zeggen da tik vaak op vrijdag een rondje maak, en dan bij om 7.00-7.30 vertrek en dan kom ik her en der scholieren tegen, de meeste bejaarden liggen dan nog op een oor. Beetje rekening mee houden, je ziet het vaak ver van te voren al aankomen dat ze slingeren of zitten te appen. Dat weet je als je rond die tijd de weg op gaat.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 jun 2022 09:37

rikkert schreef: 07 jun 2022 07:49
senior schreef: 06 jun 2022 18:39
mao schreef: 06 jun 2022 17:52 Ik hoor een generatie kloof 😄
Valt best mee. Maar ik heb een pesthekel aan al dat generaliseren, terwijl mensen op een racefiets zichzelf hier als slachtoffer etaleren terwijl ze zelf blind met hun gemiddelde bezig zijn.
Mwah, ook dit lijkt me generaliseren, ook ik ben een mens op een racefiets en ben echt totaal niet met mijn gemiddelde bezig. Ik kijk naar het aantal kilometers dat ik heb afgelegd en of ik lekker gefietst heb. Dat is het wel zo'n beetje.

Ik moet zeggen da tik vaak op vrijdag een rondje maak, en dan bij om 7.00-7.30 vertrek en dan kom ik her en der scholieren tegen, de meeste bejaarden liggen dan nog op een oor. Beetje rekening mee houden, je ziet het vaak ver van te voren al aankomen dat ze slingeren of zitten te appen. Dat weet je als je rond die tijd de weg op gaat.
Je voelt je aangesproken? Tja, daar kan ik dan niets aan doen. Als je rijdt zoals je hier aangeeft is het niet voor jou bedoeld.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jun 2022 09:45

senior schreef: 07 jun 2022 09:37
rikkert schreef: 07 jun 2022 07:49
senior schreef: 06 jun 2022 18:39

Valt best mee. Maar ik heb een pesthekel aan al dat generaliseren, terwijl mensen op een racefiets zichzelf hier als slachtoffer etaleren terwijl ze zelf blind met hun gemiddelde bezig zijn.
Mwah, ook dit lijkt me generaliseren, ook ik ben een mens op een racefiets en ben echt totaal niet met mijn gemiddelde bezig. Ik kijk naar het aantal kilometers dat ik heb afgelegd en of ik lekker gefietst heb. Dat is het wel zo'n beetje.

Ik moet zeggen da tik vaak op vrijdag een rondje maak, en dan bij om 7.00-7.30 vertrek en dan kom ik her en der scholieren tegen, de meeste bejaarden liggen dan nog op een oor. Beetje rekening mee houden, je ziet het vaak ver van te voren al aankomen dat ze slingeren of zitten te appen. Dat weet je als je rond die tijd de weg op gaat.
Je voelt je aangesproken? Tja, daar kan ik dan niets aan doen. Als je rijdt zoals je hier aangeeft is het niet voor jou bedoeld.
Jij spreekt mensen op een racefiets hier op het forum aan. Dus ja, ik voel me aangesproken, want ik zit op dit forum en ben een mens op een racefiets. Maar goed, blijkbaar niet voor mij bedoeld. Ook goed hoor.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hayes

hayes 07 jun 2022 10:57

Wederzijds respect. Eigenlijk komt het altijd daar op neer.
Keer op keer.
Weer.

:mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 jun 2022 12:48

senior schreef: 06 jun 2022 18:39

Valt best mee. Maar ik heb een pesthekel aan al dat generaliseren, terwijl mensen op een racefiets zichzelf hier als slachtoffer etaleren terwijl ze zelf blind met hun gemiddelde bezig zijn.
Een pesthekel aan generaliseren en het dan lekker zelf doen :winkthumb:
Afbeelding

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 07 jun 2022 14:00

microkid schreef: 06 jun 2022 18:19 Het moet van alle kanten komen. Jongeren zien en horen regelmatig niks omdat ze met z'n 3-en naast elkaar met oordopjes inzitten en op hun smartphone zitten te appen, bejaarden horen niets en reageren traag, en wielrenners willen overal snel voorbij. Gun elkaar wat ruimte en tijd, dan komt het vast goed :)
(en ja, gebruik de bel) :)
Dit inderdaad. En wat mij persoonlijk ook helpt is om niet bij elke vervelende situatie meteen gefrustreerd uit te gaan van negatieve bedoelingen van de medeweggebruiker. Een beetje begrip en vriendelijkheid geeft veel ontspanning. Zelfs als iemand blijkbaar een keer opzettelijk niet aan de kant gaat.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 jun 2022 20:36

rikkert schreef: 07 jun 2022 09:45
senior schreef: 07 jun 2022 09:37
rikkert schreef: 07 jun 2022 07:49
Mwah, ook dit lijkt me generaliseren, ook ik ben een mens op een racefiets en ben echt totaal niet met mijn gemiddelde bezig. Ik kijk naar het aantal kilometers dat ik heb afgelegd en of ik lekker gefietst heb. Dat is het wel zo'n beetje.

Ik moet zeggen da tik vaak op vrijdag een rondje maak, en dan bij om 7.00-7.30 vertrek en dan kom ik her en der scholieren tegen, de meeste bejaarden liggen dan nog op een oor. Beetje rekening mee houden, je ziet het vaak ver van te voren al aankomen dat ze slingeren of zitten te appen. Dat weet je als je rond die tijd de weg op gaat.
Je voelt je aangesproken? Tja, daar kan ik dan niets aan doen. Als je rijdt zoals je hier aangeeft is het niet voor jou bedoeld.
Jij spreekt mensen op een racefiets hier op het forum aan. Dus ja, ik voel me aangesproken, want ik zit op dit forum en ben een mens op een racefiets. Maar goed, blijkbaar niet voor mij bedoeld. Ook goed hoor.
Nee, ik spreek de klagers aan. En die rijden toevallig op een racefiets. Maar blijkbaar zijn de tenen toch wat aan de lange kant. Ook goed hoor.
Laatst gewijzigd door senior op 07 jun 2022 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 jun 2022 20:37

TL@ schreef: 07 jun 2022 12:48
senior schreef: 06 jun 2022 18:39

Valt best mee. Maar ik heb een pesthekel aan al dat generaliseren, terwijl mensen op een racefiets zichzelf hier als slachtoffer etaleren terwijl ze zelf blind met hun gemiddelde bezig zijn.
Een pesthekel aan generaliseren en het dan lekker zelf doen :winkthumb:
En nog iemand met lange tenen. Blijkbaar mogen sommige dingen hier niet gezegd worden. Ook goed, dan klaag je toch lekker verder. Ik zal me er niet meer mee bemoeien. :winkthumb:

Plaats reactie