Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Hunt Aero wide - ervaringen

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 01 jun 2022 18:28

Ik zit te denken om een leuke Alu set aan te schaffen voor de Holdsworth. Eerst had ik een gedachte van Bora WTO33 , maar de keren dat ik de fiets pak ( werk - spontaan een rit ) is te weinig om zo’n dure wielset te rechtvaardigen.

Eurus 15C of Zonda 17C zijn volgens mij niet tubeless ready en nog erg smal in mijn ogen.

Nu kwam ik al googelend een setje Hunt Aero wide tegen van 1490 gram. 19C en 24mm external. Ideaal met 25mm banden en relatief goedkoop.

https://eu.huntbikewheels.com/products/ ... eep-24wide

Zijn er forumleden die ervaring hebben met deze wielen ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 01 jun 2022 19:51

Geen ervaring met deze, wel met andere Hunt wielen (Gravel, 4 seasons x wide). Ik rijd er nu 3 jaar in volle tevredenheid mee. Toevallig ook onder een Holdsworth.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 02 jun 2022 07:11

Ook geen nu de ervaring met deze wielen, maar wel met de 34 Aero wide. Die bevallen na twee jaar nog steeds erg goed.

Geen enkel probleem mee gehad tot nu toe. De service van Hunt is ook goed. Een ombouwset van snelspanner naar steekas werd kosteloos opgestuurd.

Dagobert
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2016 23:31

Dagobert 24 sep 2022 11:34

Heb je toevallig de Hunt's besteld? En zo ja, hoe bevallen ze?

kurvenmeister
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:02

kurvenmeister 24 sep 2022 12:28

Ik heb ze in ieder geval (dit topic even gemist bij Rene), dus als je naar ervaringen zoekt Dagobert: wielen zelf in technische zin niks op aan te merken. Vind ze wel aanzienlijk oncomfortabeler rijden dan de voorgangers (38mm Mantel-carbonwielen), terwijl ik die met een hogere druk reed (5 vs 7 bar; oldskool ;-)) en dezelfde 25mm banden en binnenbanden.

Dat heeft misschien te maken met het materiaalverschil natuurlijk, maar van toen ik heel vroeger nog wel eens wisselde tussen carbon tubewielen en clincher aluwielen (wel onder de 30mm hoog) kan ik me dat verschil niet zo voor de geest halen.

Dat oncomfortabele was voor mij wel een reden nu voor mijn nieuwe fiets geen Hunts te kopen. Maar verder geen slagen, wielen zijn netjes gecentreerd afgeleverd etc etc. Aparte vermelding nog voor de snelspanners: ze lijken op het eerste oog fragiel, maar doen t boven verwachting goed.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 24 sep 2022 12:30

Dagobert schreef: 24 sep 2022 11:34 Heb je toevallig de Hunt's besteld? En zo ja, hoe bevallen ze?
Nee inmiddels heb ik wat anders gekocht in 45mm hoog - ook wide en 19mm interne velg.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie