Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

hotel\ verblijf

ReneV
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:35

ReneV 01 jun 2022 14:58

Omdat ik eind van de maand de Col de Madeleine ga beklimmen en een aantal bergen in de omgeving, zoek ik een goed hotel of ander verblijf. Hebben jullie een goed idee welke dat kan zijn?? En welke bergen zijn daar in de buurt??

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 01 jun 2022 15:56

Een hotel weet ik niet, maar hier staan een aantal bekende beklimmingen in de buurt.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 jun 2022 20:46

Ik zit er in de week van 18 tot 25 juni ook, met 2 vrienden, gewoon in een airbnb ding.

qua klimmen is het maar net wat je zoekt en wat je wilt op een dag. De link van Henkie geeft een vrij compleet overzicht.
Maar je hebt dus de bekende grote klimmen, Madeleine, Croix de Fer, Glandon, Telegraph/Galibier

Maar ook de lacettes Montvernier, Le Sapey, coll de chaussy, routes naar verschillende skidorpen (La Toussuire, Valmenier bijv).

Rondjes maken is lastig, maar niet onmogelijk: Madeleine + Iseran. Glandon op, Croix de Fer naar beneden of andersom. Er liggen wat klimmen op de noordkant van het dal en dan door het dal terug (Lacettes Montvernier, Sapey, Saussaz oid). Je kunt ook de Mollard op, dan doorsteken naar Toussuire en dan afdalen links aanhouden en naar Leard toe. Uiteraard kan je de Marmotte ronde rijden (al dan niet zonder de Alp erin).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
mountaineer
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:26

Gebruikersavatar mountaineer 03 jun 2022 09:02

Hotel Saint Georges in Saint Jean de Maurienne , fietshotel met beveiligde stalling voor fietsen.
Of Hotel de L’ Europe in dezelfde plaats, ook een fietshotel met stalling voor de fietsen.
Ik ben in beide hotels geweest. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Hotel Saint Georges hoewel ze daar helaas geen avondeten aanbieden.
mountaineer

Plaats reactie