Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke “goedkope” carbon wielset

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 jun 2022 22:30

Je bent er een uurtje (of 2) mee bezig, maar het schept (zoals Luc zegt) enorm veel voldoening. Een verzorgde fiets ziet er ook veel beter uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 jun 2022 11:36

Qua logo is het in ieder geval een spin-off van ENVE wielen. Fiets ziet er wel een stuk fraaier uit zo !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 15 jun 2022 19:12

Ik heb toevallig vorige week ook een setje besteld en de stickers gelijk verwijderd. Ze waren bij mij sowieso erg slordig geplakt (rimpels) dus zelfs als ze minder lelijk waren geweest had ik ze verwijderd. Wielen zien er verder prima uit en m'n eerdere ervaringen met Novatec naven zijn goed dus dat zal nu ook wel weer loslopen.

Ik wacht nog op m'n XTR schijven; zodra deze binnen zijn zal ik even een fotootje plaatsen.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 06 jul 2022 22:13

Ik vandaag ook een set besteld. Helaas al paar tientjes duurder, maar c'est ça. Mn huidige dt swiss velg is gebarsten en garantie zal wel weken/maanden duren. Hopelijk gauw binnen, ben benieuwd naar de looks/ervaring.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 07 jul 2022 11:05

Iets vertraagd, maar bij deze nog even het fotootje. Heb de wielen inmiddels een paar honderd kilometer gebruikt en niks op aan te merken. Ik heb er 30mm tubeless banden opliggen en heb geen enkel probleem gehad met omleggen en tubeless maken. Gewoon een prima wielsetje, duurzaamheid van de lagers moet nog blijken uiteraard.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 07 jul 2022 11:26

Dank voor de reactie. Zo zonder stickers en met xtr-schrijven (precies zoals mijn beoogde setup) ogen ze nog een stuk mooier.
Over de lagers, tja, gaan het meemaken. Worst-case moeten er een keer nieuwe lagers in.

Voor mij vooral een relatief veilige (garantie van bike24 vs. china) en goedkope optie om eens met hoog carbon te gaan rijden. Bevalt het, dan kan ik altijd in de toekomst nog eens een setje compleet naar eigen wens laten maken.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 jul 2022 20:10

Welke banden heb je gebruikt en kreeg je deze er makkelijk op?
Bij mij zijn de decals er ook af inmiddels.

Mijn setje gaat inmiddels 500km mee en nog geen gekke dingen. Nu hoort dat ook zo natuurlijk maar ik heb simpelweg nog niet meer gefietst afgelopen weken.
Qua looks en gewicht was het zeker een upgrade bij mij. Verder kan ik niet zo veel merken van de set.
Al heb ik wel het gevoel dat je met die halve kilo minder onder je wel een stuk makkelijker even je fiets omhoog trekt bij een richeltje.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jul 2022 21:42

bakboord1 schreef: 14 jun 2022 21:59 ...Is het inkorten en netjes leggen van de kabels veel werk voor een fietsenmaker? Ik kan dat niet zelf maar ben komende vrijdag voor mijn bikefit wel op een plek waar ze dit kunnen namelijk.
Zijn je kabels ondertussen al ingekort?
I know myself like no one else
Nothing to defend

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 10 jul 2022 16:02

bakboord1 schreef: 07 jul 2022 20:10 Welke banden heb je gebruikt en kreeg je deze er makkelijk op?
Bij mij zijn de decals er ook af inmiddels.

Mijn setje gaat inmiddels 500km mee en nog geen gekke dingen. Nu hoort dat ook zo natuurlijk maar ik heb simpelweg nog niet meer gefietst afgelopen weken.
Qua looks en gewicht was het zeker een upgrade bij mij. Verder kan ik niet zo veel merken van de set.
Al heb ik wel het gevoel dat je met die halve kilo minder onder je wel een stuk makkelijker even je fiets omhoog trekt bij een richeltje.
Vittoria Rubino Pro TLR 30mm, opleggen en tubeless maken ging eenvoudig.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 14 jul 2022 08:35

Mijne zijn inmiddels twee dagen binnen. De eerste twee ritten zijn gemaakt. Eerste indruk is goed. Gister met harde zijwind was het wel even anders dan met 23mm hoge velgen, maar zeker niet om bang van te worden.

Heb er conti gp 5000 clinchers in 30mm op liggen. Achterwiel ging erg lastig, voorwiel ging prima. Stickers er gelijk afgehaald, was geen gezicht.
Bijlagen
WhatsApp Image 2022-07-14 at 8.27.33 AM.jpeg
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 14 jul 2022 21:04

Lcsmet schreef: 07 jul 2022 21:42
bakboord1 schreef: 14 jun 2022 21:59 ...Is het inkorten en netjes leggen van de kabels veel werk voor een fietsenmaker? Ik kan dat niet zelf maar ben komende vrijdag voor mijn bikefit wel op een plek waar ze dit kunnen namelijk.
Zijn je kabels ondertussen al ingekort?
Nee nog niet. Heb gisteren nog wel aan je gedacht:
Ik ben aan het uitzoeken welke stuurhoogte ik ga nemen en ben langzaam wat spacers aan het weghalen.
De eerste halve centimeter merkte ik niet direct. Nu ik een centimeter lager zit moet ik even kijken hoe dit gaat bevallen. Ik heb hierdoor wat meer moeite met in de beugels fietsen. Misschien is dat wennen misschien niet.
Maar met het omlaag zetten van mijn stuur moeten de kabels nog meer ingekort worden en ik wil ook nog gaan uitzoeken hoe een stuurbreedte van 42cm in plaats van 44cm me zou bevallen. Ik wil daarvoor nog een keer een stuur op marktplaats kopen. Zegt daar iemand kabels inkorten?
Het inkorten zal sowieso na de zomervakantie gebeuren omdat ik dus nog wat dingetjes aan het uitzoeken ben maar tijdens mijn vakantie op safe ga.

Welke gereedschappen heb ik eigenlijk nodig hiervoor en kan iedere hobbyist dit zelf?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jul 2022 21:45

bakboord1 schreef: 14 jul 2022 21:04 ......
Welke gereedschappen heb ik eigenlijk nodig hiervoor en kan iedere hobbyist dit zelf?
- Kniptang
- Inbussleutels
- Platte sleutels
- Remvloeistof
- Ontluchtingset
-........
Als je een beetje handig bent, met wat beleid en hulp van You Tube is het te doen.
Er staan heel wat filmpjes van hoe remmen te ontluchten op You Tube.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie