Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke “goedkope” carbon wielset

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 14 jun 2022 10:29

Met deze wielen klopt de fiets optisch wat beter inderdaad.

De stickers zitten er los op en rond het ventiel echt niet mooi (gebobbeld). Omdat ik een lek ventiel had moest ik de band er onderweg af halen. Daarbij is er ook de sticker al beschadigd. Tzt haal ik ze er wel af maar vrouw en kinderen vonden het met sticker wel mooi.

De wielen bevallen verder prima. Ze willen ook prima de bocht om.
De ratel is gelukkig niet zo luid. Dat vind ik persoonlijk ook een voordeel. Ik vind een harde ratel redelijk kansloos namelijk.

Maar ik heb er pas twee keer mee gereden en dus amper 200km gereden. Hoe betrouwbaar ze zijn weet ik dus niet.

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 14 jun 2022 11:21

bakboord1 schreef: 14 jun 2022 10:29 Met deze wielen klopt de fiets optisch wat beter inderdaad.

De stickers zitten er los op en rond het ventiel echt niet mooi (gebobbeld). Omdat ik een lek ventiel had moest ik de band er onderweg af halen. Daarbij is er ook de sticker al beschadigd. Tzt haal ik ze er wel af maar vrouw en kinderen vonden het met sticker wel mooi.

De wielen bevallen verder prima. Ze willen ook prima de bocht om.
De ratel is gelukkig niet zo luid. Dat vind ik persoonlijk ook een voordeel. Ik vind een harde ratel redelijk kansloos namelijk.

Maar ik heb er pas twee keer mee gereden en dus amper 200km gereden. Hoe betrouwbaar ze zijn weet ik dus niet.
Ja, alle wielen doen het in ieder geval een paar ritjes goed. Een set van €750-€1000 moet gewoon de eerste twee seizoenen 0,0 problemen geven.

Tip: bevestig de bel aan de stuurpen. Volgens mij is daar wel ruimte voor. Is aerodynamischer en mooier.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 jun 2022 11:47

Nog een tip; verplaats de bel naar de binnenkant net onder de (rechter)shifter dan hoef je de hand niet meer van het stuur los te halen om te bellen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jun 2022 11:55

Maatwielen schreef: 14 jun 2022 11:21 .......Tip: bevestig de bel aan de stuurpen. Volgens mij is daar wel ruimte voor. Is aerodynamischer en mooier.
Als het voor de looks is zou ik een andere bel kopen.
En de kabelbos onder de stuurpen zou ook nog enige "verfraaiing" kunnen gebruiken, maar er zijn weinig fietsenmaker die daar werk van maken, dat zal je zelf eens onder handen moeten nemen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 jun 2022 14:58

Stickers los erop? Dan de föhn erop loslaten en zo snel mogelijk die stickers eraf halen!
Staat een stuk mooier!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jun 2022 16:00

Koop alsjeblieft een Knog bel, dit kan echt niet !!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 14 jun 2022 19:38

Haha, ik had wel wat commentaar op mijn bel verwacht maar zoveel niet.
De elastiek is niet lang genoeg voor de stuurpen maar ik begrijp uit jullie reacties dat ik voor Vaderdag een nieuwe fietsbel krijg. 😂

Voor de föhn heb ik nog geen tijd gehad.
Komende vrijdag een bikefit en dan zullen we eens kijken wat we met de spacers doen. Dit fietst namelijk wel erg comfortabel. Ook niet verkeerd maar ik denk wel iets lager te kunnen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 jun 2022 19:54

Doe dan een hide-my-bel, erg elegant. Heb ik op beide fietsen en erg tevreden van:
Afbeelding
Afbeelding

Ik had eerst een namaak van Ali maar de echte is toch wat degelijker en de bel beter maar vooral: de Garmin zit er vaster in (die van Ali rammelde wat)
Afbeelding

Janjan
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06

Janjan 14 jun 2022 20:32

Lcsmet schreef: 14 jun 2022 11:55
Maatwielen schreef: 14 jun 2022 11:21 .......Tip: bevestig de bel aan de stuurpen. Volgens mij is daar wel ruimte voor. Is aerodynamischer en mooier.
Als het voor de looks is zou ik een andere bel kopen.
En de kabelbos onder de stuurpen zou ook nog enige "verfraaiing" kunnen gebruiken, maar er zijn weinig fietsenmaker die daar werk van maken, dat zal je zelf eens onder handen moeten nemen. :)
Uit nieuwsgierigheid (of onnozelheid): aan wat voor 'verfraaiing' denk je dan?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 jun 2022 20:35

Kabels kunnen mooier weg gewerkt worden zodat je ze bijna niet meer ziet. Ze zijn nu een beetje rommelig en wat lang. Het is een klein detail (net zoals de bel) maar het zou de fiets wel 'af' maken (enkel voor mensen die op het kleinste detail zien en er de moeite in willen steken, zoals mezelf of Lcsmet dus :D )
Afbeelding

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 14 jun 2022 21:59

Bij de fiets heb ik dat veel minder. Met mijn bouwtechnische achtergrond heb ik dat wel heel erg in mijn huis. Alles dat ik laat verbouwen is tot in de kleinste details uitgedacht en moet gewoon goed (lees perfect) zijn.

Is het inkorten en netjes leggen van de kabels veel werk voor een fietsenmaker? Ik kan dat niet zelf maar ben komende vrijdag voor mijn bikefit wel op een plek waar ze dit kunnen namelijk.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jun 2022 22:10

Ik vind dat gewoon een werkje dat heel veel voldoening geeft.
Ik kan aannemen dat een fm enkel het "werk" ziet.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie