Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Trois Ballons 2022

Odeanathus
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2018 09:17

Odeanathus 31 mei 2022 14:57

vincentkoga schreef: 28 mei 2022 16:54 Ik heb ook nog een vraagje over Les 3 Ballons. De route is ingekort, maar ik kan nergens de vernieuwde tijden vinden voor 'Goud'. Weet iemand dit?

Tevens kan ik ook nergens vinden waar de bevoorradingen zijn.

Alvast bedankt en wellicht tot volgende week!
De organisatie heeft mij vriendelijk laten weten dat ze de tijden hebben geschrapt... en dat ze waarschijnlijk niet terug komen... maar misschien wel....

Omdat ik de tijden leuk vindt heb ik de oude tijden en de oude route gepakt, de afstand evenveel gewicht gegeven als de hoogte meters en dan met de nieuwe route mijn eigen tijden maar gemaakt.... Zie bijlage, ze mogen inderdaad wel een stapje extra gaan zetten in de organisatie....
Bijlagen
WhatsApp Image 2022-05-20 at 8.25.45 AM.jpeg

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 mei 2022 16:28

Toch echt jammer. Het is toch een GF, dan moet je toch een doel hebben (buiten uitrijden)

8u25 voor mij, dat had ik ook al zo geschat.
Afbeelding

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 31 mei 2022 16:43

Idd.
Site is toch niet zo heel duidelijk.
Ik ben ook nog steeds in afwachting om mijn nummer.
Het weer zag er de komende dagen echt niet goed uit maar ik heb de indruk dat alles iets aan het verbeteren is.
Bij warm weer en regen. Wat doen jullie aan? Ik denk alles kort(msh.armstukken) en gewoon een regenjas. Indien het niet regent denk ik dat het wel warm genoeg is boven om gewoon met korte shirt te rijden. Het hoogste punt is grand ballon en in uiterste nood heb ik dan nog steeds mijn regenjas. Ik ken zelfs iemand die gewoon 2 korte koerstruitjes boven elkaar aandoet. Dus geen onderlijfje.Zo heeft hij ook zakken genoeg om alles weg te krijgen qua voeding -gsm- regenjas.en kan hij bij het klimmen alles openritsen Btw. Volgens de site krijgen we een Santini shirt die we MOETEN dragen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 mei 2022 16:47

Sowieso kort-kort, ook als het regent. Het gaat ruim warm genoeg zijn.

Als het toch moest regenen doe ik misschien een baselayer aan met windstopper. Geen regenjas, te warm en als het regent, word je uiteindelijk toch nat.

Normaal een merinowol shirt, dat regelt de temperatuur vrij goed. In de late namiddag zou het tot 27° worden, dan is het misschien net iets te warm. Voor de 17° van de start (zoals nu voorspeld) is het perfect.

Ik heb het niet snel koud en ik heb niet graag veel aan :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 01 jun 2022 06:37

Ik weet niet waar je die temperaturen hebt opgezocht. Mijn ervaring in de Vogezen is dat het dal nogal kan verschillen met top van de beklimmingen. Tijdens de start van La Vosgienne werd ik ooit vreemd aangekeken omdat ik redelijk ingepakt stond. Eenmaal over de Hundsruck op weg naar de Ballon d'Alsace kwamen de eerste renners al omgekeerd. Donkere wolken en natte sneeuw in de beklimming. Zal in juni wel niet zo'n vaart lopen maar ik zou toch niet met regen en een paar graden minder met enkel kort/kort op de Route des Crêtes willen zitten.

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 01 jun 2022 07:16

Ik vind het altijd moeilijk om mijn kledij te kiezen.
Ik denk dat ik toch ga kiezen voor kort met armstukken en in mijn achterzak een regenjas (of bij plaatsgebrek onder wielershirt) meeneem tegen eventuele koude en regen.

Mijn indruk is dat het weerbericht iets beter wordt dan wat ze een 2tal dagen geleden gezegd hadden. Maar we zijn pas woensdag en het weer in de bergen is vrij onvoorspelbaar.

B.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 jun 2022 07:24

Joseba schreef: 01 jun 2022 06:37 Ik weet niet waar je die temperaturen hebt opgezocht. Mijn ervaring in de Vogezen is dat het dal nogal kan verschillen met top van de beklimmingen. Tijdens de start van La Vosgienne werd ik ooit vreemd aangekeken omdat ik redelijk ingepakt stond. Eenmaal over de Hundsruck op weg naar de Ballon d'Alsace kwamen de eerste renners al omgekeerd. Donkere wolken en natte sneeuw in de beklimming. Zal in juni wel niet zo'n vaart lopen maar ik zou toch niet met regen en een paar graden minder met enkel kort/kort op de Route des Crêtes willen zitten.
Ik heb hem ondertussen al 4 keer gereden, 2 keer met slecht weer. Zolang het nergens onder de 10° zakt, heb ik het sowieso niet koud.

Boven op Le grand Ballon geven ze toch warm weer:
Afbeelding

Best te doen in kort-kort dus (voor mij, misschien anders voor een koukleum :mrgreen: )
Afbeelding

Odeanathus
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2018 09:17

Odeanathus 01 jun 2022 14:54

TL@ schreef: 31 mei 2022 16:28 Toch echt jammer. Het is toch een GF, dan moet je toch een doel hebben (buiten uitrijden)

8u25 voor mij, dat had ik ook al zo geschat.
Helemaal mee eens, daarom ben ik zelf maar gaan rekenen ;-)

Overigens kleding is het wel een beetje twijfelen voor mij ook hoor, maar goed ik neem gewoon genoeg mee en kies dan ergens vrijdag wel wat ik voor zaterdag klaar leg :-D

dt_swiss
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 sep 2011 19:18

dt_swiss 05 jun 2022 08:44

En, hoe was jullie ervaring van gisteren?

Bij mij ging het best wel prima. Weer viel uiteindelijk toch flink mee na een regenbui bij de start. Heb wel weer een flink aantal totale idioten naar beneden zien rijden, manmanman

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27458
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jun 2022 08:54

Kort verslagje hier

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 jun 2022 19:41

Wat nat aan de start, nadien begon het enorme zweten. Op een gegeven moment dacht ik onder de douche te staan, zoveel zweet dat van mijn hoofd af kwam.

Nooit een echt super gevoel gehad maar blijkbaar wilden de benen wel best. Binnen gekomen na 7u44, nog nooit snel gereden hier.
Afbeelding

Overal sneller boven dan vorige keren, behalve op La Planche, daar was ik net iets trager. Op La Planche ook enorm afgezien, maar zonder stoppen of stappen boven geraakt.

Dat afdalen is voor sommigen blijkbaar enorm moeilijk. Blijft me steeds verbazen in cyclo's.
Ik rijd altijd aan 80% naar beneden, zo blijft er echt nog wat ruimte voor fouten (van mezelf of van anderen) en er is 1 iemand me voorbij gereden (maar die had wel heel de weg nodig, ik bleef steeds aan mijn kant van de weg)

Het zijn ook de personen die denken te kunnen dalen, die het ergst zijn. Heel de weg innemen, niet op een rechte lijn rijden en zeker niet achterom kijken :roll:

Ik was wel enorm blij dat de Michelin's vorige week om zeep waren, de Corsa Control is zoveel beter, zeker in natte omstandigheden. Overal meer dan grip genoeg, niet lek (veel mensen met lekke banden gezien) en heel erg progressief. Heerlijke band.
Afbeelding

Peter94
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 06 jun 2022 11:03

Hebben jullie al een netto uitslag kunnen vinden waar de neutralisatie tijden vanaf gehaald zijn? En heeft iemand een idee waar je de foto's kan vinden die onderweg zijn gemaakt.

Plaats reactie