Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Trois Ballons 2022

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 25 mei 2022 07:23

Hallo allemaal,
Klein vraagje.
Ik ben ingeschreven (paar keer uitgesteld door corona) en op de site staat er dat mijn inschrijving "valid"is, dus ok is.
Ik heb van de organisatie nog steeds geen mail gekregen met mijn nummer of een document(met bv.QR-code) dat ik bij de ophaling van de nummers moet tonen.

Krijgen we dit document (of QR) nog of is het voldoende als we ons registratienummer (aanmeldingscode) op de site en paspoort meebrengen.

Als ik kijk naar andere toertocht ed.krijgen we meestal een document op voorhand.

Alvast bedankt voor info
B.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2022 07:58

Heb je de organisatie al gemaild?

Normaal gezien krijg je bij Cycling Classics France wel degelijk een email. Ook moet je voorhand je medische verklaring uploaden. Deze kan je trouwens ook ter plekke laten zien.

En last but not least: dit is geen toertocht, maar een cyclo (granfondo).

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 25 mei 2022 09:45

Bij de Granfondo Vosges, een paar weken geleden, werden ze ook pas een paar dagen ervoor verstuurd. Het is dezelfde organisatie dus ze zullen nu wel dezelfde werkwijze hanteren. De communicatie is gebrekkig, zo zou iedereen vanaf zaterdag 10u de startnummers op kunnen halen en bleek dit naar 14u te zijn verplaatst zonder enige vermelding. Maar dat is een kleinigheidje want de organisatie was verder 10 op 10. Alles onderweg superstrak geregeld, alle gevaarlijke punten en afdalingen perfect aangegeven en perfecte verkeersbegeleiding net als bij de 2019 versie van Les trois Ballons :like:

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 25 mei 2022 11:26

Jips,
bedankt voor de antwoorden.
Een paar dagen geleden had ik een mail naar de organisatie gestuurd.
Omdat geen antwoord kreeg had ik vanmorgen deze vraag gelanceerd.
Toevallig hebbe ze deze voormiddag antwoord gegeven.
ze sturen idd. pas enkele dagen op voorhand de nummers ed. door.

Extra vraag : Hoe vlot zijn de bevoorradingen eigenlijk? ik ben van plan om zo weinig mogelijk tijd te verliezen daar.
Ik heb een zwakke maag en zal zelf mijn voeding mee hebben.
Bedoeling is dat ik vooral op gel-soort snoepreep(gummy) en sportdrank rij.
msh. 1of2xpeperkoek om maag wat te vullen
Belangrijkste is bij mij om water te kunnen krijgen . (ik zal ook mijn sportdrank zelf meehebben.)
Afhankelijk van een lange of korte wachtrij bij het water, kies ik voor grote of kleine bidons. zodat ik 1 of 2 bevoorradingen kan overslaan.

Thx.
Benny

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 25 mei 2022 12:16

Ik was alleen bij de laatste bevoorrading gestopt, maar dat ging heel vlot ook al was het behoorlijk warm die dag. Ze vullen je bidons met water en vragen of je er één of twee of geen schepjes Powerbar in wilt hebben. Dat ging heel snel allemaal. Er ligt in ieder geval voeding genoeg. Ik heb één Powerbar reep meegenomen voor de zekerheid maar die ligt nu thuis in de kast:-) Verder herinner ik me dat ze partjes sinaasappel hadden en de rest heb ik geen oog voor gehad, maar was in ieder geval veel. Buiten de bevoorrading heb ik m'n bidons al eerder laten vullen door een oude fransman die flessen water vulde bij de lokale drinkwaterbak waarin waarschijnlijk vers bergwater stroomde. ik schatte in dat ik daar sneller weer verder zou kunnen dan bij een bevoorrading maar de bevoorrading ging bijna net zo vlot behalve dat ik bij de local op m'n fiets kon blijven zitten:-) Hou wel in je achterhoofd dat te weinig drinken meer tijdsverlies betekent dan tijdig je bidons bijvullen;-) Bovenop de voorlaatste klim bij 32 graden zag ik toch behoorlijk wat fietsers versuft en verhit een restaurant in strompelen:-D

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 mei 2022 07:57

Ik heb ook nog niets gehad. Het is allemaal wat op z'n Frans.
Op de website staat er op plaatsen dat er over Le grand Ballon wordt gereden en op andere plaatsen dat er niet over gereden wordt. Blijkbaar zijn het ook geen 205km meer maar nog 'slechts' 177km

Route kaartje met het profiel is er ook nog niet. Allemaal niet erg professioneel.
Gelukkig is het tijdens de tocht zelf meestal wel goed in orde (al heb ik ook een keer gehad dat het water op was, vriendelijk dame in een tuin heeft me toen voorzien want het was echt te warm toen)
Ik heb er wel zin in.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mei 2022 08:19

Er wordt nog onderhandeld over het parcours. Voorlopig lijken ze geen vergunning te krijgen om de Grand Ballon op te mogen.

Zoals we van CCF gewend zijn is de organisatie idd met de Franse slag. Sowieso heeft deze cyclo de laatste jaren last van een sterk teruglopende belangstelling.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 mei 2022 09:45

En hij was al niet zo populair.

Het zal voor mij ook de laatste keer zijn dit jaar. Tijd om eens te veranderen (alhoewel: er liggen ook nog ergens 8minuten te wachten bij de Marmotte, ik zou daar graag eens goud rijden wat niet eenvoudig is met 85kg :-( ) En gravel dingen bevallen me ook steeds meer (de week na 3B staat Dusty Moon op de planning, 150km doorrijden in het stof, lekker)
Afbeelding

wimhennen
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2020 22:42

wimhennen 27 mei 2022 21:51

GPX staat ondertussen op website. Grand ballon zit er toch tussen (via Markstein).

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 mei 2022 09:25

Dan is het Servance, Oderen, Grand Ballon, Hundsruck, Alsace, La Planche voor een totaal van 178km en 4000 hoogtemeters.

Wordt een lekker dagje op de fiets.

Afbeelding
https://www.openrunner.com/r/14778499
Afbeelding

vincentkoga
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2011 14:19

vincentkoga 28 mei 2022 16:54

Ik heb ook nog een vraagje over Les 3 Ballons. De route is ingekort, maar ik kan nergens de vernieuwde tijden vinden voor 'Goud'. Weet iemand dit?

Tevens kan ik ook nergens vinden waar de bevoorradingen zijn.

Alvast bedankt en wellicht tot volgende week!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 mei 2022 18:22

Info is inderdaad nog verre van compleet.

Bevoorradingen: Refreshments station(s): Le Thillot | Markstein | Sewen | Plancher les mines.
Afbeelding

Plaats reactie