Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

11v 15-xx cassette gezocht

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 mei 2022 08:52

Dank allemaal en mn Walter voor het meedenken! :winkthumb:

Probleem is opgelost: uiteindelijk een mooi stronglight 105/ultegra compatibel 49T voorblad gevonden bij bikediscount en dan kan ik de "gewone 16-27 cassette" met een afgeslepen 16 als sluiting. Dan is het verzet 49x17 (=6.11 icm 26mm Vittoria Corsa tubes) dan zijn er maar 10 ipv 11 kransjes beschikbaar om te schakelen maar dat is niet erg.

Wat een gedoe om een fiets helemaal jeugdverzet proof te maken in deze tijden van materiaal schaarste.... :o
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 23 mei 2022 09:17

Nu nog hopen dat ze leveren ;-).

Ter info: op xxcycle -https://www.xxcycle.com/chainring-road,en.php- vind je naar mijn mening de meeste opties aan kettingbladen. Idd let name stronglight in zeer veel versies.

Een reden dat je niet koos voor de standaard 14-28 cassette om dan de 14 te gebruiken als kleinste?

Walter

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 mei 2022 16:49

walter- schreef: 23 mei 2022 09:17
Een reden dat je niet koos voor de standaard 14-28 cassette om dan de 14 te gebruiken als kleinste?

Walter
Een opeenstapeling van redenen... zucht ..... Leuk frame op de kop getikt (Cervelo S1) maar daar liep ik gelijk tegen de speling bij de staande vork met een 16 als kleinste kransje. Frame is natuurlijk ontworpen om gewoon 52x12 mee te rijden en niet 46x16. Maar goed....

Toen een 46 voorblad erop gezet maar dan is de derailleur eigenlijk niet laag genoeg krijgen alhoewel het wel goed schakelt.
Met een 49T blad zal dat beter gaan. Tja en een 14 achter, dan moet ik een 40T voorblad monteren en dat trekt de voor derailleur niet.

Morgen komt het voorblad binnen en kunnen we weer verder klussen. :winkthumb:

Als de fiets klaar is post ik wel een foto van :D
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 23 mei 2022 17:09

Grotere tandwielen hebben normaal het voordeel dat de aandrijving iets soepeler draait en geven iets minder wrijvingsverliezen ;-).

Ivm de cervolo; ik dacht dat die zeker wel met de 14t cassette overweg kan (al praat ik dan wel over S1 frames van misschien 10 jaar geleden). Een 16t is natuurlijk nog een stuk hoger.
Idd wel stom als je tegen dergelijke problemen aanloopt bij zelfbouw. Het zijn niet de eerste zaken waaraan je denkt. Of ook: wees gelukkig dat je niet ergens een 12 speed op de kop tikte; dan wordt een jeugd setup helemaal moeilijk ;-). Hier heeft de jeugd lang met 8/9 speed gereden net omwille van de problemen waar je nu tegen aanloopt.

Succes met de opbouw!

Walter

Plaats reactie