Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Landbouwgif

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 mei 2022 17:38

Mee eens! Ik reageer ook wel eens vanuit het moment en de onderbuik maar ik probeer wel feiten en redenering te geven.

Nog eentje dan:
Het is tegenwoordig ook “in” om vloeibaar te bemesten. Hiervoor worden dezelfde machines gebruikt als voor het spuiten pesticiden.
De eerder geplaatste foto van Marcopdefiets laat een kaal veld zien.
Mijn vermoeden is dat het hier dus om vloeibare kunstmest gaat. En ook die kan een rubberachtige geur hebben. Zoek maar eens op Marco (Oh ja dat doe je liever niet…)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 26 mei 2022 17:46

Je gooi maar op slot dan houden die kutboeren hun mond misschien ook eens

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37364
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2022 18:01

Marcopfiets schreef: 26 mei 2022 17:46 Je gooi maar op slot dan houden die kutboeren hun mond misschien ook eens
Je bedoelt de agrariërs die jouw voedsel produceren?
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 mei 2022 18:03

Sluit dit topic maar. Dit gaat is nergens nog goed voor. Behalve dat het uitloopt op ruzie.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 mei 2022 18:41

thestudent schreef: 26 mei 2022 18:03 Sluit dit topic maar. Dit gaat is nergens nog goed voor. Behalve dat het uitloopt op ruzie.
Het is in mijn ogen een heel boeiend topic waar een belangrijk signaal vanuit gaat.

Als iemand schrijft:
Je gooi maar op slot dan houden die kutboeren hun mond misschien ook eens
Dan denk ik, waar komt die agressieve houding jegens een beroepsgroep vandaan die jou van voedsel voorziet?

Wat of wie heeft deze persoon zo beïnvloed dat hij deze woorden in de mond neemt?
Is deze persoon slecht geïnformeerd, laat deze persoon zich leiden door bepaalde stromingen in onze samenleving?

Hoe kan iemand die vermoedelijk weinig van het verbouwen van voedsel afweet zich zo laten gaan?

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 mei 2022 18:45

Er wordt wel eens gezegd: het peil daalt maar de gezelligheid stijgt. Het moet hier dan wel héél erg gezellig zijn. Overigens is het mij volledig onduidelijk wat dit allemaal nog met fietsen te maken heeft. Voor het spuien van allerlei ongefundeerde kreten die voor meningen moeten doorgaan zijn er andere fora beschikbaar. :dislike: :dislike: :dislike:

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 26 mei 2022 18:45

Marcopfiets schreef: 26 mei 2022 17:46 Je gooi maar op slot dan houden die kutboeren hun mond misschien ook eens
Ik stel mij dan altijd voor hoe je in het echt bent; zit je met iemand te discussiëren op café en zegt die opeens dat je je mond moet houden. Nog nooit zo iemand meegemaakt.
Waarom doe je dat dan online? Of misschien praat je zo toch in het echte leven....

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 mei 2022 19:17

Doet de botheid van het anonieme twitter/facebook haar intrede op het forum?
Het lijkt er meer en meer op.
Er is niets mis met "harde standpunten" op een deftige onderbouwde manier te verdedigen maar of dat op een botte manier manier moet is een vraag waar ik liefste "nee" op antwoord.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37364
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2022 19:41

Volgens mij is het maar 1 persoon die zich hier bot en lomp opstelt…. En deze keer ben ik het niet ;-)
Jammer, want het is een boeiende discussie en ik laat graag mensen de andere kant zien, waarom er meer(andere!) chemie wordt gebruikt.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 mei 2022 20:32

Er waren eerst nog best goede antwoorden en argumenten. Maar de dialoog is al weg.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 mei 2022 21:24

Okay: ik kan me voorstellen dat Marc(o) (ik vermoed dat dit jouw naam is Marcopfiets) zich wat geïntimideerd voelt na zijn openingspost.
Hij had klaarblijkelijk zorgen over stinkende wolken vloeistof uit een landbouw aanhangsel met lange armen. Het soort waarmee inderdaad normaalgesproken pesticiden worden gesproeid.
Vervolgens krijg hij wat tegenargument van mensen die werkzaam zijn, kennis hebben van of zich ingelezen hebben in de materie.
Dan kun je je misschien wat aangevallen voelen ja.

Maar daarna zijn er toch heel veel mogelijkheden geweest om -nogmaals vanuit je eigen frustratie over een vermeende gifwolk- te reageren met feiten over hoe je je voelt, hoe dit je heeft aangetast en wat je er eventueel tegen/aan kunt doen in het belang van je medefietsers
(helaas ontaardt het dan in een discussie over wat al die agrariërs op hun land spuiten, inclusief wijnboeren in Europa).

Ergo: de openingspost zou niet moeten gaan over waar je als fietser last van hebt qua spuiten, sproeien en injecteren.
Nee de essentie was kennelijk altijd al: “wat gooien die kutboeren allemaal op hun land en waarom heb ik daar als individu last van omdat ik op dat moment zonodig daar moet fietsen”
Maar die tekst was wellicht iets te lang voor een topic titel?

Hoe dan ook, zoals al eerder aangegeven, gooi dit topic dan maar op slot!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 26 mei 2022 23:26

daniel1975 schreef: 26 mei 2022 19:41 Volgens mij is het maar 1 persoon die zich hier bot en lomp opstelt…. En deze keer ben ik het niet ;-)
Jammer, want het is een boeiende discussie en ik laat graag mensen de andere kant zien, waarom er meer(andere!) chemie wordt gebruikt.
Je hebt me eerst milieumafketel genoemd voor ik jou een kutboer vond. Zou je dat in de kroeg ook doen? Dan zijn je vrienden er zeker ook bij want anders durf je het niet.

Plaats reactie