Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Landbouwgif

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2022 11:24

Dat artikel gaat over de inmenging van de veevoer bedrijven in politiek en de actieboeren. En hoofdzakelijk over stilstof.
Datgene wat hier door de ts als landbouwgif wordt bestempeld heeft daar niets mee van doen.
Do or don’t, there is no try

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 jun 2022 12:59

Het word tijd dat mensen met een zeer uitgesproken mening over boeren of politiek eens normaal in gesprek gaan met de mensen waar zij een oordeel over hebben. En doe niet alsof dat onmogelijk is, als je louter en alleen online je frustraties kunt uiten en niet verder kunt nadenken ben je vrij beperkt!
Je zet jezelf volkomen debiel neer als je zonder kennis van zaken het hier gaat hebben over landbouwgif, boeren, zuivel, politiek, EU en dat alleen haalt uit de media.

Gisteren als wielrenner rondje stroe gefietst, langs files tractoren en wandelende boeren, rondje langs dat demonstratie terrein en totaal niets gemerkt van agressie of wat dan ook. Ik denk dat het allemaal wel iets meevalt met boeren die dood en verderf strooien met landbouwgif, tenminste als ik ze spreek dan merk ik weinig van ziektes, stoornissen of kortzichtigheid.
NOTE : ik woon in een stad en heb qua werk of inkomen niets te doen met boeren, integendeel zelfs!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2022 13:07

Ben je ook debiel als je wel kennis van zaken hebt? Die zijn er namelijk echt wel.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 23 jun 2022 13:11

Enzzo schreef: 23 jun 2022 11:24 Dat artikel gaat over de inmenging van de veevoer bedrijven in politiek en de actieboeren. En hoofdzakelijk over stilstof.
Datgene wat hier door de ts als landbouwgif wordt bestempeld heeft daar niets mee van doen.
Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld, in de gifsector zal het er niet anders aan toe gaan, net als in de bouwsector, de sigarettenindustrie etc etc. Fabrikanten zijn tot veel in staat om ons te doen geloven dat alles maar gezond en verantwoord is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2022 13:13

hopjes schreef: 23 jun 2022 12:59 Het word tijd dat mensen met een zeer uitgesproken mening over boeren of politiek eens normaal in gesprek gaan met de mensen waar zij een oordeel over hebben. En doe niet alsof dat onmogelijk is, als je louter en alleen online je frustraties kunt uiten en niet verder kunt nadenken ben je vrij beperkt!
Je zet jezelf volkomen debiel neer als je zonder kennis van zaken het hier gaat hebben over landbouwgif, boeren, zuivel, politiek, EU en dat alleen haalt uit de media.

Gisteren als wielrenner rondje stroe gefietst, langs files tractoren en wandelende boeren, rondje langs dat demonstratie terrein en totaal niets gemerkt van agressie of wat dan ook. Ik denk dat het allemaal wel iets meevalt met boeren die dood en verderf strooien met landbouwgif, tenminste als ik ze spreek dan merk ik weinig van ziektes, stoornissen of kortzichtigheid.
NOTE : ik woon in een stad en heb qua werk of inkomen niets te doen met boeren, integendeel zelfs!

:winkthumb: :like:
Do or don’t, there is no try

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 23 jun 2022 13:13

mao schreef: 23 jun 2022 06:46 ...
Btw
Nergens zo goed wonen als in Nederland ;-)
Spreek voor jezelf!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jun 2022 14:05

lugosi schreef: 23 jun 2022 09:10 ...........
Tegelijkertijd beseft het EU-monster niet (nog minder dan de VS) hoe irrelevant het op wereldvlak wordt tegenover de Aziatische As. ........
Xi en Poetin zetten BRICS-blok op tegen het Westen: eigen reservemunt in de maak
In China heeft president Xi het startschot gegeven van de BRICS-top, de jaarlijkse vergadering van Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika, die deze keer virtueel plaatsvindt. Ook de Russische president Vladimir Poetin neemt deel, wat meteen een statement is naar het Westen.
Het volledige artikel: MSN
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 jun 2022 16:16

senior schreef: 23 jun 2022 13:13
mao schreef: 23 jun 2022 06:46 ...
Btw
Nergens zo goed wonen als in Nederland ;-)
Spreek voor jezelf!
Uiteraard spreek ik voor me zelf,
Had U een beter idee?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 jun 2022 18:08

Jans schreef: 23 jun 2022 13:07 Ben je ook debiel als je wel kennis van zaken hebt? Die zijn er namelijk echt wel.
Nee hoor, maar ik zeg ook niet dat iemand debiel is. Lees nog maar eens wat ik had getikt, zal de zin hieronder herhalen ;
"Je zet jezelf volkomen debiel neer als je zonder kennis van zaken het hier gaat hebben over landbouwgif, boeren, zuivel, politiek, EU en dat alleen haalt uit de media."

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 jun 2022 18:35

hopjes schreef: 23 jun 2022 18:08
Jans schreef: 23 jun 2022 13:07 Ben je ook debiel als je wel kennis van zaken hebt? Die zijn er namelijk echt wel.
Nee hoor, maar ik zeg ook niet dat iemand debiel is. Lees nog maar eens wat ik had getikt, zal de zin hieronder herhalen ;
"Je zet jezelf volkomen debiel neer als je zonder kennis van zaken het hier gaat hebben over landbouwgif, boeren, zuivel, politiek, EU en dat alleen haalt uit de media."
Klaarblijkelijk is begrijpend Nederlands toch te moeilijk voor sommigen op dit forum:
Je zegt namelijk wel degelijk dat iemand volkomen zich als debiel neerzet als die zonder kennis van zaken het gaat hebben over landbouwgif, boeren, zuivel, politiek, EU en dat alleen haalt uit de media." :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 23 jun 2022 20:11

Jezelf op een bepaalde manier neerzetten, waardoor je debiel lijkt, is wat anders dan debiel zijn.
Ik kan mezelf heel goed als een debiel neerzetten, m’n dochter schaamt zich dan rot, maar ik ben niet debiel (zei de gek).
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2022 20:32

borgmonster schreef: 23 jun 2022 20:11 Jezelf op een bepaalde manier neerzetten, waardoor je debiel lijkt, is wat anders dan debiel zijn.
Ik kan mezelf heel goed als een debiel neerzetten, m’n dochter schaamt zich dan rot, maar ik ben niet debiel (zei de gek).
Plots ben je niet meer debiel, maar lijk je debiel. Zo lust ik er nog wel een paar.

Plaats reactie