Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Landbouwgif

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 24 jun 2022 14:50

Je lijkt toch wel te vergeten dat al die partijen daar wel mee akkoord gegaan zijn. Die zijn dan ook fanatiek?
Waarbij het grappige eigenlijk is dat de vorige regering zonder een groene partij het zover laat komen dat de kerncentrales waarover de discussie gaat niet anders dan gesloten kunnen worden. Eigenlijk is een groene minister nu aan het onderhandelen die centrales toch langer open te houden.... dus niet te sluiten. Geen idee waar je in dit dossier fanatici aan het werk ziet...Je feedback lijkt 100% emotie, niks ratio...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jun 2022 15:01

walter- schreef: 24 jun 2022 14:50 .......... lijkt 100% emotie..
"lijkt" :)
Walter, eens te meer praat je naast de kwestie.
Ik geef aan welke regering de beslissing heeft genomen.
Voor Agalev was dit een voorwaarde om in deze regering te stappen.
Dat geen enkele van de volgende regeringen deze beslissing heeft teruggedraaid doet in deze niets ter zake en kun je enkel schuldig verzuim van deze partijen vinden, wat ik ook doe.

Ik ga met jou weer geen welles-nietes spelletje spelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

1094
Forum-lid
Berichten: 1593
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 24 jun 2022 15:05

Wat is er in hemelsnaam mis met het sluiten van kerncentrales?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jun 2022 15:06

Een nobel streven van Verhofstadt destijds. Helaas heeft de huidige realiteit zijn streven gruwelijk hard achterhaalt..
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jun 2022 17:16

1094 schreef: 24 jun 2022 15:05 Wat is er in hemelsnaam mis met het sluiten van kerncentrales?
Voor dat je onomkeerbare zaken doet met je zien dat je eerst een valabel alternatief hebt.
Je moet het paard voor de wagen spannen en niet andersom.
Als we een beetje pech hebben zit we in België in de winter van 2025 in het donker en de kou.
De zon schijnt niet altijd en soms is het windstil.
Je mag in België geen nieuw huis/appartement meer bouwen met verwarming op gas. Alles moet elektrisch. Terwijl de "backup centrales" op gas zouden werken.
Terwijl de hoogspanningsleidingen niet klaar zijn voor de, als iedereen elektrisch verwarmt en rijdt, gestegen vraag.
Terwijl het laagspanningsnet in de meeste Vlaamse/Belgische steden er niet klaar voor is. Ik woon in een appartementsgebouw met 7 wooneenheden. Als ik een laadpaal zou zetten kunnen de andere 6 er geen plaatsen.
Een beetje kort door de bocht maar bedenk het maar even.
Een elektrische wagen opladen met elektriciteit die is opgewekt met een kolencentrale.
Boeren die moeten stoppen en dan gaan we groenten en andere levensmiddelen invoeren van de andere kant van de wereld.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jun 2022 17:18

Enzzo schreef: 24 jun 2022 15:06 Een nobel streven van Verhofstadt destijds. Helaas heeft de huidige realiteit zijn streven gruwelijk hard achterhaalt..
Oei, Verhofstadt en nobel in dezelfde zin.
Voor de fratsen van Verhofstadt 1 zijn we nu nog met zijn allen aan het betalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 jun 2022 17:40

Lcsmet schreef: 24 jun 2022 17:16
1094 schreef: 24 jun 2022 15:05 Wat is er in hemelsnaam mis met het sluiten van kerncentrales?
Voor dat je onomkeerbare zaken doet met je zien dat je eerst een valabel alternatief hebt.
Je moet het paard voor de wagen spannen en niet andersom.
Als we een beetje pech hebben zit we in België in de winter van 2025 in het donker en de kou.
De zon schijnt niet altijd en soms is het windstil.
Je mag in België geen nieuw huis/appartement meer bouwen met verwarming op gas. Alles moet elektrisch. Terwijl de "backup centrales" op gas zouden werken.
Terwijl de hoogspanningsleidingen niet klaar zijn voor de, als iedereen elektrisch verwarmt en rijdt, gestegen vraag.
Terwijl het laagspanningsnet in de meeste Vlaamse/Belgische steden er niet klaar voor is. Ik woon in een appartementsgebouw met 7 wooneenheden. Als ik een laadpaal zou zetten kunnen de andere 6 er geen plaatsen.
Een beetje kort door de bocht maar bedenk het maar even.
Een elektrische wagen opladen met elektriciteit die is opgewekt met een kolencentrale.
Boeren die moeten stoppen en dan gaan we groenten en andere levensmiddelen invoeren van de andere kant van de wereld.
Dat dus,
Of het nu over defensie gaat, Asielzoekers, woning te kort, Groningen, IC capaciteit, stikstof noem het maar op,

1094
Forum-lid
Berichten: 1593
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 24 jun 2022 21:53

Was er van uit gegaan dat er wel een goed plan achter zat maar was even vergeten dat het politiek was

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 24 jun 2022 23:40

Allee zunne. In de Ardennen kunt u nochtans nog wel een paar stuwmeerkes aanleggen. Daarvoor moet u alleen een paar Walloniers d'n berg opjagen. Luik Bastenaken Luik en de Waalse pijl worden voortaan in Duathlon gehouden als de UCI akkoord is ten minste.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 jun 2022 07:37

Zwemmen schijnt heel gezond te zijn.....

Maar goed we gaan gewoon door met zinloze verkeerde ideeën in NL een voltijd bonus om meer te werken.......
Maar we moeten minder uitstoten........ Ik haak even af..........

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 jun 2022 08:57

wasbeer2006 schreef: 25 jun 2022 07:37 Zwemmen schijnt heel gezond te zijn.....

Maar goed we gaan gewoon door met zinloze verkeerde ideeën in NL een voltijd bonus om meer te werken.......
Maar we moeten minder uitstoten........ Ik haak even af..........
En het verkeer op de weg neemt ook weer toe :? Je zou verwachten dat er toch meer ingezet wordt op thuiswerken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 jun 2022 09:47

Ja..... Maar ik zal eerlijk zijn maak ik mij ook schuldig aan.
Ik ga op de di en do omdat dan de meeste er zijn, niet handig. (We zijn met de schema's bezig omdat beter te maken en de ruimtes worden aangepast.)

Ben ook slecht in twee dagen achterelkaar thuis zitten, zeker in de donkere maanden.

Het goede nieuws is wel dat de jeugd/jong volwassen er voor een groot deel anders in staan.
Een hoop niuewe collega,s geven aan dat het doel is zsm 32 uur te werken. Moest er even aan wennen en je bent snel geneigd het raar te vinden.
Maarja wie is er raar?

Ze gaan er denk ik (ik hoop het niet) achter komen dat het leven momenteel slecht betaalbaar is......

Plaats reactie