Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

iemand ervaring met oplader op zonne-energie?

Gebruikersavatar
trassi addict
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2022 10:00

Gebruikersavatar trassi addict 07 mei 2022 10:06

Beste forumleden,

met een grote meerdaagse fietstocht in het vooruitzicht voorzie ik dat ik extra stroom onderweg nodig heb. Nu kan ik kiezen tussen een grote powerbank, die ik op m'n slaapplekken oplaadt, of een oplader op zonne-energie. Dat laatste klinkt lief, handig en groen, maar ik vraag me af of het in praktijk ook goed/handig werkt. (Naafdynamo oplader valt af).

Iemand hier ervaring mee, en/of tips?

Pilostilo
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2015 09:47

Pilostilo 07 mei 2022 10:30

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kan mij inbeelden dat de praktijk uitvoering lastig is. Het opladen van een powerbank lijkt mij het handigst, maar dat doe je net zo gemakkelijk op je slaapplek zoals je aangeeft in je post. Je wint dan dus niet echt iets. Ook als je ergens slaapt waar je niet kunt laden, dan stop je onderweg altijd wel ergens voor koffie of bij een supermarkt, waar je een powerbank gemakkelijk bij kunt laden.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 mei 2022 11:19

Ik zat toevallig laatst ook naar zo'n ding te zoeken. Nog niks gekocht, ga ik ook niet doen ook niet. De reviews zijn unaniem, opladen in de zon werkt niet. 10 uur in de volle zon onder de goede hoek en nog steeds geen streepje erbij.
Live fast; die young. mijn blog

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 07 mei 2022 15:51