Pagina 22 van 36

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 08:28
door daniel1975
lugosi schreef: 18 mei 2022 07:59
daniel1975 schreef: 17 mei 2022 21:02 Whahahahaahah, bij bijv de F1 gaat het toch ook gewoon goed? Kneuzen.
Ik volg de koers al heel wat decennia en ik heb die onzin met die champagne vroeger nooit gezien. Een kinderachtig en verspillend gebruik afkomstig van motorsporten en bij het wielrennen recent geïmporteerd vanwege commerciële doelen.
De Tour de France is ook geintroduceerd vanwege commerciële doelen.
Dus dan schaffen we die ook maar af :lol:

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 08:37
door bartdr
In motorsport is dat trouwens ook een dingetje geweest. Alleen is daar al de gewoonte gekweekt om flessen niet meer op de grond te zetten bij de sporters, zodat die minder de neiging hebben om voorovergebogen de fles te openen.

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 08:49
door MarkVeenstra
Nog voor het incident met Bini gister, ging het in de ten Dam podcast ook al over de champagneflessen.
Jos van Emden wist te melden dat de organisatie de kurken alvast een stukje eruit draait, zodat het allemaal wat soepeler gaat op het podium...

Gevolg --> Die kurk gaat er veel eerder uit dan die renner verwacht. En daarom valt het deze Giro ook zo op dat het bij zo veel renners mis gaat .

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 09:10
door lugosi
Bini start niet meer in Giro vandaag.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220518_92448347

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 09:11
door lugosi
daniel1975 schreef: 18 mei 2022 08:28
De Tour de France is ook geintroduceerd vanwege commerciële doelen.
Dus dan schaffen we die ook maar af :lol:
Prachtige vergelijking.

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 09:14
door nespresso
Let maar op: er gaan champagneflessen komen met gezekerde kurken, b.v. een touwtje van zo'n 20cm om/door de kop van de kurk en dan vast aan de fles.

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 10:32
door Orlok
ottorongo schreef: 17 mei 2022 22:25 Het is mij wel opgevallen dat de kurken er uit ploffen (afgeschoten worden)van zodra het ijzeren capsule (veiligheidsraadje) los komt. Ben ik dan de enige of heb ik het mis?
Door het vele bewegen/schudden van de fles staat deze onder druk, dus zodra je ook maar eventjes de tegendruk van de ijzerencapsule afhaalt springt deze al open.! Maar dat heb je ook met blikjes frisdrank en bierflesjes, alles spuit eruit.!

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 12:19
door El Pistolero
Knappe overwinning van Girmay en sneu dat hij op deze manier de koers moet verlaten. Persoonlijk vind ik Girmay geen smaakmaker en aantrekkelijk koersen doet hij ook niet. Girmay wordt enorm overbelicht omdat hij de eerste Afrikaanse ritwinnaar is met een donkere huidskleur. Hij is gewoon een van de deelnemers die de Giro rijdt.

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 12:26
door nijkie
Nou gewoon,hij trok een beste sprint.Max hf van vdp was 191 wat ik zo weet is dat max voor hem.Girmay kan dus lang sprinten in dieprood.

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 12:28
door mao
nespresso schreef: 18 mei 2022 09:14 Let maar op: er gaan champagneflessen komen met gezekerde kurken, b.v. een touwtje van zo'n 20cm om/door de kop van de kurk en dan vast aan de fles.
Als je de bovenarmpjes van de renners ziet, is het überhaupt knap dat ze magnums nog kunnen tillen..
Touwtje is wel een slimme oplossing;-)

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 12:50
door Vangalo74
Gewoon met je duim de kurk tegen houden is er niks aan de hand. Bij een goed geopende fles heb je geen geluid ( hoogstens een kleine sis ) en het spuit er ook niet uit. Geeft leuke plaatjes maar verder zonde van de drank.

Jammer dat je door iets onbenulligs uit koers moet. Hopelijk houdt ie er geen blijvende schade aan over.

Re: Giro 2022

Geplaatst: 18 mei 2022 13:41
door buzz
nijkie schreef: 18 mei 2022 12:26 Nou gewoon,hij trok een beste sprint.Max hf van vdp was 191 wat ik zo weet is dat max voor hem.Girmay kan dus lang sprinten in dieprood.
Tijdens de laatste 2 km van de 1e etappe was zijn hf-gem 192 en hf-max 200. Gisteren had Mathieu (nabij de top van de voorlaatste klim) een hf-max van 205.