Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2022

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2022 16:16

EmPeHa schreef: 15 mei 2022 16:04
Joop Zoetemelk is hier inderdaad een graag geziene ex-renner. Bij het grote publiek is hij wel het symbool van "eeuwige tweede". Als je bijvoorbeeld in atletiek vaak tweede wordt, ben je " de Joop Zoetemelk van atletiek".
Joop is gewoon vaak op een sterker tegenstander gestuit, maar heeft ook wel een mooi palmares. Het is bovendien ook een aardige man, dat scheelt.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 mei 2022 16:43

Geweldige race WC Nove Mesto MTB met Tom Pidcock net voor Vlad Dascalu en Nino Schurter!
Dat was pas mooi om te zien!!
Laatst gewijzigd door scottpch op 15 mei 2022 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 mei 2022 17:48

Arensman strek vandaag hoor,
Wie weet voor de toekomst…..

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mei 2022 19:26

Komende twee jaar bij Ineos. Hij bouwt zijn carrière rustig op.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mei 2022 19:29

lugosi schreef: 15 mei 2022 16:16
EmPeHa schreef: 15 mei 2022 16:04

Wat vandaag betreft, en het kopwerk dus, dus Bardet en carapaz hadden geen kopwerk mogen doen want Hindley was de snelste? In de RVV had Asgreen niet mogen meerijden want in principe was mathieu de snelste. Maar dan had asgreen wschlk ook niet gewonnen?
Wat mathieu betreft, als je al van mathieu vindt dat hij profiteert dan weet ik niet welke koers jij ziet maar ik zie een renner die veel te veel het beste van zichzelf geeft en veel te veel kopwerk doet. Blijkbaar zie jij een andere wedstrijd dan ik.
Wat dan Biniam betreft, is die echt kansloos tegen VDPoel in een spurt met 2 of in een klein groepje?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 15 mei 2022 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2022 20:13

fiedoo schreef: 15 mei 2022 19:29
joop is ook een paar keer op spierversterkende middelen betrapt, dat scheelt ook.Joop Zoetemelk werd gedurende zijn wielercarrière drie keer betrapt op het gebruik van doping tijdens de Tour de France. In 1977 werd er pemoline gevonden en 1979 werd er nortestoron gevonden. In 1983 betrof het nandrolon.

Wat vandaag betreft, en het kopwerk dus, dus Bardet en carapaz hadden geen kopwerk mogen doen want Hindley was de snelste? In de RVV had Asgreen niet mogen meerijden want in principe was mathieu de snelste. Maar dan had asgreen wschlk ook niet gewonnen?
Wat mathieu betreft, als je al van mathieu vindt dat hij profiteert dan weet ik niet welke koers jij ziet maar ik zie een renner die veel te veel het beste van zichzelf geeft en veel te veel kopwerk doet. Blijkbaar zie jij een andere wedstrijd dan ik.
Wat dan Biniam betreft, is die echt kansloos tegen VDPoel in een spurt met 2 of in een klein groepje?
Joop heeft niet meer fout gedaan dan wat zijn concurrenten ook fout deden, hij heeft een mooi palmares en is een fijne man

Ik weet niet hoever je koerskennis gaat, maar het ging vandaag over hoeveel tijd je kon nemen op je concurrenten in
het klassement. Als je dat tactisch wil vergelijken met de strijd om een dagzege...tja :roll:

Als je op vrt de 105 ronde gezien hebt dan weet je hoe de steel aan de vork zit ivm Asgreen.

De discussie over VdP is hier kortgeleden nog gevoerd, ik ga dat niet opnieuw doen. Kijk Wevelgem 2020, kijk rvv 2022 luister de podcasts van Boonen/Wuyts met interviews met Plugge, Roodhooft en Adri en geloof wat VdP zelf zegt en laat je dromen los.

Dat Bini slimmer koerst dan pakweg een Benoot in Dwars d Vlaanderen, tja..., er kan niet altijd een simpele zijn die je naar de meet brengt.
Of de koerskennis rechtstreeks van Bini zelf komt durf ik niet te zeggen, maar Hilaire heeft meer koerskennis in zijn kleine teen dan het hele team van Benoot samen.
Neen Bini is niet kansloos als een groepje met VdP hem naar de meet voert, ja hij is kansloos als hij een groepje met VdP naar de meet voert. Op de hellingen was al te zien dat wanneer VdP niet kon reageren, Bini dat dan ook niet kon. Wijselijk heeft hij dan gekozen voor de punten (wat hij voor Giro als doel gesteld had) die er te verdienen waren door VdP achter zich te houden. Jammer voor VdP én Bini was er geen Benoot ofzo mee om voor hen het gat te dichten al liet Schmid wel zien dat hij ook graag een Benoot wil zijn.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 mei 2022 20:46

https://www.wielerflits.nl/nieuws/wilco ... ewoon-kut/

Spaken die breken door de hitte. Dit verhaal klopt echt van geen kant. Dat kan niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 mei 2022 21:09

Dat vroeg ik me dus ook af... Hoe zat dat in zijn werkoeten gaan?

"In de afdaling daarvoor reed ik een spaak uit mijn wiel. Die schijfremmen werden heel heet en mijn spaken klapten gewoon door de druk"
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mei 2022 22:32

Bla bla bla bla! Kunnen we het hier gewoon over de Giro hebben of moet alles en iedereen hier ook besproken worden?!
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mei 2022 22:37

lugosi schreef: 15 mei 2022 20:13
fiedoo schreef: 15 mei 2022 19:29

Wat vandaag betreft, en het kopwerk dus, dus Bardet en carapaz hadden geen kopwerk mogen doen want Hindley was de snelste? In de RVV had Asgreen niet mogen meerijden want in principe was mathieu de snelste. Maar dan had asgreen wschlk ook niet gewonnen?
Wat mathieu betreft, als je al van mathieu vindt dat hij profiteert dan weet ik niet welke koers jij ziet maar ik zie een renner die veel te veel het beste van zichzelf geeft en veel te veel kopwerk doet. Blijkbaar zie jij een andere wedstrijd dan ik.
Wat dan Biniam betreft, is die echt kansloos tegen VDPoel in een spurt met 2 of in een klein groepje?
Ik weet niet hoever je koerskennis gaat, maar het ging vandaag over hoeveel tijd je kon nemen op je concurrenten in
het klassement. Als je dat tactisch wil vergelijken met de strijd om een dagzege...tja :roll:

Als je op vrt de 105 ronde gezien hebt dan weet je hoe de steel aan de vork zit ivm Asgreen.

De discussie over VdP is hier kortgeleden nog gevoerd, ik ga dat niet opnieuw doen. Kijk Wevelgem 2020, kijk rvv 2022 luister de podcasts van Boonen/Wuyts met interviews met Plugge, Roodhooft en Adri en geloof wat VdP zelf zegt en laat je dromen los.

Dat Bini slimmer koerst dan pakweg een Benoot in Dwars d Vlaanderen, tja..., er kan niet altijd een simpele zijn die je naar de meet brengt.
Of de koerskennis rechtstreeks van Bini zelf komt durf ik niet te zeggen, maar Hilaire heeft meer koerskennis in zijn kleine teen dan het hele team van Benoot samen.
Neen Bini is niet kansloos als een groepje met VdP hem naar de meet voert, ja hij is kansloos als hij een groepje met VdP naar de meet voert. Op de hellingen was al te zien dat wanneer VdP niet kon reageren, Bini dat dan ook niet kon. Wijselijk heeft hij dan gekozen voor de punten (wat hij voor Giro als doel gesteld had) die er te verdienen waren door VdP achter zich te houden. Jammer voor VdP én Bini was er geen Benoot ofzo mee om voor hen het gat te dichten al liet Schmid wel zien dat hij ook graag een Benoot wil zijn.
Wie heeft er hier gezegd dat biniam mathieu naar de meet moet voeren? Af en toe eens overnemen zou ook al positief zijn. En dan nog, als asgreen kan winnen tegen mathieu kan biniam dat zeker want die is erg snel en al zeker na een zware koers (o.a. WK). Geef ook eens wat duiding bij asgreen en de rvv 105, wat bedoel je juist?
Wat vandaag betreft, ik weet misschien niet veel van koers, maar ik kan mij toch inbeelden dat bij de subtoppers die nu kopman zijn in de giro een ritoverwinning en/of de roze trui vandaag veroveren toch evenzeer of nog belangrijker is dan wat seconden te nemen op de concurrenten. Trouwens met al je koerskennis zul je toch wel gemerkt hebben dat er de laatste km niet meer doorgereden is waardoor de concurrenten weer aansloten. Dat valt dus moeilijk te rijmen met koplopers die voor wat tijd zaten te rijden.
wat G-W betreft, ik heb geen mathieu gezien die voortdurend in het wiel van van aert reed wel een mathieu die een tweestrijd uitvocht met Wout VA. Is nog iets heel anders.
Ik begrijp niet dat je zo een steeds aanvallende en het beste van zichzelf gevende renner zo een etiket kunt opplakken.
En Benoot is de meest overroepen renner die ik ken, die was al blij dat hij tweede kon worden.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 15 mei 2022 22:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mei 2022 22:43

Blijkbaar niet….
Open aub een nieuw topic om dit soort discussies te voeren. Dit topic gaat over de Giro van dit jaar. En dat is een prachtige koers met een heel mooi parcours en hele interessante renners!!
Laat het aub daar over gaan!!!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 16 mei 2022 07:38

MarkVeenstra schreef: 15 mei 2022 21:09 Dat vroeg ik me dus ook af... Hoe zat dat in zijn werkoeten gaan?

"In de afdaling daarvoor reed ik een spaak uit mijn wiel. Die schijfremmen werden heel heet en mijn spaken klapten gewoon door de druk"
Er is hier ook weleens iets over voorbijgekomen;
viewtopic.php?t=96061

Volgens mij krijgen de spaken bij schijfremmen behoorlijk meer voor hun kiezen dan bij velgremmen het geval was.
Dat die schijf ook toevallig heet was, maakt daarvoor verder niet zoveel uit ;)

Plaats reactie