Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 mei 2022 17:28

Die Buitrago Sanchez krijgt van mij alle lof hoor! Net als Poels, werkpaard!!

Maar wat VDP vandaag flikt vind ik echt heel bijzonder. Ik hoop dat hij het nog steeds als “goeie training voor de Tour” ziet want dan gaan we hem zeker nog zien in mooie etappes.

Overigthad ik het idee dat Leemerijze even misschakelde vlak voor de top…
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 mei 2022 17:45

Enzzo schreef: 25 mei 2022 17:28 Die Buitrago Sanchez krijgt van mij alle lof hoor! Net als Poels, werkpaard!!

Maar wat VDP vandaag flikt vind ik echt heel bijzonder. Ik hoop dat hij het nog steeds als “goeie training voor de Tour” ziet want dan gaan we hem zeker nog zien in mooie etappes.

Overigthad ik het idee dat Leemerijze even misschakelde vlak voor de top…
Vermoeidheid :D
Des al niet meer, weer een mooie rit vandaag

el_loco
Forum-lid
Berichten: 950
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 25 mei 2022 20:00

Prachtige rit, bloedstollende finale. Erg mooi om zoveel NL-ers mee te zien doen voor in de koers en ook met een geweldige instelling. VdPoel laat zijn talent maar weer eens zien, een week op niveau klimmen en hij wint zowat een bergetappe. Maar vooral jammer van Leemrijze, had het die jongen heel erg gegund. Zo`n blauwe trui is leuk voor de ploeg om een doel te hebben in de koers, maar een etappe overwinning is (mijns inziens) toch wel een stukkie mooier!

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 25 mei 2022 20:37

Heb volgens mij nog nooit zoveel Nederlanders elke dag zien aanvallen in een grote ronde. Vooral TJV valt me hier op, meestal focus op klassement (hier natuurlijk ook aan het begin van de Giro), maar nu "vrijbuiten" Heerlijk.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 mei 2022 21:10

Er zijn inderdaad jaren geweest dat het stukken minder was met de Nederlanders, zo niet uitgestorven.
Bizar eigenlijk dat ze nu struikelen over elkaar wie er als eerste boven mag komen :-)

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 26 mei 2022 00:09

raven14 schreef: 25 mei 2022 16:33 Hij is eigenlijk gewoon tegen Wout van Aert aan het rijden.
:winkthumb:

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 mei 2022 00:35

Van der Poel rijdt voor het eerst een volledige drieweekse ronde en sowieso de allereerste echte ritten in hooggebergte van zijn leven (hij gaf zelf al aan dat hij er zelfs nog nooit is gaan trainen). Hij is duidelijk zijn mogelijkheden aan het verkennen en zijn limieten aan het verleggen. Dat doet hij door drie weken lang zo vaak mogelijk aan te vallen en de koers hard te maken. Zo vermoed ik bijvoorbeeld dat hij vandaag meer kans had gemaakt als hij tijdens het eerste, vlakkere gedeelte van deze etappe en later toen ze met vier voorop waren niet heel veel kopwerk had gedaan. Per saldo maakt het hem een sterkere renner.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 mei 2022 07:54

Dat hij beter wordt van zo drie weken te rijden dat geloof ik wel.
Hij is eerder zijn grenzen aan het vaststellen dan ze te verleggen.
Dat hij het in het klimmen het moet afleggen tegen Leemreize (die notabene nagenoeg in dezelfde gewichtscategorie zit) vind ik toch beperkend naar de toekomst toe. Hij zal zijn ritten goed moeten uitkiezen en goed uitkijken wie er meeschuift.
Met Buitrago in de groep was een ritzege niet realistisch op dit parcours, zelfs niet met een cadeautje van een minuutje in de afdaling.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 mei 2022 08:01

Dat dachten we vorig jaar ook op de Ventoux: WvA zou toch nooit een Alaphilppe, Mollema of Elissonde bergop kunnen lossen. Bleek toch anders uit te draaien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 mei 2022 08:20

Dat is alleen zo als je de gewichten op PCS gelooft. Leemreize is geen 74kg meer. Drie jaar geleden misschien. Leemreize kwam pas op de steilere stukken weer terug wat toch duidt op een beter w/kg verhouding dan van der poel. Ik gok dat ie 69kg is nu. Kijk er eens naar joh.
Op de onderstaande foto was ie vast 74kg. Das goed voor t Nederlandse beloften circuit.
Afbeelding
vs Giro nu
Afbeelding
En anders is het een na het kerstdiner gewicht :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 mei 2022 09:44

TL@ schreef: 26 mei 2022 08:01 Dat dachten we vorig jaar ook op de Ventoux: WvA zou toch nooit een Alaphilppe, Mollema of Elissonde bergop kunnen lossen. Bleek toch anders uit te draaien.
Vergelijk je nu de klimcapaciteiten van VanAert met die van VdP of vergelijk je nu die van Leemreize met die van Alla, Mollema of Elissonde? In beide gevallen gaan de referenties niet op.
Ik behoor(de) trouwens niet tot die 'we'.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 mei 2022 09:45

thestudent schreef: 26 mei 2022 08:20 Dat is alleen zo als je de gewichten op PCS gelooft. Leemreize is geen 74kg meer. Drie jaar geleden misschien. Leemreize kwam pas op de steilere stukken weer terug wat toch duidt op een beter w/kg verhouding dan van der poel. Ik gok dat ie 69kg is nu. Kijk er eens naar joh.
Op de onderstaande foto was ie vast 74kg. Das goed voor t Nederlandse beloften circuit.

En anders is het een na het kerstdiner gewicht :lol:
Kan zijn, hij zou 1m90 zijn, dan heb je vanzelf al wat kilo's.

Plaats reactie