Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuw achterwiel draait niet soepel

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 12 mei 2022 13:28

Het werkt voor alle wielen; maar bij de gewone fabriekslagers is het in de eerste plaats een kwestie van kwaliteit.

Ik mijn persoonlijke ervaring zijn de vision team lagers rommel. Een 'merk' lager met goede afdichting zal al veel verbeteren.

Walter

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mei 2022 14:01

+1 voor Walter
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 mei 2022 16:12

JazzHands schreef: 12 mei 2022 13:25 Haha, ja goeie. Ik kies er toch voor om in die illusie gelaten te worden. Het is nu eenmaal een relatief goedkoop wiel. Ik ga er ook tijdens de garantieperiode niet teveel aan prutsen. De wielen rijden verder heerlijk.

Overigens, werkt die truc met dat vet voor alle wielen? Ik heb een setje goedkope Vision Team 35 wielen. Die heb ik vorige lente gekocht en na er deze winter op doorgereden te hebben waren er drie lagers in het achterwiel verrot. Hoop toch deze wielen nog te kunnen gebruiken in de aankomende winter.
Vlgns mij heb je daar al een antwoord op gekregen in het betreffende topic, toch?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 12 mei 2022 19:50

Teruggelezen en idd jij suggereerde precies zoiets. In dat topic vroeg ik echter de mening over goedkope klimwielen en wielen om in de winter door te rijden. Jouw suggestie is kennelijk onbewust blijven hangen en nu peil ik zo nu en dan een andere mening hierover. Mijn gevoel zegt me die Visions toch te lozen en andere te kopen, maar ja … toch zonde

Plaats reactie