Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Wat is maximale tandwiel met deze kooi?

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 29 apr 2022 01:53

Alpe d'Huez is kwa stijgings percentage alleen tot bocht 16 echt zwaar, daarna is het vooral een mindgame.
Ik heb hem afgelopen September gefietst in 73min met een gem. vermogen van 263w op 91kg. Maar dat was wel maar 1x, no way dat ik dat 6x had kunnen doen :)
Ik had dus wel de 34-34 (rd8050GS), maar met een 32 was het ook wel gelukt. De 34 is op momenten net even wat comfortabeler denk ik. En uiteindelijk, alles wat je erop legt, op het moment dat je de eerste haarspeld voorbij bent ben je toch aan het proberen om nog een versnelling lichter te schakelen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 14 mei 2022 10:10

nijkie schreef: 28 apr 2022 21:05 34-32 is toch wel een heel licht verzet.Geen idee hoe lang je al fiets etc.
Ik heb de alp 4x op 1 dag gereden,verzet 34x29 was 44 jaar-85kg en 1 jaar pas gefietst.
Alle 4 de keren in 1 uur en 33 minuten.
Doseren en kilometers maken.
Met alle respect en we zijn natuurlijk niet allemaal even goed en sterk. Ik ben 63 en reed zonder problemen tot een aantal jaar geleden met 39/26 als lichtste verzet hier rond in Zuid-Limburg. Nu rij ik als lichtste verzet met 34/30 maar zelfs met dit koffiemolentje krijg ik steeds meer moeite om een Kruisberg of Eyserbosweg op te komen, laat staan een Doodeman of Keutenberg......sterker nog, het lukt me niet meer. Ik ga er dus een 11-34 casette opzetten voor noodgevallen, voor mij nog altijd beter dan een racefiets met ondersteuning aan te schaffen. Wil wel graag op eigen kracht omhoog. Voor de goede orde, ik weet sinds anderhalf jaar dat ik ongeneeslijk ziek ben maar ik blijf fietsen zolang het gaat ook al ga ik tegenwoordig met ieder kinderachtig heuveltje half dood.......

Plaats reactie