Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

"Koersoverzicht" op Garmin. Hoe?

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 27 apr 2022 08:53

Precies, je, zou toch verwachten dat dit nu voorts makkelijk mogelijk moet zijn zonder gebruik te hoeven maken van een duur abonnement bij ridewithgps.

Op de wahoo krijg ik dit ook niet voor elkaar zoals ik zou willen.
Als ik met judise.nl een route maak en een waypoint met tekst toevoeg (watertappunt bv) en dat met de javawa rtw omzet naar een tcx bestand waar die waypoints om moet zetten naar koerspunten dan krijg ik op de wahoo een melding als ik bij het punt ben...
Alleen dan heb ik geen turn by turn meer. Omdat de wahoo die dan niet meer maakt omdat die denkt dat ik die aanlever.

Maar iedereen zou hier toch problemen mee moeten hebben, of schrijft iedereen nog steeds de kilometers van waar iets zit op een sticker op de stuurpen??
Laatst gewijzigd door Gerwin89 op 27 apr 2022 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 apr 2022 09:17

Ik snap ook niet waarom dit zo'n gedoe is. Ook het feit dat je in veel gevallen meerdere programma's nodig hebt maakt het niet overzichtelijker. Terwijl het maken van een koersoverzicht me toch een vrij gebruikelijke wens lijkt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 28 apr 2022 11:39

Mee eens dat dit nog allemaal niet echt gebruiksvriendelijk is, maar dat is vaak zo bij Garmin.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat er allemaal anders is t.o.v 10 jaar geleden (heb zelf pas sinds 2018 een Garmin)
Het is wel zo dat de TCX formaat dit allemaal aan kan (wordt door RideWithGPS gebruikt) en bestaat al jaren.
Garmin Connect gebruikt dit niet (meer) en probeert (mijn indruk) de Garmin gebruiker te houden binnen de eigen omgeving.

Een stuk uit 2017...

https://opfietsen.nl/gps/navigatie/gpx-tcx-kiezen/

Wanneer kies ik een TCX-bestand?

Je GPS-toestel heeft mooie kaarten geïnstalleerd, maar je hebt allerlei aangepaste aanwijzingen zoals toppen, verzorgingsposten, restaurants etc gemarkeerd. Als je langs zo’n punt komt, dan piept je Garmin toestel ook nog even.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 apr 2022 08:44

Wat raar

Mijn 1030plus geeft elke klimmetje weer met een heel apart veld (de 1000 deed dat niet, dit zit echt in de plus! de 1030 heeft ook niet alles)
ook bv segmenten en zelfgemaakt tussenpunten of afslagen is een lijst met afstand tot dat punt.

Ik zal eens even kijken wat je mogelijk niet aan hebt staan.
let wel ik heb geen enkele app geinstalleerd

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 29 apr 2022 09:02

De 1030 (plus) de 830 en de 530 hebben climb pro. Daarmee worden de bekende beklimmingen in een koers al voor je in een lijst gezet, met afstand in de koers, hellingshoek en afstand tot de top. In connect op de pc kan je ook op een koers nog nuttige punten aangeven, zoals waterpunten en verzorging punten. Plus nog vele andere soorten. Daar krijg je tijdens het volgen van de koers bericht van als je daar aankom. Of je die punten ook in een lijst zichtbaar kunt krijgen als gegevens veld weet ik niet, daarvoor zou je moeten zoeken in de lijst met gegevens velden op de unit. (Ik heb een Fenix 6pro, daar kan ik zo'n veld niet vinden, maar krijg ik wel de melding bij aankomst op het punt)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 apr 2022 09:05

Hier lijkt iemand een soortgelijk probleem te hebben. Heb het niet allemaal gelezen. Maar dat scherm bedoel ik.

https://www.reddit.com/r/Garmin/comment ... _page_and/

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 24 jun 2022 13:46

53x11 schreef: 25 apr 2022 12:25
Thanks! Dit komt goed in de buurt van wat ik wil. Kun je met Basecamp ook course points aanmaken, of alleen waypoints?
Nu nog de cue-sheet in beeld zien te krijgen met het hele lijstje aan course points (en de actuele afstand tot die punten). Biedt RideWithGPS die mogelijkheid (ik zal zelf ook eens kijken wat ik daar kan vinden)? Of zit dit al ergens verstopt in de Edge 1030? Of via een Connect IQ app wellicht?
Ik wil hier toch op terugkomen, ik heb recent een route in basecamp gemaakt en voorzien van waypoints om watertappunten aan te geven, alle waypoints die precies op de routelijn viel waren in Garmin Connect omgezet in course points en dus ook zichtbaar op de cue-sheet. Waypoints die niet op de routelijn zat waren niet meegenomen, toch een klein verbetering als je Basecamp gebruikt.

Plaats reactie