Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Linker(buitenste) remblokje doet het niet

RobOssewaarde
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 aug 2016 12:26

RobOssewaarde 18 apr 2022 16:16

Van mijn Tektro rem vanachter komt het buitenste remblokje niet naar schijf zodat ik nu eigenlijk maar met 1 remblokje rem.
Het is sinds er een keer een heel klein beetje olie is uitgelopen en ik er weer nieuwe olie bij heb gedaan. Ik heb begrepen dat het bij een Tektro remklauw erg lastig is om ook olie in de kamer aan de buitenkant te krijgen en dan denk ik dat dat het probleem is. Want ik vermoed geen of weinig olie, geen of weinig druk.
Is er iemand die me kan helpen zodat ik weer met beide blokjes kan remmen?
Bij voorbaat bedankt.
20220418_160125.jpg

RobOssewaarde
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 aug 2016 12:26

RobOssewaarde 09 mei 2022 09:36

Omdat we op fietsvakantie gingen ben ik er maar mee naar de fietsenwinkel geweest en die hebben bij wijze van spoed de rem ontlucht, gevuld en de remblokjes vernieuwd omdat ze er olie op hadden gemorst.
Maar nu hebben de hele fietsvakantie en nu nog steeds de remblokjes aangelopen. En er is niets irritanter vind ik dan dat er iets aanloopt of tikt op je fiets.
Het lijkt erop dat de remzuigers niet helemaal terug gaan.
Ik heb ze al schoongemaakt met wattenstaafjes a.d.h. van deze topic viewtopic.php?t=87012 maar het werkt niet.
De remmen hebben 27000km er op zitten, kan het zijn dat ze versleten zijn omdat ze niet helemaal terug gaan?
Heeft iemand een tip?

Plaats reactie