Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Vessch bikes

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 apr 2022 18:27

buddo schreef: 15 apr 2022 18:20 @TS: je hebt toch net een paar weken een nieuwe Canyon? Nu al weer op zoek naar iets anders?
EvertVdB schreef: 21 mar 2022 11:38 ...........
Ik heb ondertussen na 200 km al beroep mogen doen op de garantie-afhandeling van Canyon. ...
Alleen jammer van een levertijd van 3 weken door administratieve afhandeling, maar goed.
Dat bedoel ik dus, misschien kan TS dit even ophelderen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

EvertVdB
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:43

EvertVdB 15 apr 2022 19:48

Geen probleem om dit op te helderen uiteraard :)

Na 200 km is mijn body vastgelopen etc etc waardoor zowel mijn Reynolds wiel als mijn kader beschadigd zijn geraakt. Bij Canyon was dit eerst geen garantie, daarna wel. Ipv om te ruilen, heb ik de fiets moeten terugsturen, werd deze terugbetaald en kon ik hierna een nieuwe bestellen (toen wel beschikbaar). Inmiddels zijn we een kleine maand verder en heb ik de terugbetaling nog niet gehad (al is deze nu wel echt onderweg), en wordt verwacht dat ik de nieuwe al betaal, nog voor de oude is terugbetaald. Verder mag ik opnieuw op een wachttijd van enkele weken/maanden wachten, ook hier kan niets over gezegd worden.

Maw, het duurt me allemaal wat lang. Bij Vessch bikes ben ik uitgekomen door gepushte reclame via Instagram.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 apr 2022 21:37

EvertVdB schreef: 15 apr 2022 19:48 Geen probleem om dit op te helderen uiteraard :)

Na 200 km is mijn body vastgelopen etc etc waardoor zowel mijn Reynolds wiel als mijn kader beschadigd zijn geraakt. Bij Canyon was dit eerst geen garantie, daarna wel. Ipv om te ruilen, heb ik de fiets moeten terugsturen, werd deze terugbetaald en kon ik hierna een nieuwe bestellen (toen wel beschikbaar). Inmiddels zijn we een kleine maand verder en heb ik de terugbetaling nog niet gehad (al is deze nu wel echt onderweg), en wordt verwacht dat ik de nieuwe al betaal, nog voor de oude is terugbetaald. Verder mag ik opnieuw op een wachttijd van enkele weken/maanden wachten, ook hier kan niets over gezegd worden.

Maw, het duurt me allemaal wat lang. Bij Vessch bikes ben ik uitgekomen door gepushte reclame via Instagram.
Om je een idee te geven dat 3700 euro voor een stickerfiets met 105 gewoon veel te duur is.
"Nieuwe cannondale synapse ultegra di2 nu €3999,-"
Of nog
"Nieuwe cube agree Carbon
Ultegra di2 disc
Maat 53
€2999,-"
I know myself like no one else
Nothing to defend

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 15 apr 2022 22:12

Ik begrijp de prijzen van die overspuit china frames sowieso niet zo goed. Bijna elke fiets heeft een betere value for money. Die lijst kunnen we zo een pagina lang maken haha

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 15 apr 2022 22:22

Als je iemand in je omgeving hebt die verstand heeft van consumentenrecht dan zou ik hem vragen even de algemene voorwaarden van dit bedrijf voor jou door te nemen.
Zo te zien hebben ze algemene voorwaarden van een webshop overgenomen (die vaker is gekopieerd volgens google) en hebben ze ook nog een beetje zitten doe het zelven.

Een voorbeeldje van de website
Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Vesschbikes B.V. gerechtigd de wettelijk rente 2% per maand voor niet handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wettelijke rente voor consumenten is op dit moment vastgesteld op 2% per jaar, niet per maand.
Als de consument naar een advocaat stapt dan kan het een dure aangelegenheid worden.


Dit is ook wel een opmerkelijk stukje
VERPAKKING EN VERZENDING

1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.g. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Vesschbikes B.V. niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade
.
Staat er nu eigenlijk dat er bij ontvangst van een beschadigd pakket het bedrijf niet aansprakelijk is voor eventuele schade?


Er staan meer rare fouten cq slordigheden in de alv en dat wekt bij mij de indruk dat er geen jurist naar heeft gekeken.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 apr 2022 08:32

Natuurlijk niet. Juristen kosten geld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie