Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs - Roubaix bezoeken

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 apr 2022 19:54

Waarschijnlijk kun je daar prachtige foto's maken van renners, verzorgers, ploegleiders, mechaniciëns, ploegbussen, volgwagens, neutrale wagens en in gelid opgestelde fietsen. Bij de start van P-R ben ik nooit geweest, maar wel elders. Ik vond het wel een belevenis. Voor een keer.

MariusH
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2021 01:00

MariusH 13 apr 2022 15:35

Aankomende vrijdag ben ik van plan om de laatste 50km van de finale op de racefiets te gaan ‘verkennen’.

Zijn alle stroken gewoon toegankelijk? Ga er eigenlijk van uit van wel. Nog extra dingen om op te letten (behalve de helse opgave zelf natuurlijk 😉).

Zal in de middag zijn, dus de profs zal ik helaas niet meer zien denk ik

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 13 apr 2022 16:32

MariusH schreef: 13 apr 2022 15:35 Aankomende vrijdag ben ik van plan om de laatste 50km van de finale op de racefiets te gaan ‘verkennen’.

Zijn alle stroken gewoon toegankelijk? Ga er eigenlijk van uit van wel. Nog extra dingen om op te letten (behalve de helse opgave zelf natuurlijk 😉).

Zal in de middag zijn, dus de profs zal ik helaas niet meer zien denk ik
Alle stroken in de finale zijn toegankelijk. Enkel de piste in Roubaix zal je misschien niet opkunnen op vrijdag.

MariusH
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2021 01:00

MariusH 14 apr 2022 07:39

Is er ergens een soort van ‘fanzone’ met drinken en een schern (buiten) zodat je ook nog wat kan volgen van de koers (buiten die 10 seconden dat ze voorbij zoeven natuurlijk 😉)

En als ik naar Campin en Pevele wil (bij de supermarkt), hoeveel extra reistijd rekenen we daarvoor? Moet je daar echt een hele dag gaan staan of kun je daar rustig een uurtje van tevoren komen aanrijden? Ik schat het eerste. Dit

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 apr 2022 09:10

MariusH schreef: 14 apr 2022 07:39 En als ik naar Campin en Pevele wil (bij de supermarkt), hoeveel extra reistijd rekenen we daarvoor? Moet je daar echt een hele dag gaan staan of kun je daar rustig een uurtje van tevoren komen aanrijden? Ik schat het eerste. Dit
De foto's die ik van de campers bij Camphin en Pevele plaatste in dit topic zijn gemaakt op de vrijdag voor de koers. Dat was VOOR er een vrouwenkoers was EN het is dit keer (volgend jaar ok) goede vrijdag EN schitterend weer, en de corona is verder weg.
Wat denk je?

MariusH
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2021 01:00

MariusH 14 apr 2022 10:15

Het was primair een reactie op gebruiker BVW. En ik ga zondag met de auto, niet met de camper. Of begrijp ik je verkeerd?

Ik denk dat je daar wel een flinke tijd van tevoren moet zijn ja. En dat is ook niet heel erg verder (moet m’n vriendin er een beetje warm voor maken, die heeft weinig met koers).

Maar mijn vraag is dus: hoe veel tijd moet je daar extra voor nemen? En: is er de hele dag voldoende parkeerplek bij de Super U?

Staan er files op de snelweg? Als we direct bij de afrit parkeren kunnen we de rest wel lopen.

MariusH
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2021 01:00

MariusH 16 apr 2022 17:12

Gisteren vanaf Orchies de route Gefietst. Meer genoten dan afgezien, maar ja, het was voor mij ook geen koers natuurlijk.

Nog even laatste vraag (zie vorig bericht) als we naar Camphin-en-Pévèle rijden en de parkeren bij de snelweg (Super U) , hoeveel extra reistijd moeten wij dan incalculeren?

Staat er file op de snelweg rond de wedstrijd? Zo ja, hoe veel ongeveer?

Bvw
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2020 17:23

Bvw 16 apr 2022 18:15

Wij waren er vorig jaar rond 2 uur. Toen waren wij nog 1 van weinige bij de supermarkt.

Is veel afgesloten maar veel file hebben we niet gehad.
Goed plekje gezocht en dan was nog 2 uur wachten. Stoeltje mee, hapje en drankje erbij en genieten van sfeertje en koers volgen op de telefoon.

Bvw
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2020 17:23

Bvw 16 apr 2022 18:20

Bvw schreef: 16 apr 2022 18:15 Wij waren er vorig jaar rond 2 uur. Toen waren wij nog 1 van weinige bij de supermarkt.

Is veel afgesloten maar veel file hebben we niet gehad.
Goed plekje gezocht en dan was nog 2 uur wachten. Stoeltje mee, hapje en drankje erbij en genieten van sfeertje en koers volgen op de telefoon.
Vorig jaar was wel slecht weer en regen tot ongeveer 2 uur, wellicht dat nu al eerder druk is.

MariusH
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2021 01:00

MariusH 16 apr 2022 20:39

Veel dank BVW (en alle anderen natuurlijk!)

Weet iemand waar ik het tijdschema voor deze editie kan vinden? Ben niet zo thuis in deze materie

MariusH
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2021 01:00

MariusH 16 apr 2022 21:12


MariusH
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2021 01:00

MariusH 17 apr 2022 23:57

Vanmiddag heerlijk in op Camphin-en-Pévèle in het zonnetje gestaan. Uurtje of kwart over 3 komen aanrijden, om de hoek bij de Super U. Doorgelopen naar de strook en een mooi (niet te druk) plekje halverwege het eerste deel bemachtigd.

Dank iedereen voor de tips! Heb genoten 🙂

Plaats reactie