Alles over vakanties op én met de fiets

Cevennen standplaats

JP707
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2018 17:48

JP707 03 apr 2022 20:17

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om in september dit jaar "de renner " achterna te gaan en een weekje in de Cevennen te verblijven.
Weet iemand van jullie een handige standplaats om het "rondje" te kunnen rijden? Het is natuurlijk geen Bourg d'Oisans of Bedoin waar alles in de buurt is :)
Ik dacht zelf aan Meyrueis of Anduze; heeft iemand nog meer suggesties voor een standplaats of tips voor een leuke accommodatie via Airbnb of een fijne camping?

Dank alvast voor jullie reacties!

Groeten,
JP

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 03 apr 2022 20:21

Ooit de eerste lus van de ronde van de Renner gedaan vanuit Meyruies. Zou daar of in de directe omgeving iets zoeken. De wegen erheen zijn tamelijk kronkelig en daardoor wat langer dan ze in kilometers lijken. Ook een leuk plaatsje.
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 03 apr 2022 20:23

IK kan je niet meteen helpen, maar in de Cevennen heb je idd wel best wat tijd nodig om ergens te raken.

christiaan25
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 jan 2010 14:39

christiaan25 03 apr 2022 20:24

Hier vorig jaar gestaan: https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... de-la-cam/.

Mooie camping. In het hoogseizoen worden er ook fietsrondes vanaf de camping gedaan.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 03 apr 2022 20:31

Google gaf camping jardindescevennes aan, lekker op loopafstand van het centrum.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 03 apr 2022 20:44

Meyrueis is zeker een aanrader. Leuk plaatsje en je kunt verschillende kanten op. Het duurt wel een tijdje om er te komen en je moet, zoals hierboven al gemeld, houden van kronkelige weggetjes.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 apr 2022 07:38

Ben een aantal jaren geleden in Florac geweest, vandaar uit een deel van de route gereden. Leuk plaatsje, vandaar uit de Mont Aigoual opgereden. Mooi gebied trouwens, was echt aangenaam verrast. Als je overigens vanuit Florac de andere kant op rijdt, ook allerlei prachtige bergen om tegenop te fietsen.

Overigens week prachtig weer gehad, maar ook een week 12 graden midden in de zomer. In die zin is het net wel Bourg d'oisans. Qua weer is het echt een berggebied. Ik had toen geen arm- of beenstukken meegenomen, zelfs geen regenjackie, en in het dorp was ook niet echt wat te krijgen, dus ik zou wel rekening houden met slechtere dagen.

Deze camping: https://www.camping-florac.com/nl/campi ... nt-lozere/
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 apr 2022 08:36

Als je de tocht van de Renner wilt nafietsen, is Meyrueis absoluut het gemakkelijkst. Vanuit Anduze zit je toch een behoorlijk stuk van het Renner parcoers vandaan. Anduze is ook niet echt midden in de Cevennen. Het is de poort tot de Cevennen toe. Ik zat vorig jaar op camping les sources in st Jean du Gard. Ook vanaf is het een aardig eindje fietsen naar Meyrueis. Maar st Jean en de camping is wel aardige uitvalsbasis voor andere Cevennen ritten
Live fast; die young. mijn blog

alef
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2020 21:33

alef 04 apr 2022 17:32

Heb vorig jaar de tour de Mont Aigoual gereden, verbleef in Meyrueis. Mooi daar, de hoogvlaktes, fantastisch.

Meyrueis leuk plaatsje, uiteraard beetje leeg in Februari maar evengoed nog steeds leuk, verbleef op camping domaine Aigoual in een simpele rental, die waren niet duur en voor wat ik nodig had prima.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 apr 2022 21:20

Meyrueis, wat een moeilijk te spellen naam, is inderdaad een leuke plaats. Ergens in 2004 verbleven met de fietsorganisatie Govaka (Belgisch).
Mooie fietsuitstapjes gedaan naar de Tarn, naar de top van de mont aigoual ( wel langs de grote weg - dus best de klim doen langs de rustige smalle weg, dalen langs de brede weg), een stukje cevennen, le vigan, st-andré de valborgne tot zelfs in de buurt van de beroemde brug van Millau.
Je hebt er tal van mogelijkheden, de parcours zelf heb ik niet meer, spijtig genoeg.
Ook vanaf het zuidelijker gelegen Ganges heb je een mooie uitvalsbasis.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

marsman
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 05 apr 2022 12:56

Paar jaar terug bij toeval op een camping in Anduze terechtgekomen. Los van het feit dat dit echt een waardeloze camping was wat onze ervaring wel wat beïnvloedde, maar vond ik Anduze ook geen feest. Ongelofelijk druk en een shabby sfeertje. Ik zou dat vermijden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 apr 2022 12:59

Ach shabby, Anduze is best wel Frans. Dat is een beetje het concept toch?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie