Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

'Herinstalleren' Tacx Flux 2

Bergmancellara
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2022 20:18

Bergmancellara 29 mar 2022 20:31

Goedenavond allen.

Om te beginnen: ik ben een fietstechnisch onbenul maar ik ben gek op fietsen.

Nu heb ik afgelopen najaar een Tacx Flux 2 gekocht en heb hier enkele maanden plezier van gehad.
Tot het signaal steeds vaker wegviel en het uiteindelijk ook helemaal wegbleef. Ik heb de trainer gedemonteerd en opgestuurd naar Garmin. Deze hebben de weerstandseenheid (motor) van de trainer vervangen en hem terug gestuurd.

Nu wil ik de cassette en mijn fiets er weer opzetten maar ben ik totaal de draad kwijt. Ik weet niet hoe en ik weet niet wat ik verkeerd doe;).

Kan iemand aan de hand van de foto's zien wat er moet gebeuren? :roll:
Bijlagen
IMG-1015.jpg
IMG-1013.jpg

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 30 mar 2022 13:06

Je hebt de complete body inclusief tandwielen eraf gehaald.

Je hoeft enkel het geheel op de dikke as vd tacx te schoeven en de 3 palletjes vd body in te drukken en druk uitoefenen op de body. Dan schuift deze er op.
Die sleutel heb je voor nu niet nodig.

Vervolgens moeten de uitvaluiteinden er aan weerszijden weer op.
Obv de beschadigingen/lak eraf zie ik dat je de meeste nieuw uitziende niet hebt gebruikt.
Dit is afhankelijk van je inbouwbreedte van je fiets. Race velgrem zal 130mm zijn. Heb je mtb met qr zul je die 135mm plug moeten gebruiken

Bergmancellara
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2022 20:18

Bergmancellara 30 mar 2022 19:06

t2300 schreef: 30 mar 2022 13:06 Je hebt de complete body inclusief tandwielen eraf gehaald.

Je hoeft enkel het geheel op de dikke as vd tacx te schoeven en de 3 palletjes vd body in te drukken en druk uitoefenen op de body. Dan schuift deze er op.
Die sleutel heb je voor nu niet nodig.

Vervolgens moeten de uitvaluiteinden er aan weerszijden weer op.
Obv de beschadigingen/lak eraf zie ik dat je de meeste nieuw uitziende niet hebt gebruikt.
Dit is afhankelijk van je inbouwbreedte van je fiets. Race velgrem zal 130mm zijn. Heb je mtb met qr zul je die 135mm plug moeten gebruiken
Dank! Dat maakt het alvast iets logischer ;). Alleen loop ik vast bij de eerste stap. Het lukt me niet om het geheel op de as te schroeven. Ik kan hem erop schuiven, maar dan heeft hij geen grip en kan ik dus geen druk uitoefenen om de body eraf te krijgen. Heb maar weer wat materiaal toegevoegd. Mocht je nog een verder tip hebben.. mijn dank is groot;)
Bijlagen
IMG-1028.jpg
IMG-1027.jpg
IMG-1026.jpg

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 30 mar 2022 21:39

Ik bedoel ook erop schuiven, niet schroeven.
Als het vervolgens niet meer verder kan, druk je de 3 palletjes vd body omlaag, evt met hulp van een schroevendraaier.
Dan moet die in de vertanding vd tacx vallen.
27BFE7B2-9E6B-44D9-AB18-3CA279528A0F.jpeg
Rood omcirkeld de pal. De andere 2 moet je ook indrukken uiteraard. En een beetje manipuleren zodat het body in die vertande ring van de tacx valt

Plaats reactie