Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Truebike by TrueKinetix

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 25 mar 2022 16:32

Na enkele wekendenken, wikken en wegen en doorfietsen op de Tacx Flux 2 de knoop doorgehakt en besloten te gaan voor een Smart Bike.

Bij Mantel geweest en gezetten op de Stages, Wahoo en Tacx. Van deze 3 vond ik de Tacx het fijnste. Via internet zag ik ook de Truebike en dat is een ander concept, zonder vliegwiel. Deze boden een testrit aan en na wat bellen ook een testrit bij een dealer die ook de Tacx verkocht. Zo kon ik het mooi vergelijken met elkaar.

Testrit gedaan en wat een verschil, de TrueBike voelde veel echter aan. Vanmorgen besteld en kan niet wachten tot hij binnenkomt!

Hier meer eigenaren van een TrueBike?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 26 mar 2022 11:33

Wat voelt er echter?

Hier "gewoon" een Neo2 op een Rockerplate, voelt voor mij echt genoeg. Wat ik van die Truebike zie is dat nog steeds een statische set-up is.

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 26 mar 2022 18:34

Joseba schreef: 26 mar 2022 11:33 Wat voelt er echter?

Hier "gewoon" een Neo2 op een Rockerplate, voelt voor mij echt genoeg. Wat ik van die Truebike zie is dat nog steeds een statische set-up is.
De response in de pedalen, maar ook de beweging die hij maakt. Hij staat op rubberen pootjes onder het frame en die geven een lekkere beweging mee.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Plaats reactie