Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Van Shimano naar Campagnolo...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 apr 2022 11:49

Babaloose schreef: 05 apr 2022 01:57 Stoere praat zeg, maar hoort jouw fietske dan niet thuis bij het Chinees restaurant?
Nouja ik zou het erger als iemand met een colnago anders zou beweren :D

Het maakt me weinig uit wat het merk is, veel meer de functionaliteit

Mijn vorige, vorige MTB had Hope remmen, shimano cassette, crank en ketting, sram derrie's :o
Het was wel de beste combo die ie ooit gehad heb.
Die keuze is in racefietsland uitgesloten..... Daar begrijpt echt niemand iets van. buiten dat het technisch steeds lastiger wordt.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2987
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 apr 2022 13:34

Zo heb ik ooit een Klein gehad met 10spd Sram Red shifters en achterderailleur, een Record voorderailleur en een DuraAce cassette en ketting.

Maar ondanks dat ik meer fan ben van Campa vind ik mijn fiets met DA ook perfect schakelen. Misschien nog wel beter dan de Record. DA is gewoon heel 'smooth' en Campa is wat rauwer maar dat heeft ook zeker zijn charme.
Ride bikes, not tanks!

Colnago2020
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2020 00:43

Colnago2020 05 apr 2022 20:43

Babaloose schreef: 05 apr 2022 01:57 Stoere praat zeg, maar hoort jouw fietske dan niet thuis bij het Chinees restaurant?
Kom daar regelmatig ja. Broodje pangpang en weer door. Zal jij op je vismolentje niet halen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 05 apr 2022 22:19

53x11 schreef: 05 apr 2022 10:52 Ja hoor 'es, als er één onderwerp is in fietsenland waar alle nuance bij voorbaat uitgesloten is, dan is het wel de Campa vs. Shimano kwestie!
Ik maak er toch een beetje een sport van om op mijn racefietsen en MTB geen Shimano onderdelen te zetten.

Dat gezegd hebbende: de 1x11 XT/XTR* combi op de MTB van de mini-me schakelt toch ook wel erg strak :oops:

*tweedehansie. Al blijft het een verwend ettertje natuurlijk ;-)
Hear, hear! Ook hier geen Shimano, al zit daar totaal geen rationele gedachte achter. Uitstapje naar SRAM kwam volledig door het uitblijven van een schijfremmen groep van Campa. Overigens ben ik minder tevreden over SRAM vanwege regelmatige problemen. Maar of dat helemaal eerlijk is……. De fiets met SRAM ziet alleen maar stof en modder.

Uiteindelijk doet het allemaal wat het moet doen: schakelen en remmen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

leon1
Forum-lid
Berichten: 2987
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 07 apr 2022 13:10

JoostG schreef: 05 apr 2022 22:19 Uiteindelijk doet het allemaal wat het moet doen: schakelen en remmen.
Dat dus. Elk merk heeft zijn specifieke opties en voor- en nadelen.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
ciske
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 mei 2005 23:23

Gebruikersavatar ciske 13 apr 2022 13:44

na al heel mijn leven met campa te hebben gereden , een nevenstap gemaakt , omdat ik een prachtoccasie kon kopen : een Kuota KrossII met Ultegra Di2 en cantilevers als winterfiets .
ik heb momenteel ook een Kuota Kalibur TT met Campagnolo Chorus en een titanium Gilbertson Allure met Campa Athena EPS.
ik kan dus vergelijken .......
de Athena EPS is later opgevolgd door de Chorus EPS wat juist dezelfde groep was met carbon crankstel en andere naam ,daarna heb je de Record en SR , elektronisch zijn er wel evoluties maar de hardware is nog steeds dezelfde ( motortjes , vorm derailleurs )
verschil tussen Di2 en EPS ? heel miniem ,schakelen allebei supersnel en trimmen perfect , maar de EPS schakelt vooraan sneller en geruislozer.
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 26 apr 2022 11:41

daniel1975 schreef: 29 mar 2022 14:21 Ze lopen alleen hopeloos achter met electrisch schakelen. Kun je heel veel van vinden qua noodzaak, maar feit is dat veel mensen het willen hebben en het vreselijk makkelijk installeren is.
Daar mist campa echt de boot helaas.

in welk opzicht lopen ze electronisch achter? is SR technisch minder dan DA en RED?

Plaats reactie