Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Van Shimano naar Campagnolo...

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 29 mar 2022 21:10

Chorus heeft nochtans bestaan in een eps versie.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 mar 2022 21:15

Er waren jammer genoeg erg veel problemen met die generatie goedkoper eps groepen. En ik denk dat hun planning voor vervolggroep update om een of andere reden niet gelopen is zoals ze wilden. Waardoor ze nu wachten tot ze het draadloze systeem voor elkaar hebben.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 30 mar 2022 10:47

jammer, want een "goedkopere" eps groep zou het wel goed denk ik.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 30 mar 2022 19:59

Kiekeboe schreef: 30 mar 2022 10:47 jammer, want een "goedkopere" eps groep zou het wel goed denk ik.
Ik heb altijd Campa gereden. De idiote prijs van de EPS groepen was voor mij de reden om op Sram etap over te stappen.
Prima groep, maar ik heb meer emotie bij Campa.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 30 mar 2022 21:02

Ik rijd nog steeds met Campa, en met velgremmen.
Als ik nu een nieuwe fiets moest kopen, dan zou het zomaar terug een mechanische Campa groep kunnen worden, maar dan wel met schijfremmen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 mar 2022 09:52

Waar ik me over verbaas is dat zoveel mensen Campa mooi vinden en het dan niet kopen, natuurlijk, soms is het iets duurder.
Maarja op de prijzen van de fietsen is het ook maar procenten werk.

Het is net als met een Alfa, iedereen vind het mooi maar bijna niemand koopt het.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 31 mar 2022 14:37

Kiekeboe schreef: 30 mar 2022 21:02 Ik rijd nog steeds met Campa, en met velgremmen.
Als ik nu een nieuwe fiets moest kopen, dan zou het zomaar terug een mechanische Campa groep kunnen worden, maar dan wel met schijfremmen.
Zeker doen! Ik heb een Campa DB groep: erg fijn. Later dit jaar ga ik de SRAM red22 HRD groep op mijn gravelbike ook vervangen voor een Campa DB groep (waarschijnlijk Ekar, nog even uitzoeken welke body’s ik kan vervangen).

Electronisch schakelen heb ik een tijdje naar gekeken (regelmatig met vinger boven ‘kopen’ gehangen van een eTap groep), maar die behoefte is volledig weg. Ik heb dan ook weinig op met elektronica…

Tja en waarom weinig mensen Campa aanschaffen? Onbekendheid met het merk (jongere generatie kent het hooguit als niche merk), te weinig aanbod op nieuwe fietsen, weinig behoefte om zelf groep te monteren en/of fiets op te bouwen (zou mij niet verbazen dat daar juist verhoudingsgewijs veel Campa rijders zitten), prijs?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 31 mar 2022 14:49

Ben blij dat ik nog een hoop 9-10 speed Campa spullen heb liggen. Tijdloos goed.
Weet iemand of je een 12 speed mechanische Campa achterderailleur als vervanger voor een 11-speed kunt gebruiken (11-speed is niet/nauwelijks nog verkrijgbaar).
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 31 mar 2022 15:44

In ditzelfde kader… Ik ga mijn 10 speed campa opgebouwde Tacx fiets (eigenlijk Kickr-fiets) ombouwen naar Shimano, met spullen overgenomen van Livio L. Dan gaan die 10s Campa spulletjes op reserve, voor de Gazelle champion mondial. Krijg ik dat niet meer op 😉

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 apr 2022 08:22

JoostG schreef: 31 mar 2022 14:37 Tja en waarom weinig mensen Campa aanschaffen? Onbekendheid met het merk (jongere generatie kent het hooguit als niche merk), te weinig aanbod op nieuwe fietsen, weinig behoefte om zelf groep te monteren en/of fiets op te bouwen (zou mij niet verbazen dat daar juist verhoudingsgewijs veel Campa rijders zitten), prijs?
Voornamelijk de prijs is een issue daarna dat het meestal niet op nieuwe fietsen wordt aangeboden dat weer waarschijnlijk met de prijs te maken heeft, echter op de long-run is het denk ik toch de betere keuze.

De kwaliteit is top, als ik zie hoe precies en makkelijk mijn eerste generatie 11 speed groep nog schakelt verbaasd me dat toch daar dit toch aardig gebruikt is.
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 apr 2022 08:35

Onbekendheid met het merk (jongere generatie kent het hooguit als niche merk),
Het is dan ook een nichemerk (geworden).

Overigens niks tegen Campa. Heb er zelf een fiets mee. Schakelt perfect. Ziet er leuk uit. Spullen gaan lang mee, losse onderdelen zijn meestal gewoon te krijgen.

Enige wat mij stoort is de soms wat trage productontwikkeling.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 apr 2022 08:53

JoostG schreef: 31 mar 2022 14:37 Zeker doen! Ik heb een Campa DB groep: erg fijn.

Electronisch schakelen heb ik een tijdje naar gekeken (regelmatig met vinger boven ‘kopen’ gehangen van een eTap groep), maar die behoefte is volledig weg.
ik heb een Record disc groep en een Dura ace 11spd disc. Campagnolo wint het makkelijk qua remmen. Gevoel, vrije slag, geluid. Alles beter! De Record disc groep gaat nu van mijn CAAD naar mijn nieuwe Look. En ik heb ook al met een schuin oog naar een Rival AXS (maar niet leverbaar nu) gekeken voor de CAAD omdat ik de CAAD te leuk vind rijden om het frame aan de muur te hangen. Maar de roep om er een Chorus disc groep op te zetten is eigenlijk groter. 8-)
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie