Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets kopen (marktplaats)

Marbluk
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2022 20:08

Marbluk 20 mar 2022 21:02

Hallo iedereen!

Na wat wikken en wegen heb ik besloten om de wielerwereld te gaan verkennen door de aankoop van een eerste fiets. Ik ben helemaal nieuw in de sport en heb slechts één keer eerder op een racefiets gereden enkele jaren geleden. Het aanbod aan fietsen op marktplaats is redelijk overweldigend omdat ik niet weet wat een goede prijs is voor een tweedehands racefiets, ook heb ik geen mensen in mijn directe omgeving die verstand hebben van racefietsen, vandaar dat ik dit forum raadpleeg.

Ik heb begrepen dat niet iedereen fan is van tweedehands fietsen, maar toch heeft dit mijn voorkeur omdat ik dan rustig kan kijken of wielrennen iets is voor mij zonder dat ik al te veel afschrijf op een fiets mocht ik hem weer willen verkopen. Graag zou ik een fiets willen hebben waar ik een poos mee vooruit kan, zodat ik volgend jaar niet direct hoef te upgraden.

Achtergrondinfo:
Leeftijd: 22
Lengte: 192cm
Gewicht 100kg
Binnenbeenlengte: 91/92cm
Budget: €600-800

Op marktplaats ben ik tot nu toe een aantal fietsen tegengekomen die interessant lijken:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 45826d5acd

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 45826d5acd

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 45826d5acd

Naar aanleiding van deze advertenties heb ik een aantal vragen:
-Zijn bovenstaande fietsen kwalitatief goed?
-Zijn het geschikte instapmodellen voor iemand die nieuw is in de sport en een model zoekt waarmee hij een poos vooruit kan?
-Wat is een goede prijs voor bovengenoemde fietsen?
-Hebben jullie nog waardevolle tips voor het kopen van een tweedehands fiets?
-Zijn jullie toevallig nog goede fietsen tegengekomen op marktplaats die jullie me aan kunnen raden?