Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pijn in beide knieën

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jul 2022 07:40

Jullie schatten de huisartsen wel heel laag in. Met uitzondering van zeer geslepen Munchausen patiënten zal geen huisarts zich de les laten lezen door een patiënt.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 jul 2022 08:15

"de huisarts" bestaat niet.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jul 2022 11:15

Orlok schreef: 25 jul 2022 12:29
Orlok schreef: 24 jul 2022 19:33 Als jij zoals je zegt in het Noord-Oosten van Frankrijk woont wat heb jij dan met de Nederlandse zorg te maken?
Enzzo schreef: 24 jul 2022 21:31 1 dat gaat jou en de rest van het forum niets aan
2 dat is een keuze die ik zelf maak.
Ja, dat kan ik wel begrijpen, tenslotte leest misschien de BOA ook mee. ;)
Wie is de BOA?! Maar ik ben gewoon ingezetene van Nederland en heb daar ook mijn ziektekostenverzekering.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 27 jul 2022 18:52

Effe een update. Was vanmiddag bij de huisarts en die denkt dat de peesplaat is ontstoken. Krijg vanaf maandag fysiotherapie. Als dit niet helpt word er verder gekeken. Nou ik wacht dus geduldig af.
Ghost Nivolet 6LC

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 28 jul 2022 00:05

Ik ben blij dat ik nog een redelijk "ouderwetse" huisarts heb.
Tot voor kort was het helemaal feest en was er gewoon elke dag inloop spreekuur vanaf 8:30 tot 10:30. Zonder afspraak, gewoon binnenlopen en op volgorde van binnenkomst werd je gezien. Helaas door de drukte (en de coronatijd) is dit afgeschaft, en moet je nu gewoon bellen of via de website een afspraak maken. Maar langer dan een dag heb ik nog niet hoeven te wachten.
En gezien de Gripgrap advertentie van Sweety woon ik nog niet eens zover uit de buurt (andere kant van de maas :) ).
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 28 jul 2022 10:53

Moet je zuinig op zijn want dat soort huisartsen gaat meer en meer verdwijnen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jul 2022 12:12

derxx schreef: 28 jul 2022 00:05 Ik ben blij dat ik nog een redelijk "ouderwetse" huisarts heb.
Tot voor kort was het helemaal feest en was er gewoon elke dag inloop spreekuur vanaf 8:30 tot 10:30. Zonder afspraak, gewoon binnenlopen en op volgorde van binnenkomst werd je gezien. Helaas door de drukte (en de coronatijd) is dit afgeschaft, en moet je nu gewoon bellen of via de website een afspraak maken. Maar langer dan een dag heb ik nog niet hoeven te wachten.
En gezien de Gripgrap advertentie van Sweety woon ik nog niet eens zover uit de buurt (andere kant van de maas :) ).
Ja, dat inloopspreekuur hadden wij tot voor kort ook. Gegarandeerd, je mocht 2 uur in de wachtkamer zitten voordat je aan de beurt was, Inmiddels is dat "inloopspreekuur" er nog wel, maar moet je je wel aanmelden, en worden er niet meer dan een x aantal geaccepteerd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jul 2022 18:03

Ik heb een hele goeie band met mijn huisarts. Ik kan altijd dezelfde dag of een dag later terecht. We houden zelfs mailcontact over bepaalde uitslagen en progressie van zaken. Echt een super lieve man en een dijk van een arts.
Ik heb afgelopen kerst een zelf samengesteld kerstpakket op de praktijk gebracht, gewoon om iedereen mijn waardering te tonen voor hun harde werk na een krankzinnig jaar (corona)

Ik realiseer me dat ik daarmee gezegend ben en dat het anderen soms anders vergaat maar vanuit mijn kader is met name de huisartsenzorg in NL gewoon optimaal!
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 29 jul 2022 21:16

Hier geen klagen. De huisarts woont 3 huizen verder en heeft ooit parkerend onze auto deftig beschadigd. Sindsdien is ze altijd bereid om ons er bij te nemen :mrgreen:

Ik ben gewoon blij dat het vrij spreekuur niet meer bestaat. As de dokter om 9u begon, moest je daar eigenlijk ten laatste 8u30 zitten. En dan nog... Nu gewoon op afspraak en 5 minuutjes wachten.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jul 2022 14:33

Onze huisarts woonde vroeger 2 huizen naast ons.
Dan kon je gewoon kijken wanneer er weinig volk zat.
Nu kan je er enkel nog terecht enkel op afspraak, met weliswaar ruime afspraakuren.
En je krijgt een herinnering sms een kwartiertje voor je er moet zijn.
Werkt prima voor ons.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 31 jul 2022 00:46

@Sweety2008

Ik reed 40+ op een gemiddelde tijdrit. Ik vond dat daar meer in zat en heb me suf getraind om 50KMpu gemiddeld te rijden op ritten van +/- 20KM. Het resultaat is dat ik 2 jaar lang heb gelopen met een overbelaste kniepees. Wees voorzichtig met onstoken pezen. Het kan erg lang duren en kost erg veel kruim. Mocht je nog enigszins op tijd zijn, neem de adviezen van de huisarts / fysio dan echt serieus.
Ik rijd nu +/- 40KMpu op een OD triathlon (40KM). Geen topsnelheid, maar wel geheel pijnvrij. Achteraf is mij dat meer waard.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 aug 2022 20:57

Was vandaag bij de fysio heb nu zo'n tape om mijn rechter knie. Hij denkt niet aan een pees maar dat het de knieschijf is. Ze staat niet helemaal zo als ze moet staan. In totaal krijg ik 4 behandelingen en als dit geen zoden aan de dijk zet moet er verder gekeken worden. Mag niet fietsen ook geen spinning alleen wandelen. De trap op lopen alleen met mijn linker been om het rechte knie niet te belasten.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie