Shimano 105 Di2
Dat wordt minimaal een jaar later ben ik bang.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik blijf het heel dom vinden van Shimano (en trouwens ook van SRAM).
Ik hou elektrisch altijd exclusief op de twee topgroepen aanbieden.
Ik hou elektrisch altijd exclusief op de twee topgroepen aanbieden.
Elektronisch is goedkoper te maken, je kan er een hogere prijs voor vragen. SRAM gaat in die vijver vissen, dan kan Shimano niet achter blijven.
Moest SRAM niet begonnen zijn, zou Shimano de 105 DI2 niet op de markt gebracht hebben. Nu moeten ze wel om SRAM te counteren.
Moest SRAM niet begonnen zijn, zou Shimano de 105 DI2 niet op de markt gebracht hebben. Nu moeten ze wel om SRAM te counteren.
Ik ga er stiekem vanuit dat ze een groot gedeelte van de r8050/8070 gebruiken met goedkopere materialen. Scheelt een hele hoop research kosten, want die dingen werken gewoon prima, en gewoon nog iets meer besparen door goedkoper (lees zwaarder) materiaal te gebruiken, wat evt makkelijker te bewerken is.
Ik heb een 105 groep op mijn gravelracer en deze doet m.i. niets onder voor de Ultegra op mijn racefiets. Materiaal en uitvoering is iets minder verfijnd tov Ultegra maar verschil in prestaties, in hoeverre ik dat kan beoordelen als “toerist”, merk ik weinig van.
Een Di2 105 dicht mooi het gat tussen 105 mechanisch en Ultegra Di2. Ook financieel;)
Een Di2 105 dicht mooi het gat tussen 105 mechanisch en Ultegra Di2. Ook financieel;)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vraag me ook echt af of er elektronisch (merkbaar) verschil zit tussen de groepen. Behalve gewicht.
Kijk naar GX Eagle, dat zit nu bijna op elke mid end MTB.
Shimano laat het daar weer afweten...... ook zo vreemd.
Kijk naar GX Eagle, dat zit nu bijna op elke mid end MTB.
Shimano laat het daar weer afweten...... ook zo vreemd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4351
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Shimano heeft de research al gedaan met dura-ace en Ultegra, dan is het toch een heel logische stap om dit voor een nog groter publiek beschikbaar te maken. Verder zal de marge op de DI groepen hoger liggen dan op de mechanische, dus in mijn ogen is dit volledig volgens verwachting.
Ik denk dat Di2 Shimano 105 ( als die Überhaupt komt ) op het prijsniveau komt van de Ultegra Di2 11 speed groep van vorig jaar, dus ca € 1400,- tot 1600,- , en dat is best aan de prijs.
Nu kost de Ultegra Di2 12 speed groep € 2400,- wat exorbitant duur is ( vind ik ).
Dus Jans of ca € 1400,- voor een Di2 105 groep voor de kleine portemonnee is ??
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
@Rene, waar schrijf ik "kleine portemonnee"? Ik denk dat fietsen zo langzamerhand toch bijna een elitesport geworden is? (Misschien een beetje overdreven) Maar daarom is 1000 euro verschil (als dat het zal worden,) toch echt een substantieel bedrag. Dus misschien wil iemand met minder in de portemonnee daar nog best voor sparen.
Ik denk zomaar, als er bij mij nog ooit een nieuwe fiets komt ik sterk de 105 Di2 zou overwegen. Juist omdat ik denk dat voor mij, ene vele anderen het totaal niets uitmaakt.
Ik denk zomaar, als er bij mij nog ooit een nieuwe fiets komt ik sterk de 105 Di2 zou overwegen. Juist omdat ik denk dat voor mij, ene vele anderen het totaal niets uitmaakt.
Dat zeg je nu Jans, maar als je eenmaal di2 gewend bent wil je niet meer terug naar mechanisch.Jans schreef: ↑30 apr 2022 14:45 @Rene, waar schrijf ik "kleine portemonnee"? Ik denk dat fietsen zo langzamerhand toch bijna een elitesport geworden is? (Misschien een beetje overdreven) Maar daarom is 1000 euro verschil (als dat het zal worden,) toch echt een substantieel bedrag. Dus misschien wil iemand met minder in de portemonnee daar nog best voor sparen.
Ik denk zomaar, als er bij mij nog ooit een nieuwe fiets komt ik sterk de 105 Di2 zou overwegen. Juist omdat ik denk dat voor mij, ene vele anderen het totaal niets uitmaakt.