Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift alternatief voor op Apple TV (of desnoods iPhone)

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 20 feb 2022 10:07

Ben op zoek naar een alternatief op Apple TV voor het naar mijn smaak bizar (in prijs in ieder geval) overgewaardeerde Zwift. Het doel is vrije trainingen maar ook om trainingen af te werken die kunnen worden geïmporteerd uit apps als Join en Fondo.

Nu is mijn oog gevallen op RGT en ben daar best tevreden mee. Door integratie met Trainingepeaks kan ik zelf makkelijk trainingen creëren en bovendien kan ik via die weg snel trainingen importeren uit Join en Fondo. De prijs van €8,99 vind ik ook wel redelijk plausibel. Echter wat mij betreft mag het nog goedkoper. Indoortraining is voor mij een noodzakelijk kwaad wanneer ik vanwege extreem slecht weer niet buiten kan fietsen. Ik wil daar dus niet te veel in investeren. Eigenlijk vond ik de investering in een Tacx Neo 2 destijds al een soort limiet. (Was toen, in de achteraf volledig naïef gebleken veronderstelling dat Tacx/Garmin daar degelijke trainingsoftware voor niets of voor een kleine vaste prijs bij zou leveren.. )

Eigenlijk kan me al dat geflikflooi met virtuele werkelijkheden of wat daarvoor moet doorgaan ook niet zoveel interesseren. Als je er maar trainingen in kan importeren en er makkelijk trainingen mee kunt maken en kunt uitvoeren (aan beide functies ontbreekt het nu eenmaal bij de Tacx iPhone app).

Overigens, als er een goede app bestaat op de iPhone sta ik daar ook zeker voor open! Eigenlijk nog beter want dan kan ik de Apple TV reserveren voor het consumeren van wat afleiding tijdens het trainen.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 20 feb 2022 10:14

Doh…. Zie dat een soortgelijke vraag hier zeer recent ook is gesteld: viewtopic.php?t=96841

Excuses.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 20 feb 2022 21:21

Ben er trouwens achter gekomen dat mijn Garmin Edge 1030 de Tacx kan aansturen zowel via een handmatig gecreëerde training als een training die vanuit Garmin Connect of Trainingpeaks wordt geïmporteerd. Voila, probleem opgelost!!

Plaats reactie