Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Koersbroek met heupbescherming?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 feb 2022 18:39

marsman schreef: 15 feb 2022 17:03 Omdenken: had je al eens gedacht aan een binnentrainer? Bijvoorbeeld aan Wahoo kickr o.i.d.? Dat lijkt me super veilig, je kunt wat makkelijker een hersteltraining doen, wat werken aan het vertrouwen, etc.
Denk je buiten fietsen in te wisselen voor binnen fietsen? Ik denk dan toch dat je het risico van buiten maar moet nemen. Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat het je gaat helpen met vertrouwen.

superfcb
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 okt 2021 18:56

superfcb 15 feb 2022 21:47

De ASSOS Mille GTO Winter Bib Tights heeft 'impact pads' op de zijkant, lees: valbescherming. Is wel de duurste winterbroek, maar ook wel top kwaliteit natuurlijk.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 feb 2022 10:20

Als het niet in één kan dan, volgens mij, eerst een gewone degelijke koersbroek met goede zeem en pas daaroverheen een broek met protectie
I know myself like no one else
Nothing to defend

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 16 feb 2022 22:13

Ik heb een heupprothese en na een val op mijn andere heup neem ik het risico niet meer. Ik heb dus dit https://www.mkcmoto.com/nl/richa-d3o-he ... BYEALw_wcB gekocht en wikkel het in een armstuk en steek het op de plaats van mijn heup.

Is heel flexibel maar bij een val zou het kei hard worden en zo je heup beschermen. Is eigenlijk voor motorrijders dus op de fiets zal het zijn werk ook wel doen..

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 17 feb 2022 14:04

marsman schreef: 15 feb 2022 17:03 Omdenken: had je al eens gedacht aan een binnentrainer? Bijvoorbeeld aan Wahoo kickr o.i.d.? Dat lijkt me super veilig, je kunt wat makkelijker een hersteltraining doen, wat werken aan het vertrouwen, etc.
Hoi marsman, ja, die heb ik, in mijn geval een Elite Direto waar ik inmiddels alweer 2 weken kleine tochtjes mee maak van ca. 25 km. Uiteraard is dit om te beginnen fantastisch, ik ben trouwens ook niet meer van plan om 's winters te gaan fietsen met temperaturen van < 10 graden en al helemaal niet als het wegdek ook nog eens zeiknat is wat meer standaard dan uitzondering is in de wintermaanden! Maar iik wil natuurlijk niet enkel en alleen op een fietstrainer mijn kilometers wegtrappen en voor de rest niet meer buitenkomen...... Na een uurtje op zo'n fietstrainer, ook al fiets ik met een app, het is en blijft behelpen en saai maar een heel erg goed alternatief voor de wintermaanden. :like:

En ja, ik denk dat ik maar afzie van heupbescherming, ben ook bang dat het niet helpt, het zit voor geen meter en het ziet er ook niet uit!

Adië wa,
Johan

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 17 feb 2022 16:57

De Wolk airbag.

Los dat deze zeer prijzig is denk ik niet dat je deze zult overwegen :D

En anders zoals eerder geopperd een broek voor doelmannen, kun je over een koersbroek trekken.
Maar of dat beter gaat zitten?

beaker
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:55

beaker 22 feb 2022 19:57


Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 feb 2022 09:57

Fietsmaatje van me heeft na twee keer een val met heupbreuk toch maar gekozen voor bescherming. Hoe goed het werkt weet hij gelukkig niet, maar geeft in ieder geval genoeg vertrouwen om weer gewoon te fietsen. Hij heeft twee lossen heupbeschermers uit zijn motorpak gehaald en deze stopt hij in een zakje dat daar speciaal voor is (die zitten bij sommige modellen ook in een motorbroek ), onder zijn normale fietsbroek. Als het goed is voor een eerst impact bescherming op de motor zal het op de fiets ook wel voldoen. Ziet er inderdaad niet echt geweldig uit, maar last heeft hij er niet van, omdat ze de juiste vorm hebben. En zijn motto is better safe than sorry.
Ach, ik zeg ook maar wat

superfcb
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 okt 2021 18:56

superfcb 23 feb 2022 10:20

ophetkantje schreef: 23 feb 2022 09:57 Fietsmaatje van me heeft na twee keer een val met heupbreuk toch maar gekozen voor bescherming. Hoe goed het werkt weet hij gelukkig niet, maar geeft in ieder geval genoeg vertrouwen om weer gewoon te fietsen. Hij heeft twee lossen heupbeschermers uit zijn motorpak gehaald en deze stopt hij in een zakje dat daar speciaal voor is (die zitten bij sommige modellen ook in een motorbroek ), onder zijn normale fietsbroek. Als het goed is voor een eerst impact bescherming op de motor zal het op de fiets ook wel voldoen. Ziet er inderdaad niet echt geweldig uit, maar last heeft hij er niet van, omdat ze de juiste vorm hebben. En zijn motto is better safe than sorry.
Laatste stukje eens lezen van dit artikel, gaat over de heupbescherming
https://www.cyclingnews.com/reviews/ass ... c2-review/

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 23 feb 2022 11:23

ophetkantje schreef: 23 feb 2022 09:57 Fietsmaatje van me heeft na twee keer een val met heupbreuk toch maar gekozen voor bescherming. Hoe goed het werkt weet hij gelukkig niet, maar geeft in ieder geval genoeg vertrouwen om weer gewoon te fietsen. Hij heeft twee lossen heupbeschermers uit zijn motorpak gehaald en deze stopt hij in een zakje dat daar speciaal voor is (die zitten bij sommige modellen ook in een motorbroek ), onder zijn normale fietsbroek. Als het goed is voor een eerst impact bescherming op de motor zal het op de fiets ook wel voldoen. Ziet er inderdaad niet echt geweldig uit, maar last heeft hij er niet van, omdat ze de juiste vorm hebben. En zijn motto is better safe than sorry.
Ik draag er 1 aan de kant van mijn prothese als bescherming, maar je ziet daar niet echt veel van. Vroeger stak ik ook vaak mijn windvest of armstukken in mijn broek als het te warm was. Dat zie je nog veel beter zitten.

Plaats reactie