Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Signaal Tacx Flux

JLB
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2022 12:51

JLB 14 feb 2022 12:56

Hoi,

Signaal van mijn Tacx Flux valt weg na ca. 15 min fietsen. Zowel via Bluetooth als via ANT+.
Daarna volgt een cyclus van af toe toch weer signaal dat dan weer wegvalt na enkele trappen...

Iemand een idee wat hier schort?

Alvast bedankt voor een reactie!

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 14 feb 2022 15:11

Slecht internet? Gebruik je een Ant-dongle of Bluetooth? Kortom, graag wat meer gegevens.
prj

Gebruikersavatar
Corrosie
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 feb 2015 21:25

Gebruikersavatar Corrosie 14 feb 2022 22:01

Valt het bij meerdere apparaten weg, computer, telefoon, iPad etc.? Dan weet je of of het aan de tacx of aan de comp./tel. ligt.

JLB
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2022 12:51

JLB 15 feb 2022 11:18

prjz schreef: 14 feb 2022 15:11 Slecht internet? Gebruik je een Ant-dongle of Bluetooth? Kortom, graag wat meer gegevens.
Beste,

Ik denk dat erbij staat dat het zowel bij Bluetooth als ANT+ wegvalt, dus beide gebruik ik. Echter nooit samen.
Verder geen problemen met internet hier. Heeft trouwens ook reeds twee maanden foutloos gewerkt.

Signaal valt zowel weg bij smartphone als bij PC, dus mijn vermoeden is toch vooral dat er aan de trainer iets schort...

Gr, Jeroen

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 22 feb 2022 20:09

Zelfde probleem ervaren vorige week vrijdag. Na ongeveer een kwartier viel de verbinding met de tacx flux weg en krijg ik ook niet meer goed tot stand. (Krijg geen gegevens er meer uit zoals power waarden)
Van alles al geprobeerd met bluetooth en ant+, verschillende Ipads, laptops. Echter alles zonder resultaat.

Heeft iemand nog suggesties?

Costa83
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2020 09:40

Costa83 04 mar 2022 13:25

Ik had laatst ook continu het probleem met "No Signal" in Zwift bij mijn Tacx Flux 2. Alles geprobeerd. Ook Zwift app helemaal eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Probleem bleef.

Problemen waren ontstaan na de update naar Windows 11. Nu laptop teruggezet naar Windows 10 en is het probleem helemaal weg!

Bergmancellara
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2022 20:18

Bergmancellara 29 mar 2022 20:21

Ik herken het probleem. Bij mij deed de trainer het 3 maanden prima, maar viel deze na die tijd ook vaak uit. Soms na 5 seconden, soms na 55 minuten. Erg frustrerend. Tot deze ineens helemaal geen contact meer maakte. Contact opgenomen met Garmin en de trainer opgestuurd. De weerstandseenheid (motor) van de trainer moest vervangen worden. Dat is gebeurd en nog een kwestie van installeren en hopelijk doet hij het dan weer....na 3 maanden.

Plaats reactie