Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hartproblemen info

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 feb 2022 21:39

walter- schreef: 15 feb 2022 16:20 ....
Ps: ik val in herhaling van wat iemand anders al zei, maar ik vind het echt te belangrijk dat men zich omwille van corona geen medische zorg mag ontzeggen. Net opdat je jezelf geen zorgen moet ontzeggen is heel de maatschappij op slot gegaan.
Daar heb je helaas weinig keuze in het dezer dagen. Ik ben zelf ook onzeker over een hele essentiële operatie die binnenkort zou moeten plaatsvinden. Maar met al het ziekteverzuim, ziekenhuisbezetting en overbelasting wegens inhaalzorg kan dat weleens moeilijk gaan worden.
Do or don’t, there is no try

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 feb 2022 23:35

Enzzo schreef: 15 feb 2022 21:39 .... Maar met al het ziekteverzuim, ziekenhuisbezetting en overbelasting wegens inhaalzorg kan dat weleens moeilijk gaan worden.
Maar dat mag je niet tegenhouden de zorg te vragen die je nodig hebt. Dat je ze eventueel geweigerd wordt is een ander probleem. Zorg dat je helpers weten wat je nodig hebt, zodat er minstens gepland kan worden...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 feb 2022 00:00

Oh maar dat gebeurt ook wel hoor! Maar dan nog: overmacht kan wetten breken
Do or don’t, there is no try

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4326
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 feb 2022 08:54

Zo dacht ik ook vorig jaar. Ik werd geadviseerd om vanaf mijn 45e een check te doen op darmkanker. (Iets met erfelijkheid) eerst wel gewacht op rust in de zorg, maar toch vorig jaar bij de ha langsgegaan om dit te bespreken. 3 weken later was mijn onderzoek al gedaan. Zij gaven aan dat het rustig is op die afdeling, aangezien heel veel mensen denken dat de zorg het druk heeft.
Kortom laat de zorg bepalen wat zij aankunnen en ga dat niet voor jezelf bepalen. Eerst maar zorgen dat je op de lijst sta, dan komt de afspraak vanzelf.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 feb 2022 17:11

+1 Ik heb die verhalen ook twee keer te horen gekregen.

Ik heb vorige jaar een verdenking op een tia gehad. Binnen een week alle onderzoeken inclusief CT en MRI, hartfimpje.
Ze hadden namelijk tijd zat was het verhaal. (Niets gevonden maar wel aan de bloed verdunners vanwege familiair te hoog cholesterol en gevallen in de familie)

Er wordt ons, al dan niet onbewust, een hoop niet verteld over corona. Het verhaal dat kinderen bv zieker worden de omnicrom is een soort publiek geheim. Het verhaal van Colnagofreak heb ik ook uit diverse hoeken gehoord.
Die signalen kwamen al voor de kerst uit de VS, maar hier hoor je er niemand over. In beide klassen van mijn kinderen heeft het grootste deel de afgelopen maand twee dagen op bed gelegen. Niet extreem ziek, maar dat ze niets hebben is gewoon niet waar.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 feb 2022 17:29

Ik zit al een tijdje in de molen omdat er een half jaar geleden een tumor is ontdekt. Bij toeval notabene. Na 6 maanden chemo , die goed zijn werk doet, zou er over drie maanden een operatie moeten komen.
Ik kan je vertellen dat ik in de maanden dat omicron welig tierde toch wel even schrik had of die operatie wel door kon gaan!
Maar gelukkig lijkt het nu weer wat terug te lopen qua drukte in de ziekenhuizen en kunnen redelijk complexe operaties met de nodige nazorg ook weer plaatsvinden binnenkort. Maar spannend en stressvol was het wel!
Gelukkig heb een goede prognose dus binnenkort weer conditie opbouwen op de fiets en na deze hele ellende weer heerlijk mijn rondjes doen om er helemaal bovenop te komen.
(Sorry dat ik het topic een beetje kaap nu)
Do or don’t, there is no try

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 feb 2022 17:36

Er is nog heel veel over de nasleep van corona waar je heel weinig over hoort, op het werk heb ik twee collega's die nu aangezegd zijn, na twee jaar ziektewet, nog steeds niet staat om te werken. Vorige maand kwam er een langs, nadat hij de trap was opgelopen was hij al buiten adem. Ook de vrouw van een collega heeft weer andere problemen met haar korte termijn geheugen, en zit veel binnen omdat ze anders te veel prikkels krijgt.

Dus ook die hartproblemen na covid besmetting lijkt me iets om rekening mee te houden zeker als je intensief sport.

edit: Sterkte Enzzo en spoedig herstel toegewenst!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 16 feb 2022 18:03

Hartritmestoornissen wordt vaak onderschat omdat er soms geen symptomen zijn. Voorkamerfibrillatie komt opvallend meer voor bij duursporters.
Mogelijk risico is dat er dan bloedklonters ontstaan en er o.a. een beroerte optreedt. Vanaf de leeftijd van 40 jaar wordt aangeraden dit regelmatig te controleren. Kan heel eenvoudig d.m.v. een app. (FibriCheck = een medisch gecertificeerde app)

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 16 feb 2022 18:21

wasbeer2006 schreef: 16 feb 2022 17:11 ...

Er wordt ons, al dan niet onbewust, een hoop niet verteld over corona. Het verhaal dat kinderen bv zieker worden de omnicrom is een soort publiek geheim. Het verhaal van Colnagofreak heb ik ook uit diverse hoeken gehoord.
...
Ik weet niet wat er je niet verteld wordt: in de media die ik volg wordt dat naar mijn mening allemaal correct benoemt. Misschien moet je veranderen van media die je volgt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 feb 2022 19:09

Thanx Colnagofreak
Do or don’t, there is no try

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 10 mei 2022 22:43

Ook bij ons hart- en vaatziekten in de familie. Omdat het cholesterol iets te hoog is, stuurde mijn huisarts mij (43) door naar de cardioloog voor een preventieve screening. Ik kreeg het hele pakket: echo, MRI van de kransslagaderen en een inspanningstest. Gelukkig ging dit allemaal heel snel na de doorverwijzing en de uitslag was goed. Zegt natuurlijk niet dat je onsterfbaar bent, maar het geeft me wel een wat zekerder gevoel op de fiets, de randvoorwaarden zijn gelukkig op orde.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 mei 2022 10:42

Heb ik ook (44 jaar).
Moeder dood aan hart en vaatziekte toen ze 41 was, vader voor 40 diverse hartinfarten.
Heel de familie veel te hoog cholesterol. Bij mij valt dat mee. Ik zit slechts op 7.3. De rest van de familie rond de 11 a 12.
Toen ik 18 was had ik 4.8. Ik stijg ongeveer een 3 tiende per 2 jaar.

Moet ook aan de medicatie, maar wat een tering zooi is dat. Ik wordt daar gewoon depressief van.
Normaal ben ik dat max 2 dagen per jaar met medicatie bijna elke dag van die vlagen.

Ik zit nu op het spoor elke twee jaar alles testen en geen medicatie. Maar ik krijg na diverse secound opinions nogsteeds geen antwoord waarom ik medicatie zou moeten slikken als mijn aderen helemaal schoon zijn...... Ja preventie, maar dat vind ik een slap antwoord. Want nu na 10 jaar meten zien ze er hetzelfde uit. waarom zou het dan nu ineens wel dichtslippen? Dan kunnen we het allemaal wel slikken.

Plaats reactie