Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Extreme verzuring na covid besmetting

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 25 feb 2022 11:56

Niet om het even, maar ik begrijp de wetenschap en ik geloof in de natuur. Verder heb ik vroeger op school de werkwoorden baten en schaden leren vervoegen. Zet ik deze discussie op een rij: "baat het niet dan schaadt het niet" en vitamines kun je het beste via natuurlijke voeding binnenkrijgen. Een sinaasappel is veel beter dan een pil vitamine C. De wetenschap kan er nog niet precies de vinger opleggen, maar in die sinaasappel zitten heel veel stoffen en juist in die combinatie van stoffen zit de crux. Een uurtje in de winterzon is beter dan een pil vitamine D. De Engelsen zeiden het zo: An apple a day, keeps the doctor away.

PS. Hier nog een mooi stuk over Nils van der Poel dat eindigt met een mooie quote: "“The biggest challenge of my training program was to be able to keep wanting to do it. Motivation was key. If something kept me motivated I considered it to be good. Sometimes all I needed was a beer, or eight beers.”
https://www.velonews.com/training/this- ... -per-week/
Laatst gewijzigd door Klein_Verzet op 25 feb 2022 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 feb 2022 12:20

daniel1975 schreef: 24 feb 2022 22:32 Pas maar op dat het niet als een smoesje wordt gezien om niet te hoeven koersen…. :mrgreen:
Het is Julien Vermote niet :mrgreen:
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 feb 2022 13:36

Zo’n huisarts heb ik in elk geval niét

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 feb 2022 15:38

A beer a day keeps demotivation away 🤣
Do or don’t, there is no try

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 25 feb 2022 22:56

i-mac schreef: 24 feb 2022 20:00 https://sporza.be/nl/2022/02/24/hart-ho ... 716815561/

Niet direct door het corona virus,
Staat toch duidelijk dat hij Corona heeft gehad.
Vermoedelijk te snel opnieuw zware inspanning gedaan.
Voorbeeld zoals vermeld in de handboeken, jammer voor Tim.

Edit:
Toevoeging: https://www.wielerflits.be/nieuws/dokte ... esmetting/

i-mac

i-mac 26 feb 2022 05:25

Dat staat er idd, maar men is niet 100% zeker dat het mede de oorzaak is van het hartprobleem.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 feb 2022 08:24

i-mac schreef: 26 feb 2022 05:25 Dat staat er idd, maar men is niet 100% zeker dat het mede de oorzaak is van het hartprobleem.
Ook voor corona waren er mensen met deze hart problemen. Ook jonge mensen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 feb 2022 09:44

Jawel, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat het goed wordt onderzocht.
Ik zag het vd week op een actualiteiten programma door een arts ook een beetje worden weggewuifd.
Daar stoor ik me aan. Er is in en om corona en vaccinatie wel het een en ander gebeurt wat je niet zomaar even weg kan schuiven.

Aan de andere kant kun je zeggen dat een virus dit kan veroorzaken. Net zoals de kans na (hoge) koorts.
We weten nog zoveel niet.

Van een goede griep werden er nooit dit soort aantallen besmet als nu. In mijn omgeving is de laatste 4 weken het aantal dat corona heeft gehad naar ik schat 90% gegaan. Dan hebben we nog nooit eerder meegemaakt met een virus.

Een redelijk mild onderliggend probleem waar je normaal niets van merkt kan in deze situatie ineens wel een probleem zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 feb 2022 08:59

NuitKor schreef: 25 feb 2022 11:17 ….Je hoeft maar bij de huisarts te komen met klachten en er wordt gekeken naar medicatie, terwijl er niet wordt gekeken hoe iemand zijn voedingspatroon, sport en stress factoren (verhouding werk/prive etc) eruit ziet. Overal maar gelijk een pilletje voor. …

Als dat jouw beleving is zou ik maar heel snel een andere huisarts zoeken!
Er zijn standaarden en normen die elke huisarts zou moeten toepassen bij een diagnose.
Daarbij wordt ook altijd gekeken naar de persoonlijke situatie, de mentale gezondheidstoestand, voedingspatroon (gewicht en BMI) en leefwijze.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 feb 2022 11:22

Enzzo schreef: 27 feb 2022 08:59 Als dat jouw beleving is zou ik maar heel snel een andere huisarts zoeken!
(...)
Dat lijkt me ook. Ik ben getrouwd met eentje, en wat ik hoor is dat het vooral sommige patiënten zijn die in eerste instantie graag medicijnen willen. Die vinden een huisarts die ze wijst op meer bewegen, gezonder eten, stoppen met roken, maar lastig in eerste instantie (maar velen gaan er uiteindelijk wel in mee).

On-topic:
Ook ik ging drie weken geleden voor de bijl. Mijn zoontje wist het hele gezin aan te steken. Waar de rest van het gezin vrij snel hersteld was, had ik wat meer moeite met herstellen. Snel moe, veel hoofdpijn, en momenteel een rukconditie. Net een week skiën achter de rug. Het vele buiten zijn heeft me meer dan goed gedaan, maar ik had het echt pittig (ik heb een beetje een hyperactief gezin dat niet moe te krijgen is. Nou, ik dus wel de afgelopen dagen...). De vermoeidheid is nog niet helemaal weg (zo maar eens kijken hoe dat op de racefiets gaat. Te mooi weer om niet naar buiten te gaan), en vooral in de avond heb ik een rottig hoestje.
Frustrerend dat het herstel zo traag gaat (ik ben eigenlijk nooit ziek, dus wat dat betreft weinig gewend wellicht), maar ik heb goede hoop dat ik over een paar weken weer helemaal fit ben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 13 mar 2022 21:24

Ik heb enkele maanden terug corona gehad, mijn herstel wil niet vlotten. Ik ben een paar jaar terug in de tijd met mijn conditie. Heb nog steeds weinig lucht.

Iemand anders ook deze ervaring?

roelw
Forum-lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 05 apr 2022 17:37

Hoe lang hebben jullie gerust na het verdwijnen van de symptomen?

Plaats reactie