Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Extreme verzuring na covid besmetting

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 apr 2022 14:19

Jans schreef: 07 apr 2022 14:07 Theo hierbij suggereer je dat Colbrelli door corona gekomen is? Ik heb niet het idee dat er een verband is. Je kunt alles aan corona ophangen, maar er blijven ook nog andere ziektes.
Theo zegt niet dat Colbrelli door Corona gekomen is, maar sluit het ook niet uit. Ik ben geen arts, maar volgens mij is de oorzaak achteraf moeilijk vast te stellen. Feit is wel dat je met een virus moet oppassen, dat was ook al zo voordat corona in de wereld was. Ik zie om mij heen dat dat toch echt vaak niet serieus wordt genomen en mensen te snel weer te intensief of te lang sporten. Theo geeft aan dat voorzichtigheid geboden is.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 apr 2022 15:20

Dat weet ik echt wel, maar het wordt wel in het corona topic geschreven.
Een kennis van me "klaagde" over de bijwerkingen van het vaccin. Inmiddels is ze aan een hersentumor geopereerd. Dus.. noem niet alles corona. Zoals iemand hier ook al schreef over hartproblemen. Ook als je corona hebt gehad, sluit andere ziektes niet per definitie uit.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 apr 2022 15:24

Jans schreef: 07 apr 2022 15:20 Dat weet ik echt wel, maar het wordt wel in het corona topic geschreven.
Een kennis van me "klaagde" over de bijwerkingen van het vaccin. Inmiddels is ze aan een hersentumor geopereerd. Dus.. noem niet alles corona. Zoals iemand hier ook al schreef over hartproblemen. Ook als je corona hebt gehad, sluit andere ziektes niet per definitie uit.
Wij sluiten hier zeker geen andere ziektes uit. Maar willen hier alleen aangeven dat je beter conservatief kunt terugkeren na een virus infectie dan te snel.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2022 15:42

Ik kan het weten. Mijn pfeiffer bleef me zelfs na 3 jaar parten spelen nadat ik te snel weer lange afstanden fietste...

Locomotief
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 okt 2011 20:54

Locomotief 17 apr 2022 13:17

Heb je ook een idee van het vermogen wat je nu levert t.o.v. vòòr je long-Covid? Dit geeft het beste beeld over je fysieke toestand.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam in de groep.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 18 apr 2022 22:34

Ik had in december Covid. En begin me pas sinds enkele weken de oude te voelen. Krijg eindelijk mijn energie terug. Gelukkig maar. Wel is mijn fiets conditie nog nooit zo slecht geweest in een periode van 5 jaar, maar ach dat komt ook wel weer. Ik ben vooral opgelucht.

Plaats reactie