Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Opvolger voor mijn Ridley Fenix SL30 gezocht: help!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jan 2022 14:36

tetelacourse schreef: 25 jan 2022 13:18 ... ik vind de niet volledig weggewerkte kabels toch jammer maar dat is dus persoonlijk/smaak.
Enkele redenen waarom ik wel bewust voor deze fiets gekozen heb.
- Deze fiets past mij.
- Ik vind de fiets mooi.
- Een Monocoque stuur beperkt de afstelling van de fiets, het standaard stuur heeft een te lange stuurpen en is te breed voor mij.
- Ik verander graag de afmontage van mijn fiets en een monocoque stuur beperkt de keuze.
- Ik doe alles zelf aan mijn fiets en smeer of vervang regelmatig de balhoofdlagers, interne kabelloop maakt dat niet gemakkelijker.
- Ik rij al met de koersfiets van toen je elke kabel over de ganse lengte zag lopen, dan maakt die 2 x 30 cm nu echt niet uit.
En niet totaal onbelangrijk, deze fiets was direct beschikbaar, ik denk er niet aan om maanden, sommigen zelfs meer dan een jaar, op een fiets te wachten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 28 jan 2022 20:03

"Enkele redenen waarom ik wel bewust voor deze fiets gekozen heb.
- Deze fiets past mij.
- Ik vind de fiets mooi.
- Een Monocoque stuur beperkt de afstelling van de fiets, het standaard stuur heeft een te lange stuurpen en is te breed voor mij.
- Ik verander graag de afmontage van mijn fiets en een monocoque stuur beperkt de keuze.
- Ik doe alles zelf aan mijn fiets en smeer of vervang regelmatig de balhoofdlagers, interne kabelloop maakt dat niet gemakkelijker.
- Ik rij al met de koersfiets van toen je elke kabel over de ganse lengte zag lopen, dan maakt die 2 x 30 cm nu echt niet uit.
En niet totaal onbelangrijk, deze fiets was direct beschikbaar, ik denk er niet aan om maanden, sommigen zelfs meer dan een jaar, op een fiets te wachten."

-Deze fiets past bij mij als in....het type fiets bij het type fietser, als in geen €5000,- spenderen voor nog geen 1000km per jaar, als in Endurance en geen Aero-racer voor de echte recre-actieveling....en meer van dat soort argumenten.
-Je koopt geen fiets die je zelf niet mooi vind en dat is smaak. Ik vind wit vet, zeker i.c.m. skinwall-banden, anderen hebben dat met rood, groen, whatever....
-Ik ben fietser, geen mechanicien dus onderhoudsvriendelijk is een pré en zelf onderdelen vervangen beperkt zich bij mij tot banden ;)
-Ik wil er bij een volgende fiets 'op voor uit gaan'....schijfremmen, weggewerkte kabels
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 29 jan 2022 15:31

En dan kom je in mijn geval dus hier op uit:
Cube Agree.jpg
Het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht;)
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Plaats reactie