Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Lijnen onderkant bovenbuis: scheur?

Maculinea
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2022 15:06

Maculinea 19 jan 2022 15:33

Dag allemaal,

Sinds kort eigenaar van een Bianchi Infinito. Het frame oogde goed, geen grote opvallendheden. Bij nadere inspectie valt de onderkant van de bovenbuis me echter toch wel op. Er lopen een aantal lijnen, de meeste recht over het grootste deel ervan, een enkele met wat meer afwijking. Het meest afwijkende stuk staat op onderstaande foto, al ziet deze er wat heftiger uit door het fotograferen met flitser. De plekken zijn volledig glad, geen hoogteverschil of voelbare afwijkingen. Omdat het toch om gevoelig materiaal gaat, wilde ik graag jullie input vragen. Maak ik me teveel zorgen, of is na laten kijken toch geen slechte zaak?

Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jan 2022 15:36

Dat is 'naakt' carbon en ziet er altijd zo uit. Zonder verf is lichter (en vooral goedkoper).

Compleet normaal dus en niets om je zorgen over te maken.
Afbeelding

Maculinea
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2022 15:06

Maculinea 19 jan 2022 15:39

Bedankt voor je reactie! Ik kwam er met zelf zoeken niet helemaal uit, maar wilde het risico niet lopen. In dat geval ga ik met een gerust hart het eerste rondje doen :)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jan 2022 18:42

TL@ schreef: 19 jan 2022 15:36 Dat is 'naakt' carbon en ziet er altijd zo uit. Zonder verf is lichter (en vooral goedkoper).

Compleet normaal dus en niets om je zorgen over te maken.
Ook mijn idee. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie